Jak pewnie wiesz praktycznie w każdym miejscu silnika znajduje się olej, który dodatkowo tworzy obieg (wprowadzony ruch za pomocą pompy oleju). Olej w tym wypadku działa również jako nośnik ciepła rozprowadzając je po całym silniku. Obudowa silnika wykonana jest z aluminium, które z kolei posiada dobre właściwości w transporcie i rozpraszaniu ciepła.
Wniosek z tego taki, że ciepło pochodzące z cylindrów od spalanej mieszanki jest w dość łatwy sposób transportowane po całym silniku i wysoka temperatura pokryw silnika to rzecz normalna, no chyba że Twoje rozgrzewają się do czerwoności

.
Co do dużych przebiegów, nie musisz się martwić spokojnie możesz jeździć - te silniki mają dosyć wysoką NOMINALNĄ temperaturę pracy, więc nie jest to sygnał mówiący o przegrzaniu - zazwyczaj przegrzewanie się silnika chłodzonego powietrzem można rozpoznać po spadku osiągów, nieutrzymywaniu jałowych obrotów na postoju i w konsekwencji gaśnięciu. I tak jak w każdym pojeździe najczęściej silnik zaczyna się przegrzewać gdy jedziemy niewielką prędkością na niskich biegach w upalne dni (np. w korku).