Mody do ROADSTAR-a

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: thomas dodano: 24 kwie 2012, 17:50

Misiek 81 niespodzianek nie było , za mało jeżdziłem żeby wyczuć konkretną różnicę przy obciążeniu około 170 kg dało się pojechać 100km/h.Koszt nie jest wielki można spróbować .Sprawdż najpierw jaki masz łańcuch ,u mnie orginał chinski był na zębatkę 9 mm. Teraz mam cieńsze zębatki i łańcuch 520.Michoł ładnie opisał wymianę zębatek ,i wrażenia po niej . W planie jest jeszcze zębatka 42 /43 zabki z tyłu.Opinie po wymianie na 17 są raczej pozytywne.
thomas
Forumowicz
 
Posty: 241
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Żary
Motocykl: Zipp Roadstar 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 27 kwie 2012, 15:10

Post pod tytułem za 5sek zlot :)

Przyszły mi w czwartek z rana sakwy i kufer (nareszcie się dorobiłem).
Cały czwartek myślałem jak zrobić te stelaże, tak aby nie przerabiać motocykla na tyle by zawsze dało się wrócić do oryginału.
I wydumałem coś takiego (oczywiście materiał wzięty ze złomu :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
To mocowanie jest zrobione ze starych otworów po kierunkowskazach. Nie dałem tylko kawałka płaskownika od otworu kierunku aż do mocowania stelaża. Płaskowniki jest wygięty przez cały błotnik, idzie pod ta blachą wzmacniającą błotnik i dopiero przykręcony jest do tych otworów po kierunkach. Takie rozwiązanie sprawiło że mocowanie jest bardziej twarde i wzmacnia tym samym błotnik. Gdyby płaskownik był krótki i tylko przykręcony do krawędzi błotnika w miejscach kierunków to niestety ale by się poddawał pod ciężarem napakowany sakwy (sprawdzone w praktyce).
Obrazek
Obrazek
Nie chce mi się tego chromować, pomalowałem na srebrny i bedzie.

Kufer zamocowany już poprawnie.
Obrazek

Rurki wzięte ze starego susznika od prania :) jak na razie konstrukcja wytrzymała załadunek 12kg i się nie poddała.
Ten bagażnik musi trochę tak zostać. Nie mam jeszcze pomysłu żeby zrobić to lepiej i ładniej. Ten stelaż łatwo się odkręca i zdejmuje. Demontaż zajmuje mi 2min jak i montaż. Była to główna myśl żeby tak to zrobić, bo przecież po co non stop jeździć z kufrem jak nie jest potrzeby.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 16 cze 2012, 22:19

Nareszcie dociułałem kaskę na te amortyzatory.
Amory kupiłem oczywiście u siebie w zaprzyjaźnionym sklepie. Dałem 160z za parę.
Obrazek

Są to prawdopodobnie te same amortyzatory o których pisał Denwer w wątku Lifana 250. Denwer nie kłamał i rzeczywiście lepiej się jeździ na tych amorach. Są jakby bardziej sprężyste. Prawdopodobnie jest grubsza sprężyna która sprawia, że już nie dobija mi tył gdy jadę z moja kobita. Przetestowane na razie na odcinku 50km. Specjalnie wjeżdżałem w te dziurska, które zawsze omijałem i ni razu nie dobiło. O dziwo amorki są ustawione na pierwszej pozycji, czyli jak najbardziej miękkie. Zniknął również efekt kołysania na dużych dziurach. Tył się ugnie tylko raz i się zatrzymuje, na oryginalnych potrafiło zabujać dwa razy albo nawet dwa i pół razu.
Dobra, są plusy, czas na minusy. Niestety tulejki są zrobione z tej samej miękkiej gumy co oryginalne amortyzatory. Jak będę cały czas jeździć z moją Kamilą to rozwalę te tulejki gumowe tak samo szybko jak poprzednie.

Obrazek

Z oryginalnych zrobiły się jajka oraz popękały tak jak na zdjęciu.

Następna rzeczą którą nie wiem czy uznać za plus czy minus, jest to ze motor wyżej stoi o około 2cm.

Oryginalne amorki będę próbował zregenerować, dorabiając te tulejki. Na razie myślę intensywnie. Mam parę pomysłów ale zanim coś tu napiszę wpierw przetestuje.

Na koniec, ogólnie polecam taka zmianę, jeśli ktoś odpowiednio dociąża swojego sprzęta i cierpi na często dobijający tył może przy inwestować te 160zyla i będzie zadowolony.

Uwaga. Roadstar ma wystające trzpienie z ramy na które nakłada się same gumową tulejkę. Aby móc założyć takie amory do Roadstara, trzeba wyciągnąć stalowe tulejki z tych gum uszy amora i dopiero montować. Inaczej nie da rady tego zmącić. Prawdopodobnie do supershadow te amory pasują plug&play bo tam amory są przykręcane bezpośrednio do ramy, ale nie dam sobie reki uciąć że tak jest, bo nie wiem jaka tam śruba przychodzi. Jeśli jest to śruba 12mm to pasi bez psucia.

W razie pytań pisać.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Luca dodano: 18 cze 2012, 14:46

Michoł pisze:Oryginalne amorki będę próbował zregenerować, dorabiając te tulejki. Na razie myślę intensywnie. Mam parę pomysłów ale zanim coś tu napiszę wpierw przetestuje.

Mierzysz średnicę zewnętrzną i wewnętrzną, a potem w motoryacyjnym kupujesz kawałek olejoodpornego węża, ucinasz na wymiar, gumowe krawędzie obrabiasz szlifierką i wciskasz. Jak nie chce wejść, to smarujesz ludwikiem. Wąż zbrojony siatką w środku, też może być. Jak kupisz węża dobrej jakości, to patent będzie na lata :piwo:
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: MENELLO dodano: 18 cze 2012, 22:46

MICHOŁ

nie chce mi sie tego czytac od poczatku wiec wybacz .....


ale... filtr gabkowy(mokry) tan opisany jako taki "Fuuuu i beeee" przez Ciebie , jest najlepszym rozwiazaniem dla silnika .... i stozki za 3 dyszki z allegro sa dobre dla naiwnych malolatow tjuningowcow ....

obrotosciomierz - jak chodzi o obrotomierz to, tak .... naprawde obojetne gdzie podepniesz, czy sygnal bedzie z cewki, czy modulu, kazdy obrotomiez do 4T (i odpowiedniej ilosci cylindrow) bedzie dzialal


pzdr
Awatar użytkownika
MENELLO
Forumowicz
 
Posty: 17
Rejestracja: 02 cze 2012, 09:51
Motocykl: ZIPP TRACKER
Płeć: mężczyzna

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 18 cze 2012, 23:54

Luca właśnie miałem taki sam pomysł z tym wężem. Jak będę miał trochę czasu to podjadę do jakiejś agromy i wpadnę miedzy półki to może coś takiego wynajdę. Gdy cos dopasuje i poskładam, pojeżdżę, po testuje, to sprzedam tu na forum tego patenta :)

Menello ten stożek nie jest taki zły. Głównym powodem który sprawił że tak przytunindżyłem, było to że rozpadła mi się ta guma łącząca puszkę filtra z rama. Akurat stożek załatwił sprawę, bo pasował idealnie na otwór w ramie. Tak sobie po prostu poradziłem z moim problemem i tyle.
Z obrotomierzem też tak podłączyłem, bo było mi tak wygodnie.
Dla mnie liczy się fakt że to działa i tyle. Ktoś inny będzie miał inny pomysł, to zrobi po swojemu.
Tak samo jest z podświetleniem silnika. Dla kogoś jest to totalna głupota, a ktoś z kolei jara się tym.
Zresztą ja założyłem stożek również w moim samochodzie. A wiesz czemu? Bo rasowo mi pierdzi pod maska jak depnę sandał do podłogi :) Kto mi zabroni mieć wiejski tuning? :)
http://img.zryte.pl/tjuning_to_podstawa_87919.jpg

EDIT:
A wiec poszedłem tym śladem co Luca napomniał. Wpadłem do agromy i znalazłem takiego węża od hydrauliki. Tego typu węże gumowe stosowane są do np. wspomagania kierownicy w autach. Pięknie pasuje bez szlifowania. Średnica wewnątrz to 13mm, na zewnątrz 21mm. Nakładamy dociętą "tulejkę" najpierw na cybant wystający z ramy. Cybant ma śr. 14mm więc wchodzi ciasno, wspomagamy się mydlinami żeby był poślizg :) Gdy już uda nam się wcisnąć naszą tulejką dopiero nakładamy ucho amortyzatora, tu również jest ciasno więc najlepiej wspomóc się mydlinami oraz gumowym młotkiem. Pare małych niewielkich strzałów z impulsatora kinetycznego i amor siedzi.
Nie ma aż tak dużej tragedii żeby to potem zdemontować, trzeba się wysilić ale da radę zdjąć amortyzator rękami bez użycia łoma :) Jest trochę luzu tak że podczas jazdy te tulejki pracują i nie skrzypią, więc jest dobrze spasowane.
Pojeżdżę trochę i poopowiadam czy jest to trafiony pomysł. Jak na razie zrobiłem na tym niecałe 50km i jest dobrze. Zrobię tak z tysiaka i zobaczymy.
W tych nowych amortyzatorach już się trochę uklepały te tulejki, teraz szukam takiego węża żeby pasował do tych :)
Już się spotkałem z opinią że to zaraz się rozleci i szlak trafi ten pomysł. Zobaczymy czy waż w oplocie tak szybka się podda.

EDIT2:
Już zrobione 2000km na tych wężo-tulejkach. Patent jest dobry bo nie ma śladu by nawet się ugniotły. Chyba będzie to jeździć dość długo.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 07 cze 2013, 08:13

Nareszcie mam porządny mig-mag, nie pożyczany i zgnojony tylko swój kupiony z LINCOLN-a model Magster 220. Będę mógł spawać zwykłą stal węglową, ale już kołuje drugą butle na argon żeby też móc cykać i nierdzewkę. Jak bozia da to w niedługim czasie kupie drugi pistolet i zacznę uczyć się spawać aluminium. Żeby tego było mało, to starczyło mi też na porządniejszy mały zestaw do lutowania twardego czyli propan-tlen. Ta popiredułka co miałem wcześniej do lutowania to była tragedia, teraz jest czym robić, poza tym jak dopadnę jeszcze jedną małą butle po tlenie to i acetylen sobie nabije i mam już zestaw do spawania gazowego.
Teraz zbieram na giętarkę do blachy i giętarkę do rur, a na sam koniec jak rozbije bank to tokarko-frezarkę sobie sprawie i nareszcie będę mógł wszytko zrobić :)
Więc jak ktoś chce coś pospawać i ma niedaleko, to już można u mnie się pobawić.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 21 paź 2013, 09:54

Małe podsumowanie mojego moto.
Tak wygląda obecnie:
Obrazek
Obrazek

A tak bangla :)
http://www.youtube.com/watch?v=vJNC9ceW0Go
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 25 mar 2015, 18:30

Chciałem się pochwalić że udało mi się nareszcie dojść do ładu z tymi nieszczęsnymi kołami. Tak jak tam zapewne wcześniej pisałem, pękły mi szprychy w tylnym kole. Przeplotłem nowe szprych i wycentrowałem koło. Przód również wycentrowałem i udało mi się znaleźć tak dużą tokarnie że weszła cała kompletna obręcz ze szprychami i piastą, którą to piastę przetoczyłem. A dokładnej przetoczyłem powierzchnię styku piasty z tarczą hamulcową. Zniwelowałem tym samym problem z szarpiącym czy inaczej pulsującym hamulcem przednim.
Poszły nowe łożyska na tyle. Są to łożyska o oznaczeniu 6202RS. Ja założyłem nasze polskie łożyska NSK 6202-2RS. Oraz poszedł nowy uszczelniacz na zabieraku, bo chińczyk wsadził za ciasny i go wytarło. Uszczelniacz miał oznaczenia 29x52x7. Ja założyłem 30x52x10, 30 dlatego ze tulejka dystansowa ma dokładnie wymiar 30mm oraz do łożyska jest sporo miejsca i można nawet wepchnąć gruby na 12mm uszczelniacz. Nie przesadzając zabiłem 10mm bo uznałem ze będzie lepiej :)
Na koła poszły nowe opony PIRELLI DEMON CITY które kosztowały mnie wraz z przekładka 550zł. Opony kupowałem oczywiście w zimie, a dokładniej w grudniu tamtego roku. Teraz nie opłaca się kupować, bo zawsze na sezon opony drożeją od 20% do 30% jak czasem nie więcej. O oponach nie mogę za wiele powiedzieć, nie mam czasu sobie pojeździć i poszurać laczkami. Zrobiłem jedną rundkę w około komina, sprawdzając ten przedni hamulec czy już nie napitala. No i przestał napitalać :)
Teraz powoli będę brał się za ulepszanie kanapy. Oczywiście motor będzie cały czas na chodzie, bo zakupiłem sobie kanapę od yamahy i to na niej będę się bawił w wolnym czasie.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Luca dodano: 26 mar 2015, 10:50

No to teraz nic tylko trzeba nawijać kilometry :)
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zipp Roadstar

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron