Gaśnięcie silnika

Gaśnięcie silnika

Postautor: gaziarz71 dodano: 18 cze 2014, 12:18

Witam. To mój pierwszy post więc z góry proszę o wyrozumiałość. Przeszukałem forum i niestety nie znalazłem pomocy więc zapytam. Dzisiaj znalazłem chwilkę czasu więc chciałem go wykorzystać na przejażdżkę. Niestety nie mogłem odpalić moto - dodam, że mam Zippa Roadstara z 2011 więc zawsze odpalałem na stopce i nie było problemu, moto się grzał, a ja robiłem przygotówkę. Dzisiaj zonk moto nie odpalił, wyprowadziłem go z garażu i siedząc na nim spróbowałem odpalić. Odpalił od kopa jak to się mówi (oczywiście na ssaniu), więc stawiam na stopkę podnoszę cztery litery, a moto zgasł. Próbowałem kilka razy i to samo jak siedzę na motorze to pali od tyka jak tylko wstanę to moto gaśnie i nie ważne czy jest na ssaniu, czy jest rozgrzany, czy stopka jest rozłożona czy złożona po prostu gaśnie jak się podnoszę z siedzenia. Ktoś pisał, że Zipp ma czujnik poziomu oleju czy coś podobnego ale poziom oleju mam oki więc to chyba nie to. Gdyby ktoś miał jakiś pomysł to proszę o pomoc no i z góry dzięki. Pozdrawiam.
gaziarz71
Forumowicz
 
Posty: 98
Rejestracja: 05 cze 2014, 20:48
Lokalizacja: Olkusz
Motocykl: Roadstar>Kawasaki VN800A
Płeć: mężczyzna

Re: Gaśnięcie silnika

Postautor: Arcon dodano: 18 cze 2014, 12:38

Zapewne coś nie kontaktuje w elektryce... Za odcięcie zapłonu odpowiada kilka rzeczy, m.in. czujnik stopki, czujnik neutrala, wyłącznik awaryjny, o stacyjce nie wspominam bo to oczywiste, nie jestem pewien czy jest tam czujnik klamki sprzęgła, ale na pewno nie ma czujnika poziomu oleju :) Ja bym w pierwszej kolejności szukał pod siedzeniem - może kostka modułu zapłonowego jest obluzowana i jak siedzisz to jest ok, a jak wstajesz to rozłącza?
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Re: Gaśnięcie silnika

Postautor: jacecek dodano: 18 cze 2014, 17:50

Arcon pisze:Zapewne coś nie kontaktuje w elektryce( ...) nie jestem pewien czy jest tam czujnik klamki sprzęgła (...)

W klamce sprzegła jest czujnik. Nie wiem czy wciśnięcie klamki powoduje zwarcie czy rozwarcie styków ale istota działania polega na tym, że moto można odpalić "na biegu" z wciśniętą klamką ale tylko wtedy gdy kosa jest złożona. Przy rozłożonej stopce próba wrzucenia biegu, bez względu na to czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie, kończy się zgaśnięciem silnika.

Uważam, że Arcon ma rację - zacznij od sprawdzenia pod siedzeniem.
Nie piszesz czy po podniesieniu się tylko gaśnie silnik czy "ginie" cała elektryka (światła, sygnał, oświetlenie licznika itp) - jeśli tak to pewnie siedzenie działa bezpośrednio na klemy akumulatora.

Co do przyczyny wyłączania silnika - według mnie to zmiana położenia (wysokości) kierownicy i lampy po wstaniu z siedzenia powoduje zmianę położenia przewodów i rozłączenie lub zwarcie jakiegoś przewodu. Być może podniesienie na lagach powoduje naprężenie przewodu od awaryjnego wyłącznika (winny może być przewód hamulca, który idzie do zacisku i jego położenie podczas ruchu amortyzatorów ulega znacznym zmianom.
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 672
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 67

Re: Gaśnięcie silnika

Postautor: gaziarz71 dodano: 19 cze 2014, 16:17

Witam. Dzięki za zainteresowanie tematem. Jutro wszystko posprawdzam - chodzi o elektrykę. Mam nadzieję, że to nic poważnego bo do tej pory wszystko było oki. Pozdrawiam.
gaziarz71
Forumowicz
 
Posty: 98
Rejestracja: 05 cze 2014, 20:48
Lokalizacja: Olkusz
Motocykl: Roadstar>Kawasaki VN800A
Płeć: mężczyzna

Re: Gaśnięcie silnika

Postautor: Arcon dodano: 28 cze 2014, 15:36

Napisz, jak efekty sprawdzania :)
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Re: Gaśnięcie silnika

Postautor: gaziarz71 dodano: 29 cze 2014, 09:45

Witam. Miałeś rację pod siedzeniem jest kostka która nie łączyła. Poprawiłem, zmieniłem jej położenie i na razie jest OKI, ale jak robiłem przegląd moto to pod osłoną akumulatora tą z prawej strony znalazłem taką kostkę wielkości dwóch pudełek zapałek opisaną LF250-BE3(V) i tam jest rozłączona jedna wiązka. Gdyby ktoś wiedział od czego jest ta kostka to byłbym wdzięczny za info. Pytałem Jacka i przysłał mi zdjęcia swojego Zippa i tam te przewody są połączone, u mnie wygląda to tak http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/292 ... 0f106.html Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.
gaziarz71
Forumowicz
 
Posty: 98
Rejestracja: 05 cze 2014, 20:48
Lokalizacja: Olkusz
Motocykl: Roadstar>Kawasaki VN800A
Płeć: mężczyzna

Re: Gaśnięcie silnika

Postautor: Michał_66 dodano: 29 cze 2014, 10:56

skoro w dwóch motocyklach tego rocznika ta kostka jest połączona to powinno tak być nie wiem od czego to jest i trudno do tego dojść bez schematu elektryki lifana bo podejrzewam że w wirówce ta kostka ma inny symbol a tu masz dla potwierdzenia że to powinno być połączone https://plus.google.com/photos/10374124 ... y4jpx_fgSQ

myślę że ci co składali moto nie mogli sobie z czymś poradzić rozpięli koche i gut teraz trzeba by było albo jakiego elektryka albo metodą prób i błędów połączyć i zobaczyć czy wszystko chodzi, a jak nie to tylko dobry elektryk

Obrazek
Michał_66
 

Re: Gaśnięcie silnika

Postautor: goldek dodano: 26 maja 2017, 19:55

mi zipp nie odpalal bo obluzowala sie kostka od stopki i dodatkowo duzy styk pod siedeniem sie tez obluzowal teraz pali
goldek
Forumowicz
 
Posty: 11
Rejestracja: 24 maja 2017, 15:12
Lokalizacja: zielona gora
Motocykl: zipp bronson 250
Tel. kom.: 733924084
Płeć: mężczyzna


Wróć do Zipp Roadstar

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron