Kruczek dla poczatkujących... - Kamil i jego Raven

Re: Kruczek dla poczatkujących... - Kamil i jego Raven

Postautor: kamil_juri dodano: 24 sie 2013, 21:46

1042 km -> trasa Białystok - Białowieża - Białystok. Kruczek chodzi bez problemu. Opony na 2.0 dobrze trzymają w zakrętach. Można pochylić nawet w ostrych lukach przy 90km/h i bez problemu się przejedzie. Gorzej na pofalowanym asfalcie czy wilgotnym. Wczesniejsze 1,7 było lepsze. Ale rzadko jeździ się w takich warunkach więc lepiej pilnować, żeby zawsze 2 były.

Jeden wniosek - ubieramy się ciepło na moto/zabieramy ze sobą coś cieplego. W jedną stronę bylo spoko, z powrotem malo co nie zamarzlem. :chopper2:
______________________________________________________________
ZIPP RAVEN 250 '12 r.
Przebieg: 4100 km
Obrazek
Awatar użytkownika
kamil_juri
Forumowicz
 
Posty: 252
Rejestracja: 15 lip 2013, 09:01
Motocykl: Zipp Raven 2012 r.
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Kruczek dla poczatkujących... - Kamil i jego Raven

Postautor: tenegel dodano: 24 sie 2013, 23:19

Ja mam nadmuchane wg instrukcji 1,75 przód i 2,0 tył. Na mokro tak jak wszyscy - narzekam, bo słabo trzymają bez względu na ciśnienie, a na frezowanej nawierzchni to mam już tylko wrażenie, że jestem pasażerem moich opon... :)

Ciepły fraczek to podstawa na motor, bo temperatura odczuwalna jest zdecydowanie niższa, ale jak przyjdzie prawdziwa jesień to już będziesz zahartowany na chłody i przymrozki i zimą nic Cię nie ruszy :)

Ale tak na bardziej serio to pamiętać też trzeba koniecznie o rękawicach, nie dość, że w razie (odpukać!!) gleby człowiek odruchowo próbuje się ratować rękami, to jeszcze ochraniają nasze łapki przed przechłodzeniem i jak trzeba szybko klamkę hamulca chwytać, to nie ma problemu skostniałych dłoni. Podobny problem jest z kolanami, z tym, że one jeszcze dodatkowo bardzo chętnie po jakimś czasie przypominają, że przechłodziliśmy je kilka razy i potem działają jak domowa stacja pogody - bolą przy każdej zmianie pogody ;)

A jeśli nie masz dobrych ciuchów na motor, to zaraz koniec sezonu, a zimą zwykle można upolować trochę rzeczy w promocyjnych cenach, ja też mam nadzieję się uzbroić zimą w odpowiednie ciuchy.


Pozdrawiam !!
--
Marek

"Każdy złożony problem ma proste, błędne rozwiązanie"
Awatar użytkownika
tenegel
Forumowicz
 
Posty: 82
Rejestracja: 06 sie 2013, 10:18
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: Komar, Raven i Honda CB 500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Re: Kruczek dla poczatkujących... - Kamil i jego Raven

Postautor: kamil_juri dodano: 28 sie 2013, 10:37

No mnie czekają duże wydatki ;) pewnie większe na żonę - jej ciuchy na motonga. Bo ja byle atesty były a u niej to wiadomo - kobieta ;) Musi być ładne - co często = drogie ;) No ale wiedziałem na co się piszę. W przyszłym sezonie będzie testowanie moto z pasażerem ;) Na razie nie przemęcza się z moimi 70kg ;)
______________________________________________________________
ZIPP RAVEN 250 '12 r.
Przebieg: 4100 km
Obrazek
Awatar użytkownika
kamil_juri
Forumowicz
 
Posty: 252
Rejestracja: 15 lip 2013, 09:01
Motocykl: Zipp Raven 2012 r.
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Kruczek dla poczatkujących... - Kamil i jego Raven

Postautor: kamil_juri dodano: 30 sie 2013, 22:34

1240 km na liczniku...

Dwa kruki i hania... całkiem fajnie to dzisiaj na drodze wyglądało. Wypad w granicach 120km :) Dzięki tenegel i kosimazaki.

Co do moto: wibracje powyżej 6 tys. obrotów a 7... jedne i drugie trudne do zniesienia. Pójdzie inna zębatka ;) tak, żeby te 100km/h było przy 5 tys obrotów. Nie w tym, a może nie i w następnym sezonie ale jak zespół napędowy będę wymieniał.
Moto mi dzisiaj delikatnie prychało - strzały z rury od czasu do czasu przy odjęciu gazu - wcześniej tego nie było. Przyczyna??
Mam wrażenie takie (kurcze jak to wyjaśnić) na jedynce i dwójce przy niskich obrotach taki odgłos ni to metaliczny ni to drżenie jakieś... no trudno mi to nazwać. Takie charczenie. Powyżej 3,5-4,0 tys obrotów znika i jest standardowy gang. Trochę wkurzające. Jakby również biegi nie najlepiej brały i "gnieciony papier" powracał czasem. Czy mogło coś się odkręcić (czy wam się coś odkręcało) przy nowym Ravenie w okolicach sprzęgła?
Zgaduję tylko co to może być. Czasem jest coś takiego, że niby luz a jest na biegu/pół biegu??


Może ja przewrażliwiony jestem ale wolę się dopytać niż później za głupotę płacić (dosłownie).
______________________________________________________________
ZIPP RAVEN 250 '12 r.
Przebieg: 4100 km
Obrazek
Awatar użytkownika
kamil_juri
Forumowicz
 
Posty: 252
Rejestracja: 15 lip 2013, 09:01
Motocykl: Zipp Raven 2012 r.
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Kruczek dla poczatkujących... - Kamil i jego Raven

Postautor: beniamin82 dodano: 30 sie 2013, 22:59

Myślę że motorek się musi ulożyć.

Daj mu jeszcze te 800km do 2 tysi. I skrzynia się dotrze i silnik się ułoży.
A co do zębatki z przodu jeżeli czujesz że chcesz zmienić, to zmieniaj już teraz, koszt około 20zł. Gwarancji przez to sie chyba nie traci co nie?
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6750
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Kruczek dla poczatkujących... - Kamil i jego Raven

Postautor: eNgine dodano: 31 sie 2013, 11:46

Wibracje wraz z przebiegiem cały czas się będą zmniejszać - w moim przypadku po 8000 km spadły do mocno akceptowalnego poziomu, a i u mnie czasem przy wbijaniu luzu - luz się wbija a wskaźnik pokazuje 1 bieg zapięty - wystarczy wtedy tylko dotknąć lekko dźwigni i wskaźnik przeskakuje na luz, a neutral pozostaje ciągle wbity - więc te skrzynie tak po prostu mają i trzeba się do tego przyzwyczaić.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Re: Kruczek dla poczatkujących... - Kamil i jego Raven

Postautor: kamil_juri dodano: 31 sie 2013, 13:51

beniamin82 pisze:Myślę że motorek się musi ulożyć.

Daj mu jeszcze te 800km do 2 tysi. I skrzynia się dotrze i silnik się ułoży.
A co do zębatki z przodu jeżeli czujesz że chcesz zmienić, to zmieniaj już teraz, koszt około 20zł. Gwarancji przez to sie chyba nie traci co nie?


Z przodu czy z tyłu powinien zmienić zębatkę? Bo mi się wydawało, że z tyłu na kilka zębów mniej - wtedy powinienem uzyskać ciut wyższą prędkość maks. i tym samym obniżyć obroty przy tej samej prędkości. Czy coś popierniczyłem i jednak z przodu powinienem wymienić? Ale wtedy to na większą?
no dobra a czy ktoś już ją zmienił? (wiem, że takie tematy są ale chodzi mi o konkretny namiar na alledrogo czy na czymś innym do zębatki która pozwoli na przesunięcie o 10-15km/h w górę i tym samym zmniejszenie obrotów przy 90km/h do akceptowalnego i oszczędnego poziomu ;)? Czy ktoś kupił coś konkretnego co pasuje jak ulał i już na tym układzie po jeździł? - SPRAWDZONE ROZWIĄZANIE DO RAVENA

No wiem, że z czasem to się powinno ułożyć. Trochę się obawiam co do tych odgłosów przy dojeżdżaniu. Nie są zawsze, nie są głośne. Pewnie to pierd... jakaś ale ja laik nie wiem co to może być. A nie występuje za każdym razem.
Nie chce motonga za szybko "spipcyć" (słowo - cytat za moim teściem).

Aha jeszcze po obejrzeniu Ravena tenegela i tulejek w obu naszych krukach (tulejek przy mocowaniu amortyzatorów z tyłu) mam taką uwagę/wniosek i pytanie do bardziej doświadczonych: Czy nie lepiej by to się trzymało jakbym trochę zdystansował amortyzator od siedziska? Bo podkładki nie są na równo ułożone bo to po lekkim skosie idzie. A gdyby dać z jedną, bliżej siedziska, więcej? Nie wpłynie to ujemnie na jakieś inne podzespoły? Wydaje mi się, że wtedy amortyzatory pójdą bardziej pionowo i uzyskam lepsze spasowanie elementów.
______________________________________________________________
ZIPP RAVEN 250 '12 r.
Przebieg: 4100 km
Obrazek
Awatar użytkownika
kamil_juri
Forumowicz
 
Posty: 252
Rejestracja: 15 lip 2013, 09:01
Motocykl: Zipp Raven 2012 r.
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Kruczek dla poczatkujących... - Kamil i jego Raven

Postautor: tenegel dodano: 31 sie 2013, 16:47

kamil_juri pisze:Z przodu czy z tyłu powinien zmienić zębatkę? Bo mi się wydawało, że z tyłu na kilka zębów mniej - wtedy powinienem uzyskać ciut wyższą prędkość maks. i tym samym obniżyć obroty przy tej samej prędkości. Czy coś popierniczyłem i jednak z przodu powinienem wymienić? Ale wtedy to na większą?


Wydaje mi się, że rozsądnie z tyłu zmniejszyć ilość zębów (mniej kłopotliwa operacja niż wymiana zębatki przedniej na większą) - a powinna skutkować zwiększeniem prędkości maksymalnej, zmniejszeniem prędkości obrotowej przy tej samej prędkości jazdy i spadkiem dynamiki/siły motocykla.

Ja na razie się turlam tak jak go (kruczka) fabryka stworzyła, jakoś tak do 100 km/h wibracje mi nie przeszkadzają a więcej mam w zasadzie tylko przez chwilę przy wyprzedzaniu. Poza tym teraz, zanim zacznę batalię z Zippem i dystrybutorem, nie chce mi się grzebać niepotrzebnie w motorze, a z walką ze sprzedawcą muszę poczekać, aż odbiorę w końcu puszkę od mechanika bankrutując przy okazji... ;)

Pozdrawiam,
Marek
--
Marek

"Każdy złożony problem ma proste, błędne rozwiązanie"
Awatar użytkownika
tenegel
Forumowicz
 
Posty: 82
Rejestracja: 06 sie 2013, 10:18
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: Komar, Raven i Honda CB 500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Re: Kruczek dla poczatkujących... - Kamil i jego Raven

Postautor: Michał_66 dodano: 31 sie 2013, 16:56

tenegel pisze:
kamil_juri pisze:Z przodu czy z tyłu powinien zmienić zębatkę? Bo mi się wydawało, że z tyłu na kilka zębów mniej - wtedy powinienem uzyskać ciut wyższą prędkość maks. i tym samym obniżyć obroty przy tej samej prędkości. Czy coś popierniczyłem i jednak z przodu powinienem wymienić? Ale wtedy to na większą?


Wydaje mi się, że rozsądnie z tyłu zmniejszyć ilość zębów (mniej kłopotliwa operacja niż wymiana zębatki przedniej na większą) - a powinna skutkować zwiększeniem prędkości maksymalnej, zmniejszeniem prędkości obrotowej przy tej samej prędkości jazdy i spadkiem dynamiki/siły motocykla.

Ja na razie się turlam tak jak go (kruczka) fabryka stworzyła, jakoś tak do 100 km/h wibracje mi nie przeszkadzają a więcej mam w zasadzie tylko przez chwilę przy wyprzedzaniu. Poza tym teraz, zanim zacznę batalię z Zippem i dystrybutorem, nie chce mi się grzebać niepotrzebnie w motorze, a z walką ze sprzedawcą muszę poczekać, aż odbiorę w końcu puszkę od mechanika bankrutując przy okazji... ;)

Pozdrawiam,
Marek

no niestety tu się z kolegą nie zgodzę mniej kłopotliwa jest zmiana zębatki z przodu bo wystarczy popuścić koło i napinacze rozpiąć łańcuch odkręcić osłonkę zębatki i już można wymieniać zębatkę a z tyłu to niestety moto trzeba podnieść na podnośniku lub czymś podobnym wyjąć całe koło itd itp. wymianę przedniej zębatki zrobisz nawet na bocznej kosie a tyłu niestety nie :)
Michał_66
 

Re: Kruczek dla poczatkujących... - Kamil i jego Raven

Postautor: kamil_juri dodano: 31 sie 2013, 17:03

No dobra Panowie ;) to teraz chętnie na priva link gdzie takową pasującą zębatkę dostanę (najlepiej żeby żadnych przeróbek nie wykonywać tylko skręcić), lub adres sklepu/telefon gdzie o takie coś warto po pytać ;)

P.S. Mi również wydawalo się, że z tylną byłoby latwiej. Ale przy okazji popatrzę jak to jest tu i tu skręcone. No niby się czepiam ale jak ostatnio jeździlem z Wami chlopaki (kosimazaki i tenegelem) to przy 110-115km/h wibracje są juz nie do zniesienia ;) jak dla mnie :) i te 120km z Wami było bardziej męczące niż 360km przy ok. 90km/h
______________________________________________________________
ZIPP RAVEN 250 '12 r.
Przebieg: 4100 km
Obrazek
Awatar użytkownika
kamil_juri
Forumowicz
 
Posty: 252
Rejestracja: 15 lip 2013, 09:01
Motocykl: Zipp Raven 2012 r.
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zipp Raven

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość