close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

prąd ładowania

prąd ładowania

Postautor: gilgis dodano: 08 wrz 2010, 17:12

Witam
TAkie pytanko początkującego użytkownika Challengera. Ostatnio padł mi aku. (motorek trochę stał więc chyba miał prawo ) . Po odpaleniu kopką ruszyłem sobie pośmigać. I chyba coś jest nietak z ww. prądem . Wskazowka na zegarze ladowania az wyskakuje z prawej strony za 15-ke na wyzysyzch obrotach, na wolnych wraca do stanu "normalnego" czyli tak na środek skali zegara. Myślałem , że to przez ładowanie aku, ale wczoraj było to samo : Odpaliłem z rozrusznika i przy zwiększeniu obrotów wskazówka znowu na końcu zegara z prawej strony. I tu pytanie - możliwe żeby praktycznie sam z siebie regultaor napięcia padł , czy to może coś innego, bo raczej niemożliwe jest takie ładowanie nawet najbardziej rozładowanego akumulatora?
gilgis
gilgis
 

prąd ładowania

Postautor: skopi dodano: 08 wrz 2010, 19:52

naładuj ako i wtedy sprawdź bo może ako padło
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

prąd ładowania

Postautor: Zbigniew dodano: 08 wrz 2010, 21:15

Naładuj dobrze aku , bo podobno jest puste i potrzebuje dużo prądu , dlatego też duże ładowanie , co wskazuje amperomierz .
Pozdrawiam
Zbyszek
Zbigniew
Klubowicz
 
Posty: 963
Rejestracja: 04 paź 2009, 16:17
Lokalizacja: GCZ Koczała
Motocykl: Lifan LF250
Tel. kom.: 604643449
Płeć: mężczyzna
Wiek: 63

prąd ładowania

Postautor: krzyżak dodano: 08 wrz 2010, 21:35

Wg mnie to wskaźnik ładowania fiksuje. Ja tak mam od początku. Czasami zdarza się, że gdzieś masa nie łączy to nic nie pokazuje.
W lampie mam halogeny 55/65 i już widać przy hamowaniu jak przygasają. Jak często jeżdże to nie muszę doładowywać aku-ale jak są dłuże przerwy to najpierw staram się naładować akumulator a dopiero odpalać. W Challengerze są dwa obwody prądu, a więc uważać.
Awatar użytkownika
krzyżak
Forumowicz
 
Posty: 221
Rejestracja: 21 paź 2008, 16:13
Lokalizacja: Bartoszyce-Lidzbark Warmiński/okolice
Motocykl: Ch200
Płeć: mężczyzna
Wiek: 75

prąd ładowania

Postautor: eNgine dodano: 09 wrz 2010, 00:18

Nie no po pierwsze wskaźnik ładowania nie pokazuje prądu ładowania tylko napięcie - a to jest diametralna różnica.
Druga sprawa normalne ładowanie akumulatora (nie ważne czy jest pusty czy pełny) odbywa się przy napięciu około 14,6 V i ma być przez cały czas takie, bo motocykl nie jeździ korzystając z akumulatora tylko korzystając z alternatora. To że na jałowych obrotach nie ma praktycznie ładowania, bo napięcie wynosi około 12 V to też rzecz normalna - alternator jest tak zbudowany, że stan normalnej pracy (czyli ładowania i skuteczności - możliwości jego maksymalnego obciążenia) odbywa się na wyższych obrotach od około 2200 obrotów do obrotów maksymalnych silnika.

Odpowiadając jeszcze koledze gilgisowi - sprawdź zwykłym woltomierzem uniwersalnym napięcie na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika na różnych obrotach i porównaj ze wskazaniami wbudowanego wskaźnika ładowania. Jeśli napięcie przekracza 15,5 V to regulator napięcia jest do wymiany. Jeśli pomiary się mniej więcej zgadzają to wszystko jest ok. (należy pamiętać, że tanie mierniki uniwersalne mają dosyć duży błąd pomiaru nawet do 1V)

I jeszcze jedna bardzo ważna uwaga - nie wolno jeździć motocyklem bez akumulatora, w tym przypadku nie ma co liczyć na równą pracę silnika, gdyż napięcie jest bardzo niestabilne. Alternator musi być odpowiednio obciążony aby pracował poprawnie i tym obciążeniem jest właśnie akumulator. W przypadku dłuższej jazdy bez akumulatora regulator napięcia się spali gdyż cały nadmiar mocy produkowanej przez alternator (wykorzystywanej normalnie do ładowania akumulatora) jest zamieniany przez regulator w ciepło (pracuje w zwarciu).
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

prąd ładowania

Postautor: gilgis dodano: 09 wrz 2010, 03:47

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, ale też wydawało mi się , że ładowanie powinno odbywać się na jakimś jednym poziomie , anie skakać aż za skalę .Jutro pomierzę napięcia i zobaczymy. A w razie potrzeby znacie jakiś sklepowe namiary na ewentualny zakup rzeczongo regulatora?
Gilgis
gilgis
 

prąd ładowania

Postautor: Dobry dodano: 09 wrz 2010, 09:00

Pierwsza sprawa to jak by padł regulator to bankowo paliły by się świeczki w lampach a jak świecą to znaczy że regulator działa.
Przykład takiego zachowania ładowania masz podczas ładowania aku prostownikiem jak masz rozładowany to woltomierz ma wyższe wskazania tak samo masz przy moto masz po prostu rozładowany aku naładuj i wszystko wróci do normy (a przynajmniej powinno )
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1709
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

prąd ładowania

Postautor: eNgine dodano: 09 wrz 2010, 13:04

Drogi Żołnierzu ładowanie prostownikiem odbywa się na innej zasadzie od ładowania w samym motocyklu, także w prostowniku napięcie ładowania jest zazwyczaj stałe, a zmienia się prąd ładowania. Jak pisałem wyżej wskaźnik ładowania akumulatora pokazuje napięcie nie prąd.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

prąd ładowania

Postautor: Dobry dodano: 09 wrz 2010, 13:40

Może nie znam się na prądzie lepiej od Ciebie (SEP do 15KV) ale i tak stawiam na nienaładowane aku
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1709
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

prąd ładowania

Postautor: eNgine dodano: 09 wrz 2010, 16:22

Bardzo możliwe, że rozładowany do 0 akumulator miał na to wpływ, jednak po przejechaniu 30 km akumulator jest już jest w stanie na tyle naładowanym, że kręci rozrusznikiem, o czym pisał autor tematu. Ja stawiam na zawyżone wskazania woltomierza w motocyklu.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Następna

Wróć do Challenger 200

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość