Łańcuch

Łańcuch

Postautor: koty4 dodano: 19 lip 2010, 15:48

stosuję biały smar dobrej firmy, ale zastanawiam się nad zwykłym przekładniowym.
Awatar użytkownika
koty4
Klubowicz
 
Posty: 1124
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:58
Lokalizacja: Littlehampton UK
Motocykl: Yamaha Majesty 400
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Łańcuch

Postautor: Luca dodano: 20 lip 2010, 08:52

Jerśli masz bezoringowy, to się zbyt długo nie zastanawiaj bo w środku ogniwek na sworzniach masz już pewnie rdzę.
Smar nie wnika w głąb łańcucha bezoringowego.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Łańcuch

Postautor: koty4 dodano: 20 lip 2010, 18:27

I tu Luca masz 100% racji. Dzisiaj posmarowałem zwykłym smarem do łańcuchów, a nie tym białym badziewiem. Łańcuch, aż się wyprostował. Faktycznie biały badziew nie docierał do środka ogniwek i łańcuch był aż pozałamywany. Mam nadzieję, że dojdzie do siebie, a jak nie to wymiana. Postęp nie zawsze jest dobry. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
koty4
Klubowicz
 
Posty: 1124
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:58
Lokalizacja: Littlehampton UK
Motocykl: Yamaha Majesty 400
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Łańcuch

Postautor: lopez73 dodano: 21 lip 2010, 11:34

Luca pisze:Do łańcucha bezoringowego stosujemy tylko olej przekładniowy, najlepiej HIPOL, co około 500km a w dzeszczu częściej.
:D


ale ten Hipol jest np :
HIPOL GL-5 75W/90 półsyntetyk i HIPOL GL-4 80W/90 mineralny to jaki wybrać ?
Awatar użytkownika
lopez73
Forumowicz
 
Posty: 112
Rejestracja: 03 sty 2010, 22:22
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: Zipp Raven => GV650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

Łańcuch

Postautor: skopi dodano: 21 lip 2010, 13:44

najlepszy satry sposób- kupić smar grafitowy, zdjąc łańcuch, wyczyścić, samar do starego garnka na, rozpuścić na ogniu, wrzucić łańcuch do gorącego smaru na 5-10 minut, wyjąć czekac oż obeschnie i jest spokój na dobre kilka tysięcy- bez dodatkowego smarowania go jutro zaczynam poszukiwania grafitowego bo dziś trafiłem tylko małe opakowania po 100 gram a wiem że są po 1 kg i na Kraków już bedzie wymoczony. Zobaczymy jak bedzie się zachowywał łańcuch
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Łańcuch

Postautor: mike_russ dodano: 21 lip 2010, 17:43

Przed kąpielą w smarze wypłukać w nafcie, żeby syf odszedł. Potem do smaru, nie żałować, nawet pół godziny może się kąpać żeby wszędzie wlazło, i jak obeschnie przetrzeć jeszcze parę razy szmatą po wierzchu, żeby nie pryskał. Rowerowy tak traktowałem, i działało, później tylko po wierzchu WD40 dawałem (nie dużo)co czas jakiś, bo się czasem po deszczu korozja wdawała na wierzch. Ale nie mam pojęcia, jak to przy większych obciążeniach zadziała... ??


PS.
@ abu - Grafitowy się też zestala, powiedzmy, z tym że faktycznie jest dość rzadki- szczególnie w upały. Teoretycznie można by spróbować z KZ - używa się go do silnie obciążonych przekładni zębatych (np. w lokomotywach), tylko tu można kupić minimum 210kg beczkę, a jest dość drogi. No i pytanie, czy da radę smarować szybkobieżny łańcuch...
http://www.orlenoil.pl/oferta/plastyczn ... 26,80.html
Ostatnio zmieniony 21 lip 2010, 19:27 przez mike_russ, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Łańcuch

Postautor: abu dodano: 21 lip 2010, 19:02

skopi pisze:najlepszy satry sposób- kupić smar grafitowy, zdjąc łańcuch, wyczyścić, samar do starego garnka na, rozpuścić na ogniu, wrzucić łańcuch do gorącego smaru na 5-10 minut, wyjąć czekac oż obeschnie i jest spokój na dobre kilka tysięcy- bez dodatkowego smarowania go jutro zaczynam poszukiwania grafitowego bo dziś trafiłem tylko małe opakowania po 100 gram a wiem że są po 1 kg i na Kraków już bedzie wymoczony. Zobaczymy jak bedzie się zachowywał łańcuch


Smar grafitowy nie zastyga po rozgrzaniu, to już raczej działowy bo on podgrzany staje się płynny a jak ostygnie to powraca do stanu skupienia stałego.
Awatar użytkownika
abu
Sympatyk
 
Posty: 507
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:48
Lokalizacja: Orzysz
Motocykl: HONDA CRF 250L
Wiek: 55

Łańcuch

Postautor: Luca dodano: 22 lip 2010, 08:58

lopez73 pisze:ale ten Hipol jest np :
HIPOL GL-5 75W/90 półsyntetyk i HIPOL GL-4 80W/90 mineralny to jaki wybrać ?

Ja stosuje 80W/90
a do automatycznej oliwiarki, jak ktoś ma pewnie lepszy będzie ten rzadszy :)
Na łańcuchu jakichś większych różnic pewnie nie będzie. Chodzi o to by olej był na tyle gęsty by się trzymać na łańcuchu i na tyle rzadki by wnikać wgłąb łańcucha :D



skopi pisze:najlepszy satry sposób- kupić smar grafitowy, zdjąc łańcuch, wyczyścić, samar do starego garnka na, rozpuścić na ogniu, wrzucić łańcuch do gorącego smaru na 5-10 minut, wyjąć czekac oż obeschnie i jest spokój na dobre kilka tysięcy- bez dodatkowego smarowania go ....

Na góra 2tyś potem łańcuch zacznie już szeleścić albo do pierwszego solidnego deszczu.
Jedna metoda smarowania nie wyklucza drugiej.
Raz do roku np w zimie, spokojnie taką operację czyszczenia i kąpania łańcucha w smarze grafitowym można przeprowadzić a jak już się smar wytrze to olej przekładniowy :D
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Re: Łańcuch

Postautor: krzysiek066 dodano: 22 lip 2014, 20:15

mike_russ pisze:Przed kąpielą w smarze wypłukać w nafcie, żeby syf odszedł. Potem do smaru, nie żałować, nawet pół godziny może się kąpać żeby wszędzie wlazło, i jak obeschnie przetrzeć jeszcze parę razy szmatą po wierzchu, żeby nie pryskał.

Mike ma rację, ja ze swoim łańcuchem też miałem problem, wiecznie się uciągał :/ i najciekawsze jest to, że po regulacji gdzie wydawało się że jest ok okazywało się że jest za bardzo naciągnięty :wielkieoczy: Zacząłem kręcić kołem i w pewnych momentach był luźno a po obruceniu kołem był ciasno :wielkieoczy: Krzywa zębatka ??
Zdjąłem łobuza wykąpałem w ropie (z pół dnia się moczył) brudu ze ho ho _boisie psiuknąłem później siuwaksem do łańcuchów i łańcuch zrobił się mięciutki
(wcześniej przycinał sie na ogniwkach, choć regularnie smarowany _bezradny )i jest w końcu cicho bo wcześniej praca łańcucha zakłócała prace silnika :D
Temat stary, ale pomyślałem sobie, że wtrące trzy grosze :D także reasumując kąpiel jak najbardziej wskazana :D
Pzdr :chopper2:
Nieważne czym, ważne z kim jeździsz ;)
Awatar użytkownika
krzysiek066
Sympatyk
 
Posty: 511
Rejestracja: 30 sie 2013, 20:55
Lokalizacja: Płock(mazowieckie)
Motocykl: Raven250->VT600->VTX1300
Tel. kom.: 530190634
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Łańcuch

Postautor: kamil_juri dodano: 21 sie 2014, 11:04

Wcześniej stosowałem V100 ale to chyba przesada do Ravena - spray nie za duży kosztuje ok. 50 zł. Zamówiłem hipol zgodnie z zaleceniami kolegów :P zobaczymy jaki będzie efekt :)
______________________________________________________________
ZIPP RAVEN 250 '12 r.
Przebieg: 4100 km
Obrazek
Awatar użytkownika
kamil_juri
Forumowicz
 
Posty: 252
Rejestracja: 15 lip 2013, 09:01
Motocykl: Zipp Raven 2012 r.
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zipp Raven

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość