Deamiens pisze: Czy możliwe jest, że większe luzy zaworowe powodują krótszy czas otwarcia zaworów, co znowu powoduje napełnianie cylindrów mniejszą ilością mieszanki? Bo nic innego nie zmieniałem...
Możliwe jest, ale nie chodzi tyle o krótszy czas napełniania mieszanki, co o dłuższe czas zamknięcia komory w momencie wybuchu mieszanki.
Moje wrażenia są takie, że na większych luzach zaworowych silnik ma trochę większe drgania, ale jest mocniejszy i w górach lepiej sobie daje radę.
Jeździłem na 0,08 ; 0,12mm, ale powróciłem do pierwotnych 0,10 ; 0,15, bo mój Jelonek wtedy jest szybszy, silniejszy i faktycznie jakby mniej palił, średnio o jakieś 0,2-0,3 L/ setkę.
Ostatnio nawet bardzo jestem zadowolony, bo na trasie przy nie najekonomiczniejszym traktowaniu manetki zszedł mi do 2,6L, a w korkach i 50% czasu miejskiej jazdy mieści mi się 2,9L/100, ale mam też założone nowe polerowane króćce, to może i to ma wpływ.
