[technika jazdy] Redukcja biegów

Porady doświadczonych dla początkujących
(jak jeździć, jak hamować, jak upadać, jak jeździć w grupie)
moderatorzy: Wojtas

[technika jazdy] Redukcja biegów

Postautor: Largo dodano: 12 lis 2008, 20:48

Tak szczerze to pozwalam mu się toczyć na np 4 aż nie będę musiał się zatrzymać np przed skrzyżowaniem i dopiero wtedy robię zmianę. Zazwyczaj dojeżdżam do skrzyżowania na luzie, bo biegi zmieniam tuz przed nim - np z 4 na N
Jeśli to co robię jest złe to mogę nawyk zmienić, ale nie zauważyłem, żeby motocykliści dojeżdżając do skrzyżowania przechodzili po kolei przez wszystkie biegi... _bezradny

Tak z ciekawości... Gość który najwięcej nakręcił na tym motocyklu, który mama ja i nie miał problemów ze skrzynią to... nikt inny jak Luca. Teraz pytanie: jak Luca zmienia biegi?
Largo
 

[technika jazdy] Redukcja biegów

Postautor: Shipp dodano: 13 lis 2008, 00:48

Nie wiem jak u innych, u mnie jest tak:
- Biegi zmieniałem /do góry/ bez sprzęgła /jazda bardzo dynamiczna/ ale poleciało mi łożysko w skrzyni. Teraz już tak nie robię /no, może czasem żeby szybciej i dynamiczniej nabrac prędkości/.
- Kiedy muszę się zatrzymac, staram się zawczasu zredukowac do biegu jałowego /jeszcze w czasie jazdy/, lecz kiedy muszę się zatrzymac i nie zdążę tego zrobic, redukcja odbywa się tak: -sprzęgło-niższy bieg-popuszczenie sprzęgła-wciśnięcie sprzęgła-niższy bieg-itd.. Sprzęgło popuszczam bo po prostu nie wchodzi następny bieg.
- jazda bez sprzęgła powoduje uszkodzenia w skrzyni i szybsze zużycie tarcz sprzęgłowych, szczególnie przy źle wyregulowanej lince.
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

[technika jazdy] Redukcja biegów

Postautor: mlynaszz dodano: 13 lis 2008, 21:19

majkelpl pisze:
Shipp pisze:Nie wiem jak u innych, u mnie jest tak:
Kiedy muszę się zatrzymac, staram się zawczasu zredukowac do biegu jałowego /jeszcze w czasie jazdy/,


Nie rob tak kolego, bo w razie jakiejs nieprzewidzianej sytuacji masz motocykl na biegu i dajesz ognia :oklasky:

Jest w tym coś z samochodowych przyzwyczajeń, sam też w aucie kulam się na luzie do świateł. Na moto początkowo próbowałem tak samo, ale teraz już staram się dojeżdżać na dwójeczce i wtedy, albo luzik i stop, albo ruszam. A swoją drogą i na moto i w puszce może się trafić nieprzewidziana sytuacja, więc ten luz w czasie dojazdu to w sumie niezbyt :/ ale wielka jest siła przyzwyczajenia.
Awatar użytkownika
mlynaszz
Zarząd KCM
 
Posty: 3131
Rejestracja: 08 sie 2008, 07:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: CHN->JP->I->GB->JP
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

[technika jazdy] Redukcja biegów

Postautor: Shipp dodano: 13 lis 2008, 21:36

majkelpl pisze:Nie rob tak kolego, bo w razie jakiejs nieprzewidzianej sytuacji masz motocykl na biegu i dajesz ognia :oklasky:
Zmieniaj biegi sukcesywnie w dol az do dwojki a potem ile sie da tocz sie na dwojce ... jak Cie zlapie zmiana swiatel to tylko odkrecasz manetke i .... :chopper2:
Dopiero jak juz wiesz ze sie zatrzymasz .... leciutko dotykasz dzwingni biegow i dajesz na luz :buttrock:

Michał, źle mnie zrozumiałeś. Redukuję sobie jadąc, dlatego napisałem "jeszcze w czasie jazdy", ale jałowy wrzucam już stojąc. Wiem, że wielu ludzi robi tak, że zatrzymują się na wysokim biegu i redukują stojąc w miejscu.
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

[technika jazdy] Redukcja biegów

Postautor: michal_krk dodano: 19 wrz 2012, 14:34

Sorry za odkopanie tematu ale jak jest w końcu z redukcją biegów, jedni twierdzą, iż po każdym zbicu biegu należy puścić sprzegło i ponownie wcisnąć aby zbić na niższy, a drudzy, że można na jednym wcisnięcu sprzegłą zbić choćby z 5 na luz.. (Mówi o sytuacji takiej, w której motocykl jest w ruchu) Ma to znaczenie dla żywotności skrzyni?
Awatar użytkownika
michal_krk
Forumowicz
 
Posty: 134
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

[technika jazdy] Redukcja biegów

Postautor: Deamiens dodano: 19 wrz 2012, 17:15

Niektórzy mogą pisać, że po każdym biegu w dół trzeba puścić sprzęgło, bo w niektórych motocyklach po prostu nie da się zbić od góry aż do luzu. Jak możesz, to możesz. Oczywiście NIE powinno się zbijać od 5 do N przy prędkości dajmy na to 70kmph, bo pier... no, usłyszysz. Dojeżdżając do świateł i hamując, czyli dość szybko wytracając prędkość, jak najbardziej. Grunt, żeby nie wbić niskiego biegu za szybko.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

[technika jazdy] Redukcja biegów

Postautor: mike_russ dodano: 19 wrz 2012, 17:26

Grunt, żeby nie wbić niskiego biegu za szybko.


Albo np. zredukować do 1 i za wcześnie puścić sprzęgło. Poza pie.. - hmm. tego, bardzo głośnym walnięciem po sprzęgle (co źle na nie wpływa) motocykl ciężaru Lisa bardzo gwałtownie hamuje silnikiem, nie świecąc przy tym światłem stopu, co sprawia że jadący ktoś za nami samochodem może przypadkiem nas rozjechać.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

[technika jazdy] Redukcja biegów

Postautor: Deamiens dodano: 19 wrz 2012, 17:29

Może masz lepszą skrzynię, bo jak się zagapię i próbuję wbić 2 na obrotach jałowych przy np. 40kmph to strzela, o redukcji do 1 nawet boję się myśleć...
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

[technika jazdy] Redukcja biegów

Postautor: Michał_66 dodano: 19 wrz 2012, 17:34

wszystko zależy od sytuacji czy hamowanie jest kontrolowane czy też z jakiegoś powodu gwałtowne bo w tym drugim przypadku nie ma czasu zajmować się redukcjami biegów raczej myśli się o tym żeby nie utracić kontroli nad motongiem tylko sprzęgło i heja na klamkę i posiłkuję się tylnym, a w przypadku kontrolowanego hamowania to ja do ok 40-45 km/h w ogóle nie używam sprzęgła i skrzyni biegów dopiero w okolicach tej prędkości sprzęgło i redukcja najpierw na 4 potem ok 30 km/h 3 itd 2 i jak już prawie stoję to N
Michał_66
 

[technika jazdy] Redukcja biegów

Postautor: michal_krk dodano: 19 wrz 2012, 21:08

Aha, to już wszystko jasne, lepiej redukować pojedyńczo :)
Awatar użytkownika
michal_krk
Forumowicz
 
Posty: 134
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

PoprzedniaNastępna

Wróć do Szkoła bezpiecznej jazdy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość