Parę pytań.

Parę pytań.

Postautor: Arcon dodano: 03 kwie 2012, 20:53

Byle nie za mocno, bo tam moment dokręcenia wynosi max. 10 Nm i łatwo ukręcić gwint w karterze. :((
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Parę pytań.

Postautor: Billy66 dodano: 12 kwie 2012, 06:08

Po tankowanku nastacji xy w 'pscinie dolnym' silnik przerwywał i szarpał, i tak jakoś przy okazji do mechanika zajechałem. W moim modelu majster zauważył, że filtr paliwa znajduje sie w niebezpiecznym miejscu, praktycznie leży pomędzy gorącymi cylindrami, do tego tak wygięte są przewody paliwa, że przy max obrotach nie ma pełnego przepływu paliwa, przełożył filtr w inne miejsce. Ktoś miał podobny problem? Btw, dodał że te zaciski na przewodach nie naleza do najlepszych
Awatar użytkownika
Billy66
Forumowicz
 
Posty: 33
Rejestracja: 10 mar 2012, 11:14
Lokalizacja: Gda?sk/Przywidz
Motocykl: ZIPP LF250
Tel. kom.: 661121532
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Parę pytań.

Postautor: Michoł dodano: 12 kwie 2012, 08:46

Miałem to samo. Filtr paliwa wisiał między cylindrami i był plastikowy. Po może nie całym 1000km zdeformował się od temperatury.
Te druciki zaciskowe na przewodach w sumie mogą być bo oryginalne przewody są bardzo miękkie i dlatego też te przewody się łatwo załamują.
Ja gdy zauważyłem że ten filtr się powyginał od razu zmieniłem i przewody paliwowe. Przewody paliwowe kupisz chyba wszędzie w dobrym sklepie motoryzacyjnym lub w agromie, gdzie między gwoździami a dętkami do taczek powinny leżeć i przewody.
Przewody gumowe w oplocie są bardziej sztywne i nie chcą się tak łatwo załamywać, ciężko jest poprowadzić tak przewód by się zagiął i nie przepuszczał paliwa. Wtedy te oryginalne opaski (druciki) są do wyrzucenia bo nie dadzą rady ścisnąć tego przewodu. dlatego będziesz musiał kupić i opaski zaciskowe skręcane (kupisz je tam gdzie i przewody).
Nie pamiętam jaka średnice wewnętrzna powinien mieć ten przewód (chyba 6mm). Jak wyjmiesz to zmierz albo weź jakiś kawałem sobie na wzór.
Filtr paliwa polecam metalowy ze szklaną wstawka
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... JvywgXgU9f
Korzystam z takiego filtra i jestem zadowolony. Bardzo porządnie zrobiony, no i jest chromowany :) Szklany cylinder wiadomo, pozwala zobaczyć w jakim stanie jest filtr, ale i jak zapomnę przełączyć na rezerwę w czasie jazdy i motor szarpie krztusi i zdechnie, to lukne na filtr i widać że nie ma paliwa. Myślę że jest to pomocne i można szybko sprawdzić czy paliwo dochodzi do gaźnika.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Parę pytań.

Postautor: Billy66 dodano: 12 kwie 2012, 12:53

Gdzie kupiłeś i za ile taki filtr?
Awatar użytkownika
Billy66
Forumowicz
 
Posty: 33
Rejestracja: 10 mar 2012, 11:14
Lokalizacja: Gda?sk/Przywidz
Motocykl: ZIPP LF250
Tel. kom.: 661121532
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Parę pytań.

Postautor: Michoł dodano: 13 kwie 2012, 10:37

Kupiłem ten filtr w sklepie w kielcach. Są dwa rodzaje tego filtra na 6mm i 8mm więc sprawdź jakie masz te przewody bo ja już nie pamiętam.
Spokojnie kupisz ten filtr na allegro jak i u siebie w dobrym sklepie.
Cena jak dobrze pamiętam to jakieś 20zł.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Parę pytań.

Postautor: radzi2000 dodano: 14 kwie 2012, 19:51

"Teraz zauważyłem, że sączy sie olej spod pokrywy filtra oleju. Całość dokręcona porządnie mimo to się sączy. :pomocy:"

Też miałem ten problem. Nie wymieniłem jednak oringu a tylko ponownie dokręciłem dekielek na gorącym silniku. Starałem się to zrobić jak najbardziej równomiernie, dokręcając dookoła po kolei każdą śrubę. Nie miałem klucza dynamometrycznego więc wybrałem taką metodę. Nie wiem czy jest prawidłowa ale pomogło.
Awatar użytkownika
radzi2000
Forumowicz
 
Posty: 68
Rejestracja: 31 gru 2011, 20:26
Lokalizacja: Wieliczka
Motocykl: Zipp Roadstar 2011/ VTX 1300 s
Tel. kom.: 502909382
Płeć: mężczyzna
Wiek: 59

Parę pytań.

Postautor: mike_russ dodano: 15 kwie 2012, 17:52

Nie wiem czy jest prawidłowa ale pomogło
Z braku klucza dynamometrycznego prawidłowo. Tak się dokręca np. złącza rurociągów ciepłowniczych.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Parę pytań.

Postautor: jacecek dodano: 29 maja 2012, 12:15

Proszę o poradę w następującej kwestii :
Po przeprowadzeniu kilku pomiarów wychodzi na to, że mam nierównomiernie rozciągnięty łańcuch. Maxymalny luz to ok. 3,5 cm, po przetoczeniu moto o kilkanaście cm luz zmniejsza się do ciasnego 1 cm.
Nie mam pojęcia dlaczego tak się stało - przebieg 1800 km.
Jeżdżę raczej spokojnie, nie ruszam z piskiem opony, nie palę gumy, nie jeździłem z plecaczkiem. Jedyną możliwością rozciągnięcia jest hamowanie silnikiem, ale trochę nie chce mi się wierzyć, żeby łańcuch był aż tak "mientki".
Nie mam pojęcia czy gwarancja obejmuje tego typu przypadłości. Napisane jest, że "nie obejmuje części ulegających naturalnemu zużyciu podczas eksploatacji (...), części gumowe, paski napędowe, świece ..... itd." co prawda nie jest wymieniony wprost "łąńcuch nadędowy" i nie wiem czy traktują to jako "pasek napędowy" czy nie.
Teraz mam dylemat - co zrobić - natychmiast wymieniać (kolejny dylemat tylko łąńcuch czy i zębatki), czy jeździć dalej i czekać co się będzie działo.

Będę wdzięczny za wszelkie porady i sugestie.
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 672
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 67

Parę pytań.

Postautor: oleńka dodano: 29 maja 2012, 13:07

Jacecek, chińskie łańcuchy niestety takie są. Mnie też się podobnie zachowywał. Zmień na DiDowski i po kłopocie :D

Teoretycznie powinno się zmienić cały napęd. Ale to masz nowe, więc po prostu sprawdź czy Ci się nierównomiernie nie ścinają zęby. Jak nie, to sam łańcuch wystraczy.
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Parę pytań.

Postautor: Luca dodano: 29 maja 2012, 14:07

jacecek pisze:Proszę o poradę w następującej kwestii :
Maxymalny luz to ok. 3,5 cm, po przetoczeniu moto o kilkanaście cm luz zmniejsza się do ciasnego 1 cm.
Nie mam pojęcia dlaczego tak się stało - przebieg 1800 km.

A jaki ma być prawidłowy luz łańcucha?
min 2,5-3 cm, a jak naciągnąłeś na 1cm lub mniej, to się nie dziw, że przy ugięciu tylnych amortyzatorów coś muaiało puścić. Ciesz się, że to łańcuch, a nie łożysko wałka zdawczego.

jacecek pisze:Proszę o poradę w następującej kwestii :
Teraz mam dylemat - co zrobić - natychmiast wymieniać (kolejny dylemat tylko łąńcuch czy i zębatki), czy jeździć dalej i czekać co się będzie działo.

W twoim przypadku natychmiast wymieniasz sam łańcuch, bo po takim przebiegu zębatki masz dobre, naciagasz prawidłowo, czyli z właściwym luzem i smarujesz olejem przekładniowym. Więcej filozofii w tym nie ma :)



oleńka pisze:. Mnie też się podobnie zachowywał.

Oleńka nawet się nie przyznawaj :)
Oj chyba na zakończeniu sezonu zrobimy przyśpieszony kurs naciagania chińskiego łańcucha :D
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zipp Roadstar

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość