Zamiana zębatek w Ravenie

Zamiana zębatek w Ravenie

Postautor: eNgine dodano: 11 lip 2010, 16:29

Ja bez problemu rozwijałem w 2 osoby (jakieś 130 kg łącznie) 116 km/h według GPS (licznik zamknięty na 130). Jednak po ostatnim przeglądzie gwarancyjnym (regulacje zaworów i synchronizacja gaźników) jadąc samemu nie mogę przekroczyć 100 km/h (GPS, licznikowe 110km/h) - także jak widać same regulacje mogą mieć ogromny wpływ na prędkość maksymalną.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Zamiana zębatek w Ravenie

Postautor: lopez73 dodano: 11 lip 2010, 19:45

eNgine pisze:Ja bez problemu rozwijałem w 2 osoby (jakieś 130 kg łącznie) 116 km/h według GPS (licznik zamknięty na 130). Jednak po ostatnim przeglądzie gwarancyjnym (regulacje zaworów i synchronizacja gaźników) jadąc samemu nie mogę przekroczyć 100 km/h (GPS, licznikowe 110km/h) - także jak widać same regulacje mogą mieć ogromny wpływ na prędkość maksymalną.


No widzę że te liczniki są po prostu zaje... wynika z tego że się nie dowiem w sumie ile pomyka mój zippek :( chyba że GPS zakupię :)
ale zamykałeś licznik na 130 ? tam chyba skala jest do 120 :) może też tak być że mój licznik po prostu zaniża a w rzeczywistości jadę o wiele szybciej łamiąc nieświadomie przepisy :stop: :chopper2:
Awatar użytkownika
lopez73
Forumowicz
 
Posty: 112
Rejestracja: 03 sty 2010, 22:22
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: Zipp Raven => GV650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

Zamiana zębatek w Ravenie

Postautor: gzelson dodano: 11 lip 2010, 20:11

chlopaki, wezcie pod uwage to, ze nasze motongi nie maja na tyle mocy, zeby z 90kg pasazerem na piatym biegu do 7tysiecy obrotow doleciec. no, chyba ze z gorki i z wiatrem.
gzelson
 

Zamiana zębatek w Ravenie

Postautor: eNgine dodano: 12 lip 2010, 00:21

lopez73 pisze:No widzę że te liczniki są po prostu zaje... wynika z tego że się nie dowiem w sumie ile pomyka mój zippek :( chyba że GPS zakupię :)
ale zamykałeś licznik na 130 ? tam chyba skala jest do 120 :) może też tak być że mój licznik po prostu zaniża a w rzeczywistości jadę o wiele szybciej łamiąc nieświadomie przepisy :stop: :chopper2:


Każdy licznik zawyża prędkość, nie ważne czy chiński, czy japoński czy w samochodzie - pomijając fakt miernictwa i tego że prawdziwość wskazania zależy od zakresu i miejsca na skali, dochodzi do tego nadwyżka bezpieczeństwa tak by na 100% nie przekroczyć dozwolonej prędkości. Jadąc 50km/h jedziemy wolniej o te 6-7 km/h ale dzięki temu nie przekraczamy dozwolonej granicy. W większości prędkościomierzy im większa prędkość tym mniej dokładne wskazania - dla przykładu podam prędkość maksymalną Virago 750 mojego kolegi licznikowe 170 km/h, a według gps jechał 153km/h. Także tak po prostu jest. A skala w Ravenie jest do 130 km/h przyjrzyj się dobrze po 120km/h jest jeszcze jedna kreska.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Zamiana zębatek w Ravenie

Postautor: kajak111 dodano: 13 lip 2010, 22:44

A więc jestem po niedzielnej przejażdżce razem 270km bez awarii :)) .Przyjrzałem się licznikowi i dotarłem do 120km/h przy 6tys.obrotów może trochę więcej. Przy puszczaniu gazu strzelają trochę tłumiki więc gaźniki do regulacji chyba i przy podjeżdżaniu pod górkę na 5 biegu trochę ciężko utrzymać stałą prędkość tzn. trochę brakuje mu mocy. Teraz chcę wrócić do tylnej oryginalnej zębatki i zobaczę co się zmieni. Potrzebowałbym pomocy w ustawieniu szyby bo w obecnym stanie wszystkie zawirowania powietrza mam na kasku, może ktoś wie jak to ustawić. po zmianie tylnej zębatki dam znać co się zmieniło.

Pozdrawiam i życzę miłej jazdy.

P.S. Smarujcie się kremem do opalania bo słońce smaży :motor:



eNgine pisze:
lopez73 pisze:No widzę że te liczniki są po prostu zaje... wynika z tego że się nie dowiem w sumie ile pomyka mój zippek :( chyba że GPS zakupię :)
ale zamykałeś licznik na 130 ? tam chyba skala jest do 120 :) może też tak być że mój licznik po prostu zaniża a w rzeczywistości jadę o wiele szybciej łamiąc nieświadomie przepisy :stop: :chopper2:


Każdy licznik zawyża prędkość, nie ważne czy chiński, czy japoński czy w samochodzie - pomijając fakt miernictwa i tego że prawdziwość wskazania zależy od zakresu i miejsca na skali, dochodzi do tego nadwyżka bezpieczeństwa tak by na 100% nie przekroczyć dozwolonej prędkości. Jadąc 50km/h jedziemy wolniej o te 6-7 km/h ale dzięki temu nie przekraczamy dozwolonej granicy. W większości prędkościomierzy im większa prędkość tym mniej dokładne wskazania - dla przykładu podam prędkość maksymalną Virago 750 mojego kolegi licznikowe 170 km/h, a według gps jechał 153km/h. Także tak po prostu jest. A skala w Ravenie jest do 130 km/h przyjrzyj się dobrze po 120km/h jest jeszcze jedna kreska.



GPS też nie pokazuje idealnie prędkości, najlepiej sprawdzić jadąc z kimś innym i porównać wyniki. tak sobie myśle. :eureka:
kajak111
Forumowicz
 
Posty: 9
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:11
Lokalizacja: Swarz?dz
Motocykl: Zipp Raven 250
Tel. kom.: 668141993
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Zamiana zębatek w Ravenie

Postautor: eNgine dodano: 13 lip 2010, 22:53

kajak111 pisze:GPS też nie pokazuje idealnie prędkości, najlepiej sprawdzić jadąc z kimś innym i porównać wyniki. tak sobie myśle. :eureka:


GPS pokazuje prędkość z dokładnością do 0,5 sekundy i na pewno jest bardziej wierny rzeczywistości niż zwykłe prędkościomierze.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Zamiana zębatek w Ravenie

Postautor: skopi dodano: 14 lip 2010, 07:13

Teoretycznie zawsze zawirowania największe bezdą na kasku, wszystko zależy od wysokosci kierujacego,. jeżeli ustawisz za barzdzo pionowo to bedziesz maił za duży opór i spalanie bedzie wieksze. Moim zdaniem odchylenie 10-15 stopni
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Zamiana zębatek w Ravenie

Postautor: Romeciarz dodano: 14 lip 2010, 07:20

Ułożenie szyby powinno stanowić przedłużenia linii lag, czyli musi być równolegle :rad:
Aby zakręty były proste
Awatar użytkownika
Romeciarz
Klubowicz
 
Posty: 1204
Rejestracja: 15 kwie 2009, 18:45
Lokalizacja: Człuchów-Krzyżakowo
Motocykl: R 250; Hyosung,R 1100 RT -były
Płeć: mężczyzna
Wiek: 64

Zamiana zębatek w Ravenie

Postautor: lopez73 dodano: 16 lip 2010, 10:42

No to wczoraj sam musiał w końcu sprawdzić do jakiej prędkości rozpędza się Raven i pojechałem na dobra autostradę , od razu manetka do oporu :) trochę to trwało zanim osiągnie prędkość max. a było to dokładnie 110km/h przy obrotach 6500 czyli prędkość taka jak podana w instrukcji ale więcej nie poleciał ... zauważyłem też że przy dużej prędkości cosik lekko przerywa/szarpie będę musiał znowu przewody pooglądać bo widać serwis się nie postarał a mówili że wszystko na przeglądzie gwarancyjnym sprawdzili , nasmarowali i naprawili :wnerw: ... w sumie teraz się zastanawiam czy te moje moto za wolno leci czy może licznik dobrze działa skoro chłopaki do 130 km/h dobijają :rotfl: :jupi: :rotfl:
Awatar użytkownika
lopez73
Forumowicz
 
Posty: 112
Rejestracja: 03 sty 2010, 22:22
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: Zipp Raven => GV650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

Zamiana zębatek w Ravenie

Postautor: eNgine dodano: 16 lip 2010, 19:43

Ja na pewno prędkość maksymalną osiągam przy 7500 tyś. obrotów, jeśli byś dobił do tej granicy to myślę, że też byś zamknął licznik :). Jednak tak jak mówisz, wpływ na to może mieć ustawienie i drożność gaźnika jak i wagowe obciążenie motocykla.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zipp Raven

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość