Parę pytań.

Parę pytań.

Postautor: LEFTHANDY dodano: 26 sie 2010, 22:51

Michoł pisze:Chciałem się podzielić doświadczeniem odnośnie oleju. Od momentu pierwszej wymiany na przeglądzie w ASO został mi zalany ASE 10W-40 EXP z firmy BELRAY. A w instrukcji obsługi, pisze ze tan silnik w fabryce jest zalewany 15W-40. Facet z serwisu powiedział mi że ten na pewno będzie dobry i żebym nie kombinował. Na drugim przeglądzie też mi zalali 10W. No i niby wszystko dobrze dopóki nie zacząłem jeździć trochę bardziej dynamiczniej :) No bo skoro mam już w tej chwili 4200Km na cyferblacie to można już trochę bardziej pognieść ten silnik. I zdarzyło się i to nie raz, że bieg mi wypadał. Na zimnym wszystko dobrze, nie można narzekać, ale jak zagrzeje się do temp. normalnej pracy, czyli 70'C to biegi dziwnie wchodzą przy zmianie na wyższy. Nie czułem czasem że pykło mi pod nogą, i jak wtedy dodam mocniej gazu to wypada, a w szczególności trojka.
Więc się wnerwiłem i sam kupiłem MOTUL-a 15W-50 z oznaczeniem 5100. Kazałem zalać teraz na przeglądzie i wszystkie objawy zniknęły.
Jeszcze pojeżdżę i dokładnie przetestuje, ale nawet na pewno zostanę przy tym MOTUL-u.


Nic nie kumam.
Ja zalewam Castrolem 10W40 4T i jest git. Katuję sprzęta do granic możliwości (po mieście jeżdżę 100km/h), a poza miastem, manetka do oporu. Teraz coś mi nie przyśpiesza, mimo że silnik wbija się na obroty ale to chyba wina zużytych tarcz sprzęgła. Trochę jakby się ślizgają. Jak znajdę trochę czasu to się tym zajmę. Poza tym jeździ git.
Sprawdź, czy twoje spasione dupsko pasuje do wymarzonego sprzęta: http://cycle-ergo.com/
Awatar użytkownika
LEFTHANDY
Forumowicz
 
Posty: 1620
Rejestracja: 28 mar 2008, 11:02
Lokalizacja: Praga_TARG?WEK
Motocykl: Rude Bettie V250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Parę pytań.

Postautor: thomas dodano: 28 sie 2010, 00:27

Hej.Zębatki sa ok jakby były zużyte toby latał on nie miesci sie na zębatke .Jest jakby za ciasny .Myślałem że wymiana z 520 zwykłego na x czy oring to nic takiego.Łancuch zamówiłem po powrocie z Kudowy mój latał tak jak Oli myslałem ,że to podstawka sie obija na dziurach.A to był on łańcuch.Jak stkończyły się 12 ski w pracy i wróciłem z urlopu ,postanowiłem że zrobię mały przeglad tylnego zawieszenia .Po Kudowie wymieniłem jeszcze wachacz w starym padły tulejki.Ale serwisant za mocno napiął łańcuch .To była okazja na regulacje smarowanie itp.Przy okazji wyszedł simering ,to go wymieniłem.Wiem że Grzeno wymienił w swoim moto na x ringa ale na forum nie pamiętam żeby pisał coś o zębatkach.Albo nie wiem zebatka musiałaby być cieńsza.Na stronie motorlandu jest katalog sunstara producenta zebatek do motocykli nie podają grubości zębatki ijakiś zależnosci co do łancucha.Może ktos kto robił konwersje,łańcucha przeczyta te wypociny i coś podpowie .W poniedziałek zadzwonie do sewisu albo do motorlandu.



Łancuchy 520 525 530 maja taki sam skok czy też podziałke. 520 w oringu lub x jest na zębatkę o grubość 6 mm ,530 na zębatke ogrubości 9 mm 525 jakieś 7 .dokładnie to 520=6,35mm 530=9,53mm.Wiedza zaczerpnięta z katalogu fr Hart.Przejscie na lepszy łańcuch powinienem zacząc od zmierzenia grubośći zębatek i oceny ich stanu .Przy przebiegu 2300 są ok. Muszę teraz pozbyć sie 520 vx i zamówić 530 vx /lub wymienić zębatki na 6 mm grubości. W Roadsterze grubość zebatek to 9mm i troszkę.Pozdro.
thomas
Forumowicz
 
Posty: 241
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Żary
Motocykl: Zipp Roadstar 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Parę pytań.

Postautor: Piotrek TG dodano: 05 wrz 2010, 22:18

Fajnie ze dowiedziałem się że mamy w Roadstarach filtr oleju :zaskoczony: . Na pierwszym przeglądzie powiedzieli mi że nie ma filtru, że jest tylko taki metalowy co się nie wymienia (sitko przy pompie), natomiast normalnego nie ma bo widocznie do tak małego silnika nie ma potrzeby :mur: . To jest mój autoryzowany serwis "wzorcowy". Będę musiał poszukać innego punktu w okolicy.
Awatar użytkownika
Piotrek TG
Forumowicz
 
Posty: 4
Rejestracja: 04 wrz 2010, 14:52
Lokalizacja: Tarnowskie G?ry
Motocykl: Zipp Roadstar V250 '10
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Parę pytań.

Postautor: oleńka dodano: 05 wrz 2010, 22:39

Piotrek TG pisze:Fajnie ze dowiedziałem się że mamy w Roadstarach filtr oleju :zaskoczony: . Na pierwszym przeglądzie powiedzieli mi że nie ma filtru, że jest tylko taki metalowy co się nie wymienia (sitko przy pompie), natomiast normalnego nie ma bo widocznie do tak małego silnika nie ma potrzeby :mur: . To jest mój autoryzowany serwis "wzorcowy". Będę musiał poszukać innego punktu w okolicy.


Hehehe, no właśnie nie mamy. Prawdę Ci powiedzieli. Ja dokupiłam taki, jaki mi tu koledzy doradzili: Hilfo 145 i kazałam założyć. I teraz już mam :)).
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Parę pytań.

Postautor: cruenzo dodano: 06 wrz 2010, 21:32

Mi na przeglądzie natomiast powiedzieli, że można wsadzić filtr papierowy w miejsce siatki, ale zarżnie się pompę oleju bo papier ma gorsza przepuszczalność oleju (gęstość) niż siateczka....i tak się kufra zamotałem, że ani mi tego nie założyli ani nie wziąłem filtra z serwisu :wnerw:
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

Parę pytań.

Postautor: oleńka dodano: 06 wrz 2010, 23:05

cruenzo pisze:Mi na przeglądzie natomiast powiedzieli, że można wsadzić filtr papierowy w miejsce siatki, ale zarżnie się pompę oleju bo papier ma gorsza przepuszczalność oleju (gęstość) niż siateczka....i tak się kufra zamotałem, że ani mi tego nie założyli ani nie wziąłem filtra z serwisu :wnerw:


Michał, ale to nie w miejsce siatkowego. Ja siatkowy mam hmmm tak pod spodem, a ten od virażki włożony jest z boku. Siatka została gdzie była. :)
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Parę pytań.

Postautor: cruenzo dodano: 06 wrz 2010, 23:12

z boku, pod takim okrągłym deklem...?
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

Parę pytań.

Postautor: oleńka dodano: 07 wrz 2010, 08:05

Tak jest Michale :).
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Parę pytań.

Postautor: misiek81 dodano: 02 sty 2011, 17:17

Witam. Mam pytanie odnośnie przewodów.
Z kolektora ssącego wychodzą 3 przewody podciśnieniowe: Pierwszy (wychodzi od góry kolektora) zasila kranik i pompkę... ale nie wiem do czego są dwa pozostałe (wychodzące z dołu kolektora). Są one zabezpieczone stalowym oplotem (a i tak jeden mam załamany przy samym kolektorze).
Idą do lewej "puszki".
Jeśli mógłby ktoś mnie oświecić - Do czego są te przewody? Będę bardzo wdzięczny :)
Od razu też dopytam o same przewody: zarówno te paliwowe jak i właśnie te podciśnieniowe pachną mi "cienizną". Czy ktoś z szanownych Forumowiczów już je wymieniał? Jeśli tak to na jakie?
Pozdrawiam
misiek81
Forumowicz
 
Posty: 24
Rejestracja: 31 gru 2010, 19:06
Lokalizacja: Beskid Niski
Motocykl: Zipp Roadstar 250V 2010
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Parę pytań.

Postautor: oleńka dodano: 02 sty 2011, 17:49

Wymieniałam paliwowe. Nie było takiej potrzeby, ale mnie nastraszyli, że paść mogą, a w trasie to trochę kłopot. Zwykłe samochodowe uzbrojone kupiłam, bodajże 10, o ile mnie pamięć nie myli :D
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zipp Roadstar

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

cron