wiosenne przygotowania do sezonu

wiosenne przygotowania do sezonu

Postautor: Luca dodano: 15 cze 2011, 09:56

No to przebieg niewielki. Nie pamiętam już gdzie ale spotkałem się z patentem, że przy obrobionym wałku zdawczym od strony silnika do zębatki była przyspawana druga zębatka, z tym, że zęby miała usunięte na tokarce. Przez taki patent powierzchnia styku na wieloklinie wałka zdawczego się podwoiła i moto dalej jeździło, ale to tylko tak, że coś takiego widziałem :)
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

wiosenne przygotowania do sezonu

Postautor: cruenzo dodano: 15 cze 2011, 15:26

ciekawy patent...zastanawia mnie tylko, czy nie będzie jakiegoś problemu z wyważeniem zębatki (jeśli w ogóle coś takiego jest brane pod uwagę przy jej produkcji). starą zębatkę mam, więc jakby co ściąć zęby i pospawać to żadna filozofia.
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

wiosenne przygotowania do sezonu

Postautor: Dobry dodano: 15 cze 2011, 19:30

Nie trzeba dokładać 2 zębatki,taką sytuację miał Grzesiek w Krakowie gdzie go holowałem.
Obrobiły się wypusty w zębatce więc nasz magiczny spawaczZbigniew wziął moto w obroty pospawał i Grzesiek spokojnie dojechał do domu i jeszcze jeździł i jeździł.
Minus takiego spawania wałek zdawczy do wymiany razem z zębatką :))
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1709
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

wiosenne przygotowania do sezonu

Postautor: cruenzo dodano: 15 cze 2011, 19:53

znaczy pospawał na sztywno z wałkiem? jak wtedy zachowuje się łańcuch?
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

wiosenne przygotowania do sezonu

Postautor: Dobry dodano: 15 cze 2011, 20:20

Tak na sztywno.Co do zachowania się łańcucha to już Grzeno musi Ci odpowiedzieć ale jak równo przyspawasz to co za różnica czy zębatkę trzymają śruby czy spaw.
Choć jak kojarzę to przy swoim romku przednia zębatka miała delikatny luz przód-tył ale skoro Grzesiek jeszcze nakulał tyle klocków bo z Krakowa do Gdańska trochę jest a i od razu nie wymienił tylko jeszcze tak jeździł i później jeszcze do Chojnic się bujnął do Dorplasa i dało radę to chyba wytrzymało by jeszcze kupę czasu :))
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1709
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

wiosenne przygotowania do sezonu

Postautor: Zbigniew dodano: 15 cze 2011, 21:05

Mimo spawu do kulał się jeszcze do Bronkowa na zakończenie .
Ja w sezonie ze dwa razy zdejmuje zębatkę z wałka i obficie smaruje takim ciągnącym smarem , smar zapobiega wycieraniu wieloklina na wałku .
Pozdrawiam
Zbyszek
Zbigniew
Klubowicz
 
Posty: 963
Rejestracja: 04 paź 2009, 16:17
Lokalizacja: GCZ Koczała
Motocykl: Lifan LF250
Tel. kom.: 604643449
Płeć: mężczyzna
Wiek: 63

wiosenne przygotowania do sezonu

Postautor: cruenzo dodano: 15 cze 2011, 21:26

możesz podać nazwę tego smaru?
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

wiosenne przygotowania do sezonu

Postautor: Grzeno dodano: 15 cze 2011, 22:08

Michał -wałek nie ma żadnych wcięć możliwe że się sypie
Charlej Chininson/V-Stromx2/VN-900/NC750X
Awatar użytkownika
Grzeno
Klubowicz
 
Posty: 1463
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:32
Lokalizacja: Gdańsk (na blachach) GD ....
Motocykl: CHARLEJ CHININSON/Vstrom/VN900
Tel. kom.: 792550845
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

wiosenne przygotowania do sezonu

Postautor: cruenzo dodano: 15 cze 2011, 22:18

Grzeno pisze:Michał -wałek nie ma żadnych wcięć możliwe że się sypie


o fak....na początek spróbuję chyba patentu z drugim kołem przyspawanym do tego właściwego, bo wymiana tego wałka dość kosztowna :-/

-- EDYTOWANY Dzisiaj, 22:25 --

tak sobie jeszcze pomyślałem...przecież zębatki mają gwint. To jakbym chciał połączyć dwie razem, to po prostu przy zakładaniu tej podkładki zabezpieczającej zastosować dłuższe o grubość zębatki śruby i powinno działać. Co wy na to?
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

wiosenne przygotowania do sezonu

Postautor: Luca dodano: 16 cze 2011, 15:32

cruenzo pisze: tak sobie jeszcze pomyślałem...przecież zębatki mają gwint. To jakbym chciał połączyć dwie razem, to po prostu przy zakładaniu tej podkładki zabezpieczającej zastosować dłuższe o grubość zębatki śruby i powinno działać. Co wy na to?

Nie zaszkodzi skręcić śrubami, ale jeszcze dodatkowo można by zrobić sczepy spawarką. Nie musi być pospawane cięgiem, ale mocne sczepy nie zaszkodzą, bo tam są dosyć duże siły, a ty już masz podrobiony wałek. Na śrubach to by może chodziło ale na nowym wałku, pytanie tylko, czy zmieści ci się jeszcze druga zębatka i musisz ją stoczyć poniżej linii łańcucha.
Jeśli patent wyjdzie to wszyscy posiadacze cruiserów będą stosowali, by się wałek tak szybko nie wyrabiał :D i może uda się wyeliminować słaby punkt tego motocykla.
Cruiser będzie po liftingo nie do zajechania :D
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Cruiser 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości