jawormcz11 pisze:Z gotówka liczę się jak każdy, więc i zakupy przemyślane. Łańcuch chce zmienić bo sie naciąga i dziwnie skacze podczas jazdy.
Nie będę zakładał nowego wątku, więc zapytam tutaj. Czy zębatka na wałku zdawczym powinna być umocowana z luzem , czy na sztywno?
Poprzedni właściciel wspomniał coś że była luźna (zębatka) i ją usztywnił, docisnoł podkładką na stałe.
Teraz podejrzewam że hałas z łańcucha idzie z tej strony. Pracuje głośno i mechanicznie,stuka jakby nie zbyt spasowany.
Zębatka zdawcza
MA MIEĆ luz w osi wałka. Układa się ona wtedy do pracującego łańcucha. Mocując ją na stałe łańcuch będzie przeskakiwał i hałasował. Chiński łańcuch wyciąga się przez pierwsze 2-3tyś, km dosyć szybko, później się zużycie łańcucha normuje o ile jest odpowiednio smarowany. My w KCM, wypraktykowaliśmy że najlepszym smarowidłem dla łańcuchów bez oringowych jest olej przekładniowy typu hipol.
Możesz też poczytać tutaj:
viewtopic.php?f=71&t=5732