close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Romet division 249

Re: Romet division 249

Postautor: mike_russ dodano: 16 kwie 2013, 21:24

Do otworów w poliwęglanie to albo faktycznie drut elektrooporowy, albo z dużą ostrożnością i powoli wiertło koronowe (otwornica) i piłujemy jak w szkle - czyli na miękkim i płaskim (koc na stole). Można by jeszcze użyć zestawu typu mikrowiertarka+ jakiś mały frez i spróbować wyfrezować otwór. Wiertło kręte powoduje zbyt duże naprężenia. Średnica otworu min 8-10mm właśnie dla rozprowadzenia naprężeń po łagodnym łuku. Nie zaszkodzi podgrzać nieco materiału opalarką elektryczną na niskim biegu - tak żeby nie parzył za mocno i nie był zbyt miękki - ale już będzie bardziej elastyczny. Tylko podgrzewać trzeba długo, powoli i równomiernie, bo poliwęglan jest dobrym izolatorem termicznym i na wierzchu już się topi a w środku zimny. W ogóle technika pracy bardziej jak ze szkłem niż plastykiem, tyle że można ciąć kątówką.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Romet division 249

Postautor: Tomciog dodano: 17 kwie 2013, 08:29

Kalin - przebieg jakieś 700-800 km (nie sprawdzałem), na wałku jest luz, mimo skręconej na maksa śruby(tą chcę wymienić na inną-np 8.8) i tak sie obawiałem, że to właśnie to.
Co do oleju-jestem po serwisie i olej był wymieniany.
Awatar użytkownika
Tomciog
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 20 paź 2012, 18:15
Lokalizacja: Goscicino
Motocykl: Division 249, XV 250, TL1000S
Tel. kom.: 605848430
Płeć: mężczyzna

Re: Romet division 249

Postautor: kalin20 dodano: 17 kwie 2013, 10:31

A linka sprzęgła dobrze naciągnięta ?

Jeśli wszystko jest ok, to musisz poczekać skrzynia się jeszcze ułozy ;)
Zapraszam na Fanpage ;)

[url]https://www.facebook.com/RometDivision[/url]
Awatar użytkownika
kalin20
Forumowicz
 
Posty: 281
Rejestracja: 09 lip 2012, 21:12
Lokalizacja: Olsztyn
Motocykl: Romet Division
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: Romet division 249

Postautor: Tomciog dodano: 17 kwie 2013, 16:08

Jop - efekt jest taki, że wrzucam na 2 dodaję gazu, bieg wyskoczy, ale jak wbije go drugi raz to jest ok.
Awatar użytkownika
Tomciog
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 20 paź 2012, 18:15
Lokalizacja: Goscicino
Motocykl: Division 249, XV 250, TL1000S
Tel. kom.: 605848430
Płeć: mężczyzna

Re: Romet division 249

Postautor: michal_krk dodano: 17 kwie 2013, 17:30

Dziwna sprawa z tymi skrzyniami, u mnie co prawda biegi nie wskakują ale cieżko wrzucić luz, (z 1 nawet bardzo cięzko) natomiast czasem gdy wachluje biegami by wbic luz na postoju zawiesza mi się skrzynia,. objawia się to tym, że podczas próby wbicia z jedynki luzu nie wskakuje ani luz ani 2 tylko słychać dziwne chrobotanie, mija po ponownym wbiciu biegu.
Awatar użytkownika
michal_krk
Forumowicz
 
Posty: 134
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: Romet division 249

Postautor: oleńka dodano: 17 kwie 2013, 19:42

A pisałam już w paru miejscach, ale słuchać nie chcecie :/. Olej wymienić na pełen syntetyk i po kłopocie.
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Re: Romet division 249

Postautor: cruenzo dodano: 17 kwie 2013, 20:02

ja tez miałem problemy z biegami w selmenowym Nitro. Biegi nie chciały się zbijac w dół. dopiero po dość solidnym kopnięciu skrzynia nagle sie odblokowywała....ponoc ten typ tak ma a nie wiem, czy nitro i division nie maja podobnych silników i skrzyń biegów.
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

Re: Romet division 249

Postautor: Tomciog dodano: 18 kwie 2013, 08:05

Oleńka - sprzęt jest prawie nowy na gwarancji i nie mam zamiaru mieszać z olejami, tylko leję (leją) w serwisie to co zalecane. Wole się nieco pomęczyć, aniżeli stracić gwarancje i przypadkowo "stanąć w polu".
Awatar użytkownika
Tomciog
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 20 paź 2012, 18:15
Lokalizacja: Goscicino
Motocykl: Division 249, XV 250, TL1000S
Tel. kom.: 605848430
Płeć: mężczyzna

Re: Romet division 249

Postautor: mariusz_ino dodano: 18 kwie 2013, 08:12

W moim biegi wchodzą gładko i każdy wybiera się perfekcyjnie. Z luzem też nie ma żadnego problemu. Silnik zalany Motulem 5100.
Obrazek
Awatar użytkownika
mariusz_ino
Forumowicz
 
Posty: 149
Rejestracja: 26 paź 2012, 11:04
Lokalizacja: Kujawy
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Romet division 249

Postautor: Tomciog dodano: 18 kwie 2013, 08:22

No własnie - kumpeli Honoratka (Hornet 600) z biegami nie ma żadnego stresą - wchodzą jak w masełko, moja Virażka - nieco słabiej, ale Roman musi się chyba konkretnie dotrzeć.
Swoją drogą zapytam w Romecie o możliwość zalewania innym olejem.
Awatar użytkownika
Tomciog
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 20 paź 2012, 18:15
Lokalizacja: Goscicino
Motocykl: Division 249, XV 250, TL1000S
Tel. kom.: 605848430
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do inne motocykle...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość