close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Wiosenne serwisowanie Cruisera...

Re: Wiosenne serwisowanie Cruisera...

Postautor: beniamin82 dodano: 18 kwie 2014, 11:59

Ja mam 2007 rocznik i z wałkiem zdawczym wszystko ok. A mocowanie miałem takie samo chyba.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Wiosenne serwisowanie Cruisera...

Postautor: jacek.rc dodano: 29 kwie 2014, 20:34

:D ,dzisiaj przyszedł krawacik na bak do Cruiser-ka,zrobiony na zamówienie,wyszedł wg mnie całkiem spoko
Obrazek
po założeniu tak się prezentuje
Obrazek
Obrazek
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2298
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: Wiosenne serwisowanie Cruisera...

Postautor: krysz dodano: 24 cze 2014, 19:21

W ramach przygotowań na Grecję postanowiłem jednak wymienić napęd (przebieg 22,5 tys. km), a przy okazji łożyska i zlikwidowałem luzy na gumach przenoszenia napędu.
Dla przypomnienia: dwa łożyska 6302 zz i jedno 6304 też kryte. wszystkie na tylnej osi. Wymieniłem także uszczelniacz "pod" zębatką 30x52x7
Zrobiłem więcej fotek choćby dla marccoji; tulejek w sumie na ośce jest 4 szt. Wszystkie pomierzyłem jakby co...
https://picasaweb.google.com/1159617999 ... directlink
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1568
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Re: Wiosenne serwisowanie Cruisera...

Postautor: Piter dodano: 11 lip 2014, 10:27

Wstyd zapytać, lecz nie chcąc popełnić jakiegoś głupiego błędu, wolę się upewnić,
Dzisiaj będę wymieniał olej silnikowy ( kupiłem Motul 5100 10W40 i filtr oleju HF 145):

poprawcie mnie jeżeli się pomylę:
1. najpierw odkręcamy śrubę (korek) wlewowy (prawa strona silnika)
2. spuszczamy olej śrubą spustową pod silnikiem
3. wykręcamy prawy dekiel silnika ( pokrywa filtra)
4. zdejmujemy filtr oleju i wkładamy nowy ( na co zwrócić uwagę)
5. skręcamy prawy dekiel ( pokrywa filtra)
6. wkręcamy śrubę spustową oleju ( tą na dole)
7. wlewamy olej ( 1,4 l) i zakręcamy korek

coś jeszcze??

Planuje jeszcze przeczyścić filtr powietrza ( wystarczy sprężonym powietrzem? )
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: Wiosenne serwisowanie Cruisera...

Postautor: krysz dodano: 11 lip 2014, 10:36

Olej spuszczasz korkiem nie pod silnikiem, a pod wałkiem zmiany biegów; śruba z lewej strony silnika na dole (pod ośką zmiany biegów jak pisałem) kluczem 17. Po wyjęciu starego filtra wytrzyj wszystko do sucha ręcznikiem papierowym i ważne; nie pomyl stron filtra. Zapamiętaj przy wyjmowaniu!!!. Oleju wlej 1,5 litra. Śrub dekielka nie dociągaj zbyt mocno, tak z wyczuciem, bo wkręcasz w aluminium.
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1568
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Re: Wiosenne serwisowanie Cruisera...

Postautor: Piter dodano: 11 lip 2014, 10:46

A poprzez tą śrubę od spodu silnika nie zejdzie cały olej, chciałem od razu przeczyścić ten filtr siateczkowy ze sprężyną.
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: Wiosenne serwisowanie Cruisera...

Postautor: krysz dodano: 11 lip 2014, 10:53

Jasne że zejdzie, tylko podejście do śruby ciulowe. Są problemy z ponownym wkręceniem - sprężyna wypycha.... A filtra nie ma potrzeby czyścić, uwierz mi.
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1568
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Re: Wiosenne serwisowanie Cruisera...

Postautor: Piter dodano: 11 lip 2014, 11:06

Dobra, wielkie dzięki za informację, zrobię po Twojemu.

Powiedź mi jeszcze, ten filtr powietrza można czyścić sprężonym powietrzem , bądź czym ( w jaki sposób)?
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: Wiosenne serwisowanie Cruisera...

Postautor: beniamin82 dodano: 11 lip 2014, 11:06

Nie odkręcaj tej śruby pod spodem. U mnie sitko było czyste po 20tyś. To i u ciebie będzie.
A rzeczywiście co się namordowałem żeby ją z powrotem wkręcić to tylko ja wiem. A miałem dojście z kanału...
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Wiosenne serwisowanie Cruisera...

Postautor: cruenzo dodano: 11 lip 2014, 11:50

piotrpleban2 pisze:Dobra, wielkie dzięki za informację, zrobię po Twojemu.

Powiedź mi jeszcze, ten filtr powietrza można czyścić sprężonym powietrzem , bądź czym ( w jaki sposób)?


tak, można.
co do dokręcania dekla filtra oleju, to o ile dobrze pamiętam to dokręcasz z momentem 10Nm.
Masz tam 3 śruby. 2 krótkie i jedna długa. uważaj szczególnie na te długa, bo jak ukręcisz gwint, to czeka cie rozbiórka silnika w celu nagwintowania. jeśli któraś z tych krótszych, to pół biedy bo nie są one przelotowe oraz masz tam mały zapas gwintu, więc styknie dobrać nieco dłuższa śrubę.
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

PoprzedniaNastępna

Wróć do Cruiser 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości