Michoł pisze:Chciałem się podzielić doświadczeniem odnośnie oleju. Od momentu pierwszej wymiany na przeglądzie w ASO został mi zalany ASE 10W-40 EXP z firmy BELRAY. A w instrukcji obsługi, pisze ze tan silnik w fabryce jest zalewany 15W-40. Facet z serwisu powiedział mi że ten na pewno będzie dobry i żebym nie kombinował. Na drugim przeglądzie też mi zalali 10W. No i niby wszystko dobrze dopóki nie zacząłem jeździć trochę bardziej dynamiczniejNo bo skoro mam już w tej chwili 4200Km na cyferblacie to można już trochę bardziej pognieść ten silnik. I zdarzyło się i to nie raz, że bieg mi wypadał. Na zimnym wszystko dobrze, nie można narzekać, ale jak zagrzeje się do temp. normalnej pracy, czyli 70'C to biegi dziwnie wchodzą przy zmianie na wyższy. Nie czułem czasem że pykło mi pod nogą, i jak wtedy dodam mocniej gazu to wypada, a w szczególności trojka.
Więc się wnerwiłem i sam kupiłem MOTUL-a 15W-50 z oznaczeniem 5100. Kazałem zalać teraz na przeglądzie i wszystkie objawy zniknęły.
Jeszcze pojeżdżę i dokładnie przetestuje, ale nawet na pewno zostanę przy tym MOTUL-u.
Nic nie kumam.
Ja zalewam Castrolem 10W40 4T i jest git. Katuję sprzęta do granic możliwości (po mieście jeżdżę 100km/h), a poza miastem, manetka do oporu. Teraz coś mi nie przyśpiesza, mimo że silnik wbija się na obroty ale to chyba wina zużytych tarcz sprzęgła. Trochę jakby się ślizgają. Jak znajdę trochę czasu to się tym zajmę. Poza tym jeździ git.
