regulacja luzów zaworowych

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 23 sie 2014, 02:39

beniamin82 pisze:
Czujniki delphi wg. załączonego linka mają rezystancję w badanym zakresie temperatury od 6000 Ohm do 180 Ohm,
A nasz badany czujnik w tym zakresie ma od 12 000ohm do 700Ohm.

Albo ten jeden jedyny jest inny i działa prawidłowo, ma podniesioną charakterystykę.



Benio, sprawdziłem wszystkie te czujniki na tej liście Delphi i mają one oporność ok 238-240 Ohm przy 90st C.
Zatem wątpię aby akurat dziwnym trafem Keeway zastosował jakiś inny czujnik ( zakres ) tym bardziej , że chyba Michoł pisał że moduł i wtryski są od Delpfi.

Napisałem PW do NIKTa o sprawdzenie u siebie tego czujnika.
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Romas dodano: 23 sie 2014, 10:19

ja odradzam jeździć na stałym oporniku ponieważ komputer będzie podawał stałą mieszankę na daną temperaturę, co może się okazać ubogim spalaniem i upaleniem gniazd zaworowych, zaworów albo tłoków
Romas
Forumowicz
 
Posty: 183
Rejestracja: 18 maja 2014, 17:12
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Jinlun 250
Tel. kom.: 603842168
Płeć: mężczyzna

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: beniamin82 dodano: 23 sie 2014, 12:06

Romas problem jest taki ze teraz mieszanka jest jak na ssaniu...
Myślę że na odcinku testowym nic się nie wypali. Na stałe oczywiście jeździć na tym nie można.
Pytanie jest jeszcze jedno czy poprzedni właściciel nie podrasowal wtrysków
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Romas dodano: 23 sie 2014, 15:05

raczej wątpię żeby ktoś rozwiercał albo wrzucał wydajniejsze wtryski, choćby z tego względu że nic by mu to nie dało a nawet pogorszyło osiągi, ze względy na zalewanie, tzn zbyt bogata mieszankę. a raczej na brak mocy nie narzekałeś.
żeby podnieść mu moc to jest grubsza robota łącznie ze strojeniem nowych mam paliwowych, o ile jeszcze komp seryjny jest na to podatny w co wątpię, więc musiał by być drugi komp wpięty zamiast seryjnego albo świnka ;)

A co do jazdy to testowo możesz się przejechać nic się nie stanie, ale "jeździć nie polecam" opornik o danej wartości stwarza stałą wartość informacyjną dla kompa i tak ustawia pod niego mapę i np. na niskiej partii obrotów będzie go zalewać a na wysokich będzie mieć ubogo ;)
Posłuchaj kolegi który na co dzień zajmuje sie mechaniką i modami w podnoszeniu mocy silników ;)
Romas
Forumowicz
 
Posty: 183
Rejestracja: 18 maja 2014, 17:12
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Jinlun 250
Tel. kom.: 603842168
Płeć: mężczyzna

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Michoł dodano: 23 sie 2014, 15:07

Takie szukanie jest bardzo upierdliwe. Z pomiarów czujnika na podgrzewaczu butelek wychodzi, że czujnik ładnie pokazuje. Ja obstawiam jeszcze sondę lambda na którymś z wydechów, chyba że jest jedna na tej puszcze pod wahaczem.
Ja bym się skupił nad próba diagnozowania usterek poprzez podpięcie się do sterownika tego całego ustrojstwa wtryskowo-zapłonowego.
Piter naprawdę nie masz wogóle w okolicy jakiegoś serwisu motocyklowego, prowadzonego przez osobę prywatną? Taki zakład musi mieć jakiś komputer diagnostyczny i gościa który na tym się trochę zna. Jak to by wyglądało jakby przyjechała R6 z 2009r i gostek by latał z mierniczkiem i mierzył sobie każdy czujniczek wkuwając się igłami w przewody. Zaraz bym zabrał z stamtąd motor.
Trzeba tylko się zorientować gdzie znajduje się wtyczka diagnostyczna. Jak ona wygląda, a na pewno znajdzie się urządzenie które połączy się z tym sterownikiem i szczyta błędy. No i na pewno będzie można w czasie rzeczywistym podpatrzeć jak na uruchomionym silniku zachowują się poszczególne czujniki.
Ja jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o diagnozowanie motocykli, auta mam obeznane.

Bo teraz tak, jak wogóle działa ten układ zapłonowo-wtryskowy w tym motorze? Wiadomo że musi być sonda lambda, czujnik temp, możliwe że czujnik wychylenia przepustnicy, może być też mapsensor podciśnieniowy albo przepływomierz, "czujnik tlenu" lub inaczej czujnik temp powietrza w układzie ssącym i inne pierdoły. Żeby motor był martwy, to musiałby się spieprzyć czujnik położenia wału, bo wtedy nie ma informacji kiedy jest zapłon a kiedy wtrysk. Albo musiałby paść sterownik od wtrysku bądź moduł zapłonowy.
A tak to jak jeden czujnik się spitolił, to sterownik wchodzi w tryb awaryjny i leje ile wlezie benzyny. Plus tego taki, że można gdzieś dojechać. Dlatego uważam że takie szukanie jest kompletnie bezsensu. Szczególnie że nie mamy pojęcia jakie powinny być wskazania poszczególnych czujników. Jedynym rozwiązaniem było by się spotkać z właścicielem drugiej takiej maszyny i po kolei podmieniać te czujniki aż się natrafi na ten co robi zamieszanie. Można też spróbować odpinać poszczególne wtyczki i sprawdzać reakcje silnika. Czasem udaje się coś znaleźć, ale jest to metoda 50 na 50%.
Ja się poddaje, bo przez neta gdzie nie widziałem motocykla na oczy nic nie pomogę. Jak bym miał dostęp do takiego sprzęta, to pewnie bym coś wymyślił. A tak to wróżenie z fusów. Potrzebuje więcej informacji.

Ooo właśnie, Romas mi tu podsunął jeszcze pomysł. A może ugnił przewód gumowy podciśnieniowy od regulatora ciśnienia paliwa. Jak są wtryski to musi być pompa paliwa, która nabija ciśnienie na listwę wtryskową. Regulator prosto działa, w zależności od podciśnienia przymyka lub otwiera zaworek a tym samym reguluje ciśnienie paliwa na listwie. Jak jest większe ciśnienie paliwa to przy tym samym czasie otwarcia wtrysku wyleci więcej paliwa. Chyba że nie ma tam regulatora tylko wtryski działają na zasadzie czasowego otwarcia. No więc dalej głupi jestem :)
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 23 sie 2014, 16:53

Michał na pewno masz rację z tym profesjonalnym diagnozowaniem.
Natomiast, co do poprzedniego właściciela daje głowę że on nic nie kombinował z mapami wtrysków i ogólnie z softem komputera. Z drugiej strony gdzie nie zadzwonię ( warsztaty) to Keeway jest dla nich zagadką.
Osobiście sądzę, że któryś czujnik bądź moduł padł. Kwestia wykrycia który.
Na razie jeżdżąc na "oporniku 250 Ohm" robię tylko testy. Jak zauważyłem, silnik po rozgrzaniu zachowuje się prawidłowo tj nie szarpnie, właściwie przyspiesza itp. Na te testy założyłem sobie odcinek ok 50km. po tym sprawdzę jak wyglądają świece ( wcześniej były czarne + suche + okopcone).
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 24 sie 2014, 08:03

Po zrobieniu odcinka testowego 50 km (70% miasto, 30% trasa) na oporniku 250 Ohm.

Jak silnik zimny:
1. ładne odpala (bez problemów za pierwszym razem)
2. mułowaty i szarpie przy dodawaniu gazu
3. bieg jałowy- szybsze obroty
4. oba cylindry szybciej się rozgrzewają

Jak silnik rozgrzany (po przejechaniu ok. 10 km)
1. ładne odpala
2. nie szarpnie
3. Vmax 110km/h wg wskazań licznika (nie porównywałem z GPS), poprzednio z czujnikiem było 100km/h, a bez czujnika ok. 95km/h.
4. większe prędkości na poszczególnych biegach. I tak: I-20, II-40, III-60, IV-90, V-110 - są to prędkości zbliżone do maksymalnych na poszczególnych przełożeniach (normalnie tak nie jeżdżę)
4. bieg jałowy- szybsze obroty
6. Stan świec (żałuję że przed testem ich nie oczyściłem ) :
podstawa i elektroda jasna (biaława), trudno opisać pokarzę na zdjęciu
Świeca przednia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc3 ... e8837.html
Świeca tylna:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c42 ... fda89.html

Poprzedni stan świec
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/336 ... 277a7.html

Co do spalania nie jestem w stanie stwierdzić, gdyż jeździłem na tym co miałem w baku i nie wiem ile było benzyny.

Trudno powiedzieć, natomiast na pewno wmontowany opornik (zamiast czujnika temp) znacząco zmienił charakterystykę pracy silnika.
Co do 250 Ohm, wydaje mi się, że przy tym oporniku komputer podaje zbyt ubogą mieszankę.

Czekam na informację od NIKT-a. A ja międzyczasie zmiana opornika na 390 Ohm i testy.
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: jacek.rc dodano: 24 sie 2014, 11:45

Wydaje mi się ,że 50 km to trochę mało żeby świeca się dobrze wybarwiła ,ale życzę powodzenia w diagnozowaniu i gratuluję cierpliwości :) .Swoją drogą jak już to rozkminisz ,to będziesz GURU w dziedzinie "250 na wtrysku" i możesz spokojnie otwierać serwis,albo startować w wielkiej grze ;) .
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2298
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 25 sie 2014, 09:50

Wczoraj rozmawiałem z NIKT, i podpowiedział mi abym sprawdził czujnik położenia sprzęgła (taki mały przycisk pod klamką sprzęgła) i rzeczywiście w całym zakresie ruchu dźwigni sprzęgła był on wyłączony. Poprawiłem i już włącza i wyłącza się prawidłowo.Ale jaki to będzie miało skutek dla całego problemu to nie wiem.

Co do wypowiedzi Michała. Pewnie że masz rację z diagnostyką komputerowa. Jak domowe sposoby nie dadzą rezultatu, to będę się musiał tam udać.

Romas, nie będę jeździł na stałe na oporniku. Robię tylko testy.

Jak nie czujnik temp. , to później sprawdzenie rozpylania wtrysków i ew. sondy lambda.

Niestety dziecko mi się rozchorowało i jestem udomowiony do końca tygodnia.
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: jacek.rc dodano: 25 sie 2014, 09:55

Wydaje mi się ,że ten wył. przy klamce sprzęgła jest tylko po to żeby można było odpalić silnik jak jest wbity bieg i wciśnięte sprzęgło.
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2298
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Cruiser 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości