Nowy Raven

Nowy Raven

Postautor: politolog16 dodano: 17 paź 2010, 21:24

Tego się spodziewałem, ale po otwarciu okazało się, że ich nie ma :D W każdym razie nie ma pod siedzeniem kierowcy... Z tego, co czytam w instrukcji, to w narzędziach ZIPPa nie ma nic nietypowego, ale szkoda klucza do świec.
Awatar użytkownika
politolog16
Forumowicz
 
Posty: 75
Rejestracja: 17 sie 2010, 15:32
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: zipp raven
Płeć: mężczyzna

Nowy Raven

Postautor: oleńka dodano: 17 paź 2010, 22:29

politolog16 pisze:Tego się spodziewałem, ale po otwarciu okazało się, że ich nie ma :D W każdym razie nie ma pod siedzeniem kierowcy... Z tego, co czytam w instrukcji, to w narzędziach ZIPPa nie ma nic nietypowego, ale szkoda klucza do świec.

W takim razie upomnij się o ten komplet. Powinni Ci dać skoro jest na wyposażeniu. Myślę, że nie powinieneś mieć z tym problemu. Tam powinny być wszystkie klucze potrzebne do tego modelu. Po co niepotrzebnie kasę wywalać :).
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Nowy Raven

Postautor: eNgine dodano: 17 paź 2010, 22:41

Nie wiem jak inni ale ja tym kluczem do świec z zestawu nie jestem w stanie wykręcić świecy :). Jest za krótki, polecam kupić pierwszy lepszy klucz z przegubem i wozić ze sobą.
Co nie zmienia faktu, że pozostałe narzędzia z zestawu są OK i się przydają.
A co do problemu z chwilowym dławieniem na niskich obrotach, Jeżeli serwis mówi prawdę (w co szczerze wątpię) i czyścił gaźnik to problem musi być w elektryce (np. styk masy, czy na kostkach) lub w zapłonie.

A filtr paliwa jest widoczny na pierwszy rzut oka - powinien znajdować się pomiędzy kranikiem a gaźnikiem zawieszony na wężyku paliwa (taki plastikowy przezroczysty zazwyczaj w formie walca).
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Nowy Raven

Postautor: politolog16 dodano: 18 paź 2010, 11:40

Racja, w takim razie filtr paliwa jest:)

Kostki posprawdzam w sobotę, rozumiem, że mogą być brudne. Czy jestem w stanie sam zdiagnozować problemy z zapłonem?

Zastanawia mnie też to, że identyczny motor kupił kolega i ma ten sam problem z szarpaniem. Może to kwestia przetarcia silnika i innych elementów i na to potrzeba trochę czasu?
Awatar użytkownika
politolog16
Forumowicz
 
Posty: 75
Rejestracja: 17 sie 2010, 15:32
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: zipp raven
Płeć: mężczyzna

Nowy Raven

Postautor: eNgine dodano: 18 paź 2010, 12:16

Jest szansa, że samo przejdzie z kilometrami. No ale jednak ja jak kupiłem to takich efektów nie miałem od nowości. Jedno jest pewne to jakaś błahostka, którą spokojnie samemu będzie można wyeliminować.
Na początek sprawdź połączenie masy akumulatora z ramą, w ravenie jest po prawej stronie tuż nad tyłem silnika. Kolejną rzeczą jest przyjrzenie się świecom i koniecznie sprawdzenie przerwy na elektrodach - najlepiej ustawić 0,6mm. Kolor elektrod będzie świadczył o poprawnej lub nie regulacji gaźników. Następnie sprawdzić kostki i połączenia od modułu zapłonowego aż po cewki - moduł znajduje się pod siedzeniem, należy wyciągnąć półkę na narzędzia. Przy okazji warto sprawdzić również napięcie na akumulatorze na zgaszonym silniku oraz podczas pracy. Kolejne skupisko kostek do sprawdzenia znajduje się w lampie przedniej.

Ale co do samego szarpania, jesteś pewny że to silnik szarpie nierówną pracą, a nie np. łańcuch zbyt luźny lub zbyt napięty - ewentualnie bieg nie do końca wchodzi. Łańcuch oczywiście sam możesz wyregulować, pamiętaj też o jego dobrym smarowaniu. A co do biegów najczęściej pomaga podciągnięcie sprzęgła na lince w miejscu regulacji i zalanie silnika lepszym olejem (ja korzystam z Motul 15W50 5100).
Jeśli jednak silnik to sprawdził bym (zlecił na pierwszym przeglądzie) luzy zaworów, bo to też ma wpływ na kulturę pracy silnika (do tego silnika polecam luzy 0,8 0,12 (ssący wydechowy)).
Możesz już określić jakie Ci wyszło spalanie?
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Nowy Raven

Postautor: politolog16 dodano: 18 paź 2010, 20:05

Motor stoi na razie 80km od Warszawy, bo tam jest garaż. Na miejscu będę miał go dopiero od wiosny. Jeżdżę zatem tylko w soboty i zrobiłem na razie 50km.

Na razie nie mogę więc określić spalania. W sobotę przyjrzę się tym rzeczom, o których piszesz i dam znać czy pomogło. Nie mam tylko urządzenia do pomiaru szczeliny między elektrodami...
Awatar użytkownika
politolog16
Forumowicz
 
Posty: 75
Rejestracja: 17 sie 2010, 15:32
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: zipp raven
Płeć: mężczyzna

Nowy Raven

Postautor: eNgine dodano: 18 paź 2010, 21:23

Polecam zakup, szczelinomierz bardzo się przyda także przy późniejszej regulacji zaworów.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Nowy Raven

Postautor: politolog16 dodano: 23 paź 2010, 21:55

Coś się chyba z Ravenem na razie za bardzo nie polubiliśmy :)

Sprawdziłem rzeczy, które sugerowaliście. Poza akumulatorem, bo okazało się, że miernik jest popsuty. Mogłem się przyczepić jedynie do świec. Odstęp był dobry, ale miały trochę czarnego brudu na sobie. Jak na 70km przebiegu, to mnie to zdziwiło. Ale zadzwoniłem do serwisu Zippa - powiedzieli, że to normalka :wielkieoczy: No więc ruszyłem. Po nagrzaniu, pierwsze kilka kilometrów bardzo udane. Praktycznie nie występowały objawy z zeszłego tygodnia. Niestety później motor zaczął tracić moc, przy próbnie dodania gazu słychać było jakieś strzały w rurze wydechowej, a na koniec motor zgasł i nie chciał zapalić. Zapalił po odczekaniu kilku minut, jechał dobrze i znów wszystko się powtórzyło. Powrót do domu składał się z krótkich odcinków jazdy, potem strzały, gaśniecie i trzeba było chwilkę odczekać, aby znów zapalił. W takim stanie nawet nie dojadę do serwisu, bo najbliższy jest 30km od garażu. Mam zamiar zadzwonić do Zippa i powiedzieć, żeby dojechali do mnie i naprawili motor, skoro nie umieli przygotować go do jazdy. No, ale zobaczymy co z tego wyjdzie. Macie pomysł dlaczego tak to wygląda? Najpierw to szarpanie, teraz gaśnięcie i strzały w rurze. Czasami mam wrażenie jakby pracował tylko jeden cylinder, a drugi załączał się okresowo.

Dzięki za pomoc!
Awatar użytkownika
politolog16
Forumowicz
 
Posty: 75
Rejestracja: 17 sie 2010, 15:32
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: zipp raven
Płeć: mężczyzna

Nowy Raven

Postautor: eNgine dodano: 23 paź 2010, 23:04

Wygląda chyba na zalewanie świec - czyli za bogata mieszanka paliwa (bo rozumiem, że iskrę sprawdziłeś i była w miarę solidna - co wykluczy świece). Jeśli elektrody świec były czarne z nagarem to właśnie winowajcą jest źle wyregulowany gaźnik. Możesz Panom z serwisu to zasugerować zwracając uwagę na objawy i elektrody na świecach. Generalnie polecam się nie zrażać, mimo trudnego początku. Winny jak zwykle okaże się pewnie serwis.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Nowy Raven

Postautor: politolog16 dodano: 24 paź 2010, 13:03

Na samej elektrodzie osadu nie było. Był natomiast na obudowie. Iskra jednak była wyraźna.

Spróbuje powalczyć z serwisem w poniedziałek :)
Awatar użytkownika
politolog16
Forumowicz
 
Posty: 75
Rejestracja: 17 sie 2010, 15:32
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: zipp raven
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zipp Raven

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości