Nowy motor/poziom oleju

Re: Nowy motor/poziom oleju

Postautor: tenegel dodano: 06 sie 2013, 23:40

O, widzę, że Białystok nie śpi :) To chyba przez ten subtelny upał :D

A co do wątku... Po tym, jak był naciągnięty łańcuch w moim Ravenie przez kogoś z serwisu, zastanawiam się, czy moto dotrwałoby do przeglądu po 300 km, czy wcześniej łożyska poszłyby się... no, tego, toczyć ;P ew. łańcuch zrobiłby się a'la spaghetti...

Jeśli w kwestii oliwy w silniku wiedzę mają podobną, jak w kwestii naciągania łańcucha, to jednak jakoś większe zaufanie mam do ludzi na forum. Ale, że dwie mądrości (serwisowa i forumowa) mają pewną część wspólną - nalać na maksa przy wkręconym, a będzie powyżej minimum na wykręconym - czytaj: i wilk syty i owca cała, dlatego ja się zastosuję do tej zasady :)

A tak jeszcze odrobinę OT zapytam: w jakim położeniu kranika (wajcha do góry czy do dołu) jest rezerwa? Bo nie chciałbym kiedyś wysuszyć baka z daleka od życiodajnej stacji paliw... ;)


Pozdrawiam!!
--
Marek

"Każdy złożony problem ma proste, błędne rozwiązanie"
Awatar użytkownika
tenegel
Forumowicz
 
Posty: 82
Rejestracja: 06 sie 2013, 10:18
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: Komar, Raven i Honda CB 500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Re: Nowy motor/poziom oleju

Postautor: eNgine dodano: 07 sie 2013, 11:11

wystająca część wajchy do góry to rezerwa - jak się przyjrzysz to są na kraniku oznaczenia.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Re: Nowy motor/poziom oleju

Postautor: tenegel dodano: 07 sie 2013, 12:02

Dzięki serdeczne!

Fakt, są oznaczenia, ale nie mam zaufania do mojego rozumienia pisma Obrazcova stąd wolałem się upewnić u kogoś, kto ma jakąś wiedzę na ten temat. Ja na samochodach się odrobinę znam, ale z motorami wcześniej w zasadzie żadnego doświadczenia, stąd moje czasem nawet banalne pytania pewnie.

Dzięki jeszcze raz za odpowiedź,

Pozdrawiam!
--
Marek

"Każdy złożony problem ma proste, błędne rozwiązanie"
Awatar użytkownika
tenegel
Forumowicz
 
Posty: 82
Rejestracja: 06 sie 2013, 10:18
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: Komar, Raven i Honda CB 500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Re: Nowy motor/poziom oleju

Postautor: selmen dodano: 08 sie 2013, 19:43

o oleju w Jinlunie 250 ( a raven to nic innego) było pisane juz wiele razy, poczytaj posty Luca na ten temat, ja od ponad 10000 km leję samochodowy półsyntetyk lotos i sprzęgło i silnik są ok (niedługo pęka mi 30000 km). kupowanie drogich olejów motocyklowych uważam za zbędne w tym motocyklu. zresztą do Keewaya Cruisera też nie leję nic innego, i do nowego nabytku Aprilii Atlantic tez nie zamierzam inwestowac w inny niż samochodowy (no tu tym bardziej bo odpada smarowanie sprzęgła i skrzyni biegów).
a tak w ogóle to może byście odwiedzili kiedyś ziomka z Białegostoku, od paru lat jeżdże na imprezy KCM sam z Białego i co kogoś poznam to kontakt się urywa... hmmm może to ze mna coś nie tak... _bezradny

hehehehe :buttrock:
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Re: Nowy motor/poziom oleju

Postautor: tenegel dodano: 08 sie 2013, 21:03

Hej !!

Choć to trochę offtopic'owe to popieram pomysł 'integracji środowiska białostockich koneserów chińskich motocykli' :)
Na razie jeszcze odrobinkę muszę się zrozumieć z moim Kruczkiem i lekko popracować nad jego docieraniem (choć te 35 stopni w cieniu niespecjalnie mi odpowiada na docieranie, jakoś tak boję się niepotrzebnego przegrzewania silnika), ale jak tylko trochę bestię rozjeżdżę, dokręcę wszystko co ma się odkręcić i odpaść, to można byłoby się spotkać, pokulkać parę kilometrów razem, pogadać. Popieram całym sobą !!

A co do oleju - żeby nie było kompletnie offtopic - jak dolałem oleju do właściwego moim zdaniem poziomu (czyli maks przy wkręconym bagnecie co daje ciut ponad minimum przy wykręconym) - skrzynia zaczęła chodzić o wiele delikatniej, biegi zapinają się gładko i cicho, sprzęgło pracuje bardziej kulturalnie i przewidywalnie.
Silnik przy dzisiejszej temperaturze, na początkowym etapie docierania, zrobił bez żadnego wysiłku 75 km - nie czułem żadnych niepokojących objawów, nigdzie oliwy nie wyrzucał, nie przegrzewał się też mimo 34 stopni (jeździłem w samo południe). Tak więc mam wrażenie, że (1) nawet jak moto ma wbite w książce wyraźnie, że zrobiono przegląd zerowy to warto samemu sprawdzić ile oliwy w silniku i czy dealer nie przyoszczędził zanadto, (2) sprawdzić naciąg łańcucha, (3) przestrzegać zasady - chcesz zrobić coś dobrze, zrób to sam - korzystając z podpowiedzi ludzi na Forum :)

A i jeszcze jedno. Kurdeeee jakie oryginalne gumy były śliskie przez pierwsze 100 km zanim się trochę nie przetarły. Wcześniej miałem doświadczenia z samochodów i wiedziałem, że opona nieprzetarta jest mniej przyczepna, ale na motorze przekonałem się - jak bardzo :)


Pozdrawiam !!
--
Marek

"Każdy złożony problem ma proste, błędne rozwiązanie"
Awatar użytkownika
tenegel
Forumowicz
 
Posty: 82
Rejestracja: 06 sie 2013, 10:18
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: Komar, Raven i Honda CB 500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Re: Nowy motor/poziom oleju

Postautor: kosimazaki dodano: 09 sie 2013, 13:35

Z takim dealerem jaki jest w Choroszczy, to ja na wszelki wypadek nie chciałbym mieć za dużo do czynienia :( Jak zobaczyłem u Kamila łańcuch to się normalnie przestraszyłem. Miałem wrażenie, że za chwilę po prostu pęknie od naprężenia. I to na stojącym luźno sprzęcie. Poziom oleju też był chyba na granicy minimum. Poza tym, może i to nie jest standard ale wydaje mi się, że żaden szanujący się warsztat/dealer itp., wiedząc, że w jakimś modelu są usterki typu "odkręcające się nakrętki", nie powinien wypuścić takiego egzemplarza bez zabezpieczenia go przed wypadkiem. A takie zabezpieczenie nie kosztuje zbyt wiele. Wystarczy na wszelki wypadek podłożyć jakąś podkładkę sprężynową. Dobry mechanik z doświadczeniem, który miał już jakieś doświadczenia z takim sprzętem raczej powinien wiedzieć, że coś takiego występuje i chyba budował by swój dobry wizerunek raczej na akcjach typu "wstawiliśmy Panu dodatkowo od siebie takie i takie rzeczy, bo wiemy, że ten model tak ma" (mówię oczywiście o drobnostkach np. uszczelka, podkładka, nakrętka itp. a nie o jakiś konkretnych wymianach połowy silnika ;) )
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu
Awatar użytkownika
kosimazaki
Forumowicz
 
Posty: 116
Rejestracja: 07 sie 2013, 20:07
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: Honda CBF600SA
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Re: Nowy motor/poziom oleju

Postautor: tenegel dodano: 09 sie 2013, 14:31

Te same problemy były z moim motorem, ale na szczęście zanim usiadłem do jazdy, to te rzeczy spokojnie ogarnąłem. Niestety chyba zbyt wielu dealerów wychodzi z założenia, że jak chińskie, to szajs, a jak szajs, to ma się psuć. I potem ludzie narzekają, że biegi trudno zapiąć, że łańcuch się szybko kończy, że łożyska siadają, a niewiele potrzeba, żeby takich atrakcji dość łatwo uniknąć.

Dlatego, zresztą podobnie do większości osób chyba z forum, motor zamierzam serwisować w zakresie tego, na czym się znam - samodzielnie, a tam gdzie potrzeba ciut więcej wiedzy technicznej niż moje 'mniej niż zero' mam zamiar jeździć do normalnego mechanika, który może i skasuje parę złotówek, ale taki świat, wolę zapłacić komuś, kto się zna, za to, że zrobił robotę i wiedział jak to zrobić, niż za to, że ktoś ma pieczątkę ASO Zipp :)

Pozdrawiam !!
--
Marek

"Każdy złożony problem ma proste, błędne rozwiązanie"
Awatar użytkownika
tenegel
Forumowicz
 
Posty: 82
Rejestracja: 06 sie 2013, 10:18
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: Komar, Raven i Honda CB 500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Re: Nowy motor/poziom oleju

Postautor: selmen dodano: 09 sie 2013, 22:20

też miałem kiedyś nowego Jinluna 150 i robiłem przeglady aby podbijali mi gwarancję w "serwisach" Panowie to totalna lipa jest. na 2 przegladzie powiedzieli mi że nie zmienili oleju BO NIE POTRZEBA (był taki serwis na Choroszczańskiej w Białym na szczeście zbankrutowali) proponuję działać samemu bo jak coś się zepsuje, a w tych moto to raczej rzadkość, to i tak na gwarancji wam tego nie naprawią. jesli chodzi o wymiany oleju i ogólne porady w obsłudze to służę pomocą. za darmo.
pozdro
p.s. co do integracji to zapraszam na wspólny wyjazd na zakończenie sezonu. chętnie pojade z wami swoim Jinlunem 250. szczegóły w stosownym dziale i na priv. myślę ze warto się skusić.
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Re: Nowy motor/poziom oleju

Postautor: tenegel dodano: 09 sie 2013, 23:50

Nie potrzeba zmiany oleju...?? Dobre !! :rotfl: e
Z drugiej strony mogli jeszcze zaproponować ceramizer, magnetyzer i jeszcze kilka innych cudownych środków, które sprawiają, że silnik się nie wypracowuje, motor nie grzeje, paliwa w zbiorniku nie ubywa, a koni co najmniej dwa razy więcej... Ja dzisiaj zadzwoniłem z ciekawości do tych speców, co mi moto sprzedali, żeby zapytać ile obr/min. powinienem mieć tak +/- ustawionych na ciepłym silniku bo mój motor miał strasznie wysokie przez nich ustawione, prawie pod 3 tyś. Powiedzieli, że skoro się dociera to tak ma być... Po prostu Panie, widzisz i nie grzmisz...??? :pliz:

No w każdym razie skręciłem na razie obroty na około 1600 i motor ładnie pracuje, nie gaśnie na luzie, nie ma żadnych problemów.

Patrzyłem jak wygląda olej, na razie czyściutki, ale po takim przebiegu czego innego się spodziewać. Bałem się, jak motor na wczesnym etapie docierania zniesie jazdę w upałach ostatnich dni, ale zniósł bardzo dobrze. Inna sprawa, że gdybym nie uzupełnił smarowidła, nie wiem czy byłoby tak dobrze, bo wyprostujcie mnie, jeśli się mylę, ale chłodzenie takiego silnika, jaki w ruch wprowadza kruczka odbywa się przez użebrowanie dookoła tulei cylindów plus poprzez olej, czy tak...?

Pozdrawiam !!
--
Marek

"Każdy złożony problem ma proste, błędne rozwiązanie"
Awatar użytkownika
tenegel
Forumowicz
 
Posty: 82
Rejestracja: 06 sie 2013, 10:18
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: Komar, Raven i Honda CB 500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Re: Nowy motor/poziom oleju

Postautor: mike_russ dodano: 10 sie 2013, 08:19

Tak, w tych silnikach olej robi za wszystko z wyjątkiem paliwa - smarowanie silnika, sprzęgła, przekładni i chłodzenie całego majdanu.
Nie wiem czy nie robi dodatkowej "fuchy" jako izolator i chłodzenie prądnicy - chociaż sądząc po uszczelkach to lewa kapa wydaje mi się sucha, ale nie zdejmowałem...
Nie wiem jaki masz przebieg- ale na początku trzeba wymieniać często, bo olej sam się nie zużywa, ale myje docierający się silnik i ma w sobie masę opiłków - tego nie widać na miarce/bagnecie, ale jak spuścisz olej do czystej miski to aż błyszczy wszystko. Większe wyłapie śruba magnetyczna (spust oleju) ale nie wszystko...
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zipp Raven

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość