close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

zawory

zawory

Postautor: Deamiens dodano: 02 lip 2012, 11:22

Podepnę tutaj swój problem teoretyczno-praktyczny. Niektórzy sugerują takie luzy, inni inne, ogólnie prawie każdy ma swoją wizję na ten temat. Przerobiłem już sporo różnych ustawień, przez ostatnie kilka k km miałem 0.06/0.09, ale coś mnie podkusiło żeby przed ostatnim wyjazdem ciut zwiększyć, do 0.09/0.12. To, że praca silnika się pogorszyła mnie nie zaskoczyło, zaskoczyło mnie natomiast spalanie. Z 3,3-3,6 które miałem średnio na trasie zeszło do 3,0, a nie był to super oszczędny styl jazdy, tylko południowy wschód kraju, prędkości 70-100 i wspinaczki pod górę czasem i na trójce. Czy możliwe jest, że większe luzy zaworowe powodują krótszy czas otwarcia zaworów, co znowu powoduje napełnianie cylindrów mniejszą ilością mieszanki? Bo nic innego nie zmieniałem...
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

zawory

Postautor: Luca dodano: 02 lip 2012, 14:10

Deamiens pisze: Czy możliwe jest, że większe luzy zaworowe powodują krótszy czas otwarcia zaworów, co znowu powoduje napełnianie cylindrów mniejszą ilością mieszanki? Bo nic innego nie zmieniałem...

Możliwe jest, ale nie chodzi tyle o krótszy czas napełniania mieszanki, co o dłuższe czas zamknięcia komory w momencie wybuchu mieszanki.
Moje wrażenia są takie, że na większych luzach zaworowych silnik ma trochę większe drgania, ale jest mocniejszy i w górach lepiej sobie daje radę.
Jeździłem na 0,08 ; 0,12mm, ale powróciłem do pierwotnych 0,10 ; 0,15, bo mój Jelonek wtedy jest szybszy, silniejszy i faktycznie jakby mniej palił, średnio o jakieś 0,2-0,3 L/ setkę.
Ostatnio nawet bardzo jestem zadowolony, bo na trasie przy nie najekonomiczniejszym traktowaniu manetki zszedł mi do 2,6L, a w korkach i 50% czasu miejskiej jazdy mieści mi się 2,9L/100, ale mam też założone nowe polerowane króćce, to może i to ma wpływ. :D
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Poprzednia

Wróć do Zipp Raven

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości