Parę pytań.

Parę pytań.

Postautor: Luca dodano: 05 cze 2012, 11:02

Wyciągnij ośkę przedniego koła i zerknij, czy pod nią nie ukrywają się śruby spustowe. Jeśli na dole lag jest otwór i możesz dotknąć ośki, to najprawdopodobniej śruby będą, a jak nie ma otworu, to niestety dostęp tylko górą.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Parę pytań.

Postautor: jacecek dodano: 05 cze 2012, 11:22

Otwory są napewno - widać ośkę, ale czy pod (a raczaj nad) ośką jest śruba spustowa to nie zobaczy bez wyjęcia ośki.

Michał, a czemu już chcesz zmieniać olej ?
A przy okazji napisz, czy dociśnięcie wsuwek pomogło.
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 672
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 67

Parę pytań.

Postautor: Michał_66 dodano: 05 cze 2012, 12:45

jacecek pisze:Otwory są napewno - widać ośkę, ale czy pod (a raczaj nad) ośką jest śruba spustowa to nie zobaczy bez wyjęcia ośki.

Michał, a czemu już chcesz zmieniać olej ?
A przy okazji napisz, czy dociśnięcie wsuwek pomogło.

Chcę wymienić bo wydaje mi się że jest ciut za miękki a poza tym nie wiadomo co tam małe chińskie rączki wlały więc teraz jak już ma przelatane te parę tysięcy chciałem go zalać czymś bardziej markowym a co do wsuwek to pomogło :tango: przerywanie ustało jak ręką odjął

:)
Ostatnio zmieniony 05 cze 2012, 12:54 przez Michał_66, łącznie zmieniany 1 raz
Michał_66
 

Parę pytań.

Postautor: Deamiens dodano: 05 cze 2012, 12:52

Jak zalejesz 15W (jak ja u siebie) to w lecie będzie cacy, a przyjdzie jesień i temp. poniżej 10`C to nadgarstki Ci powybija :)) No ale przynajmniej nie będzie bujać przy byle hamowaniu. Zresztą, temat olejów do lag gdzieś już tu był przewałkowany :)
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Parę pytań.

Postautor: Michał_66 dodano: 05 cze 2012, 13:03

czyli jak wyższe W to twardszy bo na allegro widziałem 10W, 15 W i 20W dobrze rozumuje czy źle :D
Michał_66
 

Parę pytań.

Postautor: Luca dodano: 05 cze 2012, 14:44

Zgadza się, ale temat oleju do lag pojawiał się już wielokrotnie, wystarczy poszukać.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Parę pytań.

Postautor: Michał_66 dodano: 05 cze 2012, 17:27

Luca pisze:Zgadza się, ale temat oleju do lag pojawiał się już wielokrotnie, wystarczy poszukać.

Ok dzieki poszperam trochę po tym spamie :))
Michał_66
 

Parę pytań.

Postautor: jacecek dodano: 07 cze 2012, 22:16

Wracając do łańcucha - byłem na II przeglądzie gwarancyjnym po 2000 km. Przedstawiłem problem mechanikowi. Powiedział, że w chińskich skuterach (tym głównie zajmuje się serwis) to jest normalne - nie da się prawidłowo wyregulować luzu - ich "koła" zębate są:
- po pierwsze - nie kołowate tylko jajowate,
- po drugie- to nie są koła - to są mimośrody
Tak sobie pomyślałem, że to jego tłumaczenie jest bardzo sensowne. Czytając to co napisali cruenzo i eNgine oraz moje "przejścia" uważam, że jest to bardzo prawdopodobne. Zębatki się nie zużywają, łańcuch też jakoś daje radę - czyli współpraca jest OK. Nierównomierność naciągu wynika ze zmiany rozstawu osi spowodowanej mimośrodowością kół zębatych. Trzeba tylko pilnować przy regulacji naciągu (wynikającej z naturalnego zużycia), żeby ten minimalny luz został zachowany.
Będę obserwował zużywanie się zębatek oraz zachowanie całości układu - na razie nie zmieniam łańcucha.
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 672
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 67

Parę pytań.

Postautor: Michał_66 dodano: 08 cze 2012, 05:24

jacecek pisze:Wracając do łańcucha - byłem na II przeglądzie gwarancyjnym po 2000 km. Przedstawiłem problem mechanikowi. Powiedział, że w chińskich skuterach (tym głównie zajmuje się serwis) to jest normalne - nie da się prawidłowo wyregulować luzu - ich "koła" zębate są:
- po pierwsze - nie kołowate tylko jajowate,
- po drugie- to nie są koła - to są mimośrody
Tak sobie pomyślałem, że to jego tłumaczenie jest bardzo sensowne. Czytając to co napisali cruenzo i eNgine oraz moje "przejścia" uważam, że jest to bardzo prawdopodobne. Zębatki się nie zużywają, łańcuch też jakoś daje radę - czyli współpraca jest OK. Nierównomierność naciągu wynika ze zmiany rozstawu osi spowodowanej mimośrodowością kół zębatych. Trzeba tylko pilnować przy regulacji naciągu (wynikającej z naturalnego zużycia), żeby ten minimalny luz został zachowany.
Będę obserwował zużywanie się zębatek oraz zachowanie całości układu - na razie nie zmieniam łańcucha.

i tak trzymać jeżeli nie widać ewidentnych śladów zużycia na zębatkach i łańcuchu to śmigaj aż nie padnie a potem wymień cały zestaw :))
Michał_66
 

Parę pytań.

Postautor: Luca dodano: 11 cze 2012, 12:47

jacecek pisze: Powiedział, że w chińskich skuterach (tym głównie zajmuje się serwis) to jest normalne - nie da się prawidłowo wyregulować luzu - ich "koła" zębate są:
- po pierwsze - nie kołowate tylko jajowate,
- po drugie- to nie są koła - to są mimośrody
Tak sobie pomyślałem, że to jego tłumaczenie jest bardzo sensowne.

Masz rację uwierz mechanikowi, on się zna, bo na pewno ma spore doświadczenie w mechanice motocyklowej i nierówno wyciągnięty łańcuch, to na pewno z powodu, bo zębatki są jajowate, a zupa była za słona.
A o koła zębate w skrzyni biegów też pytałeś, czy są jajowate? :mur:
Nie no ręce mi opadają. :mur:
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zipp Roadstar

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość