Mody do ROADSTAR-a

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: thomas dodano: 04 lip 2011, 20:17

Założyłem zębatkę 17 zębów .Zakupiona w ItalyRacing opis JFT 569.Dzisiaj nie zdążyłem pojechać na test ,musze złapać luz na łancuchu, co naciągnę to za mocno . Cena zębatki 28 zł.
thomas
Forumowicz
 
Posty: 241
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Żary
Motocykl: Zipp Roadstar 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 05 lip 2011, 10:00

To jak tylko pogoda ci pozwoli, przetestuj i opowiadaj jakie zmiany. Ja znalazłem zębatkę ale tylna co ma nie 45 a 41 zębów. Jednak chyba wymienię cały napęd jak dobije do 15000km a mam już 9000 nakręcone.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 07 paź 2011, 00:06

Jeżdżę cały czas bo pogoda ładna więc korzystam. Ale ostatnio już nie wytrzymałem i zacząłem grzebać. Korci mnie ta dysza w gaźniku i to bardzo, więc postanowiłem zdjąć komorę pływaka i sprawdzić rozmiarówkę tej dyszy.
Niestety ale nie dało rady tego dokonać bez ofiar. Nie wiem z czego są te śrubki na deklu bo wszystkie poobrabiałem (na gaźniku pisze MIKUNI made in Japan więc :wielkieoczy: nie powinny być z przetopionych puszek po konserwach). Nie odkręcałem byle czym i dobrałem naprawdę dobry śrubokręt gwiazdkowy który bardzo pasownie trzymał się łba śrubki, jednak nie dało rady.
Ta sytuacja sprawiła że musiałem wyjąć gaźnik na stół. Trochę jest z tym problemu bo gaźnik nie chce wyjść prosto z tej gumy która wchodzi do ramy a króćce do głowicy są na tyle sztywne że nie chcą prawie w ogóle się poddać aby skosić gaźnik by wyszedł z tej gumy w ramie. Dlatego trzeba odkręcić króćce od głowicy i dopiero robota idzie do przodu (wyjmujemy w stronę pompki paliwa, w drugą stronę raczej nie zabałdzo chce to się przecisnąć).
Na stole to już inna robota, wszystko poszło przy małej pomocy impulsatora kinetycznego oraz wykrętaka udarowego z dobrym dobranym bitem w nasadce :)
Przezornie sprawdziłem jak ruszą się śrubki od drugiej pokrywy, gdzie znajduje się membrana. Tu ten sam problem, więc szybki strzał impulsatorem i po sprawie :)
Śrubki wymieniłem, gwint M4 zwykły ale już nie na gwiazdkę a na imbus i o twardości 8.8 więc już nie z takiej marchewki.
Dysza ma rozmiar 110, patrząc w katalogu ze strony LARSSON-a następne rozmiarówki to 112,5 i 115 typ SOLEX&MIKUNI. Zamówiłem obydwie bo nie wiadomo jak to będzie jeździć więc muszę kombinować metoda prób i błędów. Przynajmniej po skonsultowaniu się z gostkami co rasują skutery tak mi podpowiedzieli że mają zestawy 4 dysz i sprawdzają na której najlepiej bangla sprzęt.
Dysze przyjdą mi w następnym tygodniu albo i wcześniej, cena 30zł więc kasa prawie żadna. Jak coś wymodzę to się będę chwalił. Na razie złożyłem wszystko do kupy i nawijam km na koła dalej, już jest 10100 pfu pfu bez awarii.


EDIT:

Przyszły dysze. Pobawiłem się i wyszło na to że zostaje 115. Najlepiej się jeździ na tej dyszy. Jest trochę mocniejszy, jakiegoś wielkiego szału nie ma ale jest ciut lepiej niż oryginał (albo mi się wydaje). Musiał bym się po ścigać z kimś co ma serie :)
Chyba dopiero w następnym sezonie udam się na jakieś profesjonalne ustawienie tego gaźnika. Regulacje zrobiłem na moje ala wyczucie, jeździ się płynnie a kolor świecy wskazuje na to że wszystko gra. Jazda z pasażerem przestała męczyć silnik i tu właśnie o to mi chodziło.

Jak coś jeszcze wykombinie to będę się chwalić.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 03 mar 2012, 16:28

Wczoraj kupiłem cały kompletny napęd, ten co sobie tak obiecywałem, czyli 16zębów przód, 42zęby tył (chciałem kupić 41 zębów ale nie jest dostępna taka zębatka w larssonie).
Dziś rano jak wstałem, zerknąłem przez okno, czyste niebo, ciepłe słoneczko poraziło moje zaspane gały, od razu się otrząsnąłem, w biegu ubrałem i pognałem do garażu żeby założyć napędzik.
I jest zarabiście. Przy 90km/h mam ok. 3800 - 4000obr/min. Silnik już tak nie wyje jak wcześniej. Moc nie spadła tak żeby to wyczuć. Jest dla mnie idealnie, tak jak chciałem i jak to sobie umyśliłem.
Polecam taka zmianę jak ktoś jeździ sporo w trasę. Moim zdaniem jak ktoś jeździ tylko solo, to mógłby nawet spróbować pobawić się z 40zębów na tyle. Ja targam moją kobite więc pozostanę przy takim układzie. (Mam nadzieje że już nie długo i nareszcie ta moja kobita zacznie jeździć sama na jakimś moturze).
Nie skracałem łańcucha, zostało jeszcze 3,5 podziałki na miarce wahacza, więc mam jeszcze miejsce żeby napiąć. Z zębatką 40 nie wiem jak to będzie z tym łańcuchem.
Obliczyłem że można jeszcze się pobawić z takim układem: 15zębów na przód, 39 na tył. Ale pewnie trzeba będzie wtedy wyjąć z jedno albo dwa ogniwa z łańcucha. Przy takim układzie powinno być prawie identyczne jak by założyć 41zębów z tyłu.

Nareszcie jestem zadowolony w 120% z jazdy na moim fifanie :)
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: misiek81 dodano: 04 mar 2012, 15:20

A mógłbyś podać link do takiego napędu jak kupiłeś? :) To był komplet czy może osobno kupowałeś?
A powiedz mi jeszcze- oryginalnie jest 16 przód i 45 tył?
misiek81
Forumowicz
 
Posty: 24
Rejestracja: 31 gru 2010, 19:06
Lokalizacja: Beskid Niski
Motocykl: Zipp Roadstar 250V 2010
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 05 mar 2012, 16:34

Oryginalnie jest 16 zębów na przód, 45 zębów na tył.
Wszystkie elementy napędy dobierałem osobno. Wpadłem do mojego zaprzyjaźnionego sklepu i akurat taki kombos leżał na półkach.
Sklep współpracuje z Larssonem
http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&p ... bid=111268

Tu można sobie popatrzeć jakie są możliwości doboru zębatek.
Zębatkę 42 którą zdobyłem nie ma w tym zbiorze części ale powinna być dostępna z innego jakiegoś motonga.

Ewentualnie aby uzyskać podobne przełożenie do mojego trzeba by włożyć 15zębów na przód i 40zębów na tył.
Program do obliczania przełożeń:
http://www.gearingcommander.com
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 17 mar 2012, 01:18

Zepsuło się. Rozleciały się dolne tulejki amortyzatorów z tyłu. To znak że trzeba zacząć znowu modenie.
Spróbuję sprawdzić czy takie amortyzatory da się pożenić do roadstara.
http://www.sklepmotonet.pl/p/pl/aw1509/ ... e+tyl.html

Pasują na długość, czyli rozstaw między otworami mocującymi jest zgodny. Teraz trzeba sprawdzić czy da się dobrać tulejki gumowe w uszach mocujących tak aby pasiło.
Jak uda mi się to poskładać i dokonam testów, to nie omieszkam się z wami podzielić wrażeniami. Zależy mi aby znaleźć zamiennik który sprawi że przestanie dobijać tył jadąc z pasażerem.

EDIT:
Problem jest. Nie da rady dobrać tulejek. W amortyzatorach z linka są tulejki metalowo gumowe, roadstar nie ma takich tulejek. Do ramy jest przyspawany trzpień o średnicy 14mm i na niego wciska się ucho amortyzatora wraz z gumą. Aby pożenić taki amortyzator trzeba dorobić sama tulejkę z gumy. Sprawdziłem u kolegi który ma oryginalną yamahe virago xv250 jak u niego jest rozwiązane to mocowanie amortyzatorów. Okazuje się ze jest tak samo jak w roadstar-ze.
Jestem na etapie szukania klocka bądź wałka gumowego o odpowiedniej twardości. Średnio mi to wychodzi bo nigdzie nie ma i nikt nic nie wie. Na obecna chwilę złapałem trop przy płytowych podnośnikach samochodowych. W zestawie z taka płytą są dołączane klocki gumowe o różnej wysokości które podkłada się pod progi pojazdu żeby go podnieść. Macałem już taką podkładkę ale właściciel nie chciał mi jej sprzedać :) Ta guma jest twarda, powinna się dać obrobić na tokarce.
Chyba że ktoś ma dostęp do poliuetanu? Ten materiał byłby najlepszy.
Jak wyżebrzcie te tulejki wtedy dopiero prace pójdą do przodu.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: misiek81 dodano: 16 kwie 2012, 22:14

thomas pisze:Założyłem zębatkę 17 zębów .Zakupiona w ItalyRacing opis JFT 569.Dzisiaj nie zdążyłem pojechać na test ,musze złapać luz na łancuchu, co naciągnę to za mocno . Cena zębatki 28 zł.

Jeśli możesz to napisz jak takie rozwiązanie spisuje się w Roadstarze, czy nie miałeś niespodzianek przy i po zmianie :), czy warto zmieniać? (i sprawdź PW :) )
misiek81
Forumowicz
 
Posty: 24
Rejestracja: 31 gru 2010, 19:06
Lokalizacja: Beskid Niski
Motocykl: Zipp Roadstar 250V 2010
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 23 kwie 2012, 23:54

Dopiero wypełzłem z garażu... Chciałem olej dzisiaj wymienić i zeszło mi 7godzin. Strasznie długo się ten olej zmienia :D
Nigdy nie zaglądałem do tego korka pod silnikiem, pod którym jest ta sprężyna z sitkiem od smoka pompy oleju. Ja nie wiem jak u was to się odkręca ale za pierona nie mogłem tego korka wyjąc bo rama mi nie pozwoliła. Skończyło się na tym ze silnik wyjąłem :D I dopiero mogłem nareszcie wyciągnąć ten korek. Było trochę syfi i opiłków i jakiś fafrocji.
Jak ktoś już zrobił ponad 10 000km i jeszcze nie odkręcał tego korka, to naprawdę warto tam zajrzeć.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Easy dodano: 24 kwie 2012, 08:09

Mi ten korek udało się wyciągnąć - żeby go odkręcić trzeba mieć bardzo płaski płaski klucz :D . W zasadzie problemem jest sprężyna. Jeszcze przy wyjmowaniu jakoś to idzie, natomiast przy zakładaniu - horror. Zmieniałem olej przy 6500km i na sitku były opiłki. Podejrzewam, że przy przeglądach w serwisie przy wymianach oleju w ogóle nikt tam nie zaglądał i opiłki były tam jeszcze od docierania.
Awatar użytkownika
Easy
Forumowicz
 
Posty: 250
Rejestracja: 10 cze 2010, 21:44
Lokalizacja: Gdynia
Motocykl: Zipp Roadstar 250 '10
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zipp Roadstar

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość