Regulacja i prawidłowa praca silnika

Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: Andrzej112 dodano: 03 kwie 2017, 20:44

Witam, posiadam motocykl zipp raven 250. Chciałbym się zwrócić do Was o pomoc w kwestii regulacji oraz ewentualnym podkręceniu tego motocykla. Ogólnie to miałem problem z nim bo bez ssana dusił się i gasł przy dodawaniu gazu, ale dziś podregulowałem zawory i "wydaje mi się", że już nie dławi się przy dodawaniu gazu ( sprawdzane na stopce centralnej, bez jazdy). Okazało się, że jeden z zaworów ssących był troszkę za ciasno, czy to mogła być przyczyna dławienia się?
Druga kwestia to taka, jak mogę podregulować te gaźniki? chciałbym podnieść iglicę aby dostawał więcej paliwka i być może zwiększę tym osiągi. Czy w tym motocyklu są jakieś pozakładane blokady które można samemu odblokować? Jest jeszcze taka kwestia, że jak stoi koło tylne w powietrzu (na centralnej) przy włączaniu biegu i trzymaniu sprzęgła to koło się kręci a chyba nie powinno? Czy to kwestia regulacji sprzęgła? Dodam, że czasem ciężko wrzucić na luz ( nawet jak się świeci lampka od luzu to bieg jest włączony i trzeba bardzo delikatnie smyrać wajchą biegu aby załączyć bieg jałowy.

Zawory ssące są u mnie ustawione na 0,05 a wydechowe +/- 0,06 czy prawidłowo?. Dużo pytań jak na jeden temat wiem ale chciałbym założyć jeden temat i rozwiązać w jednym wątku wszelkie nurtujące mnie pytania :) Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi od osób które mogą mi pomóc, miłego wieczorku.
Andrzej112
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:32
Motocykl: Raven 250
Płeć: mężczyzna

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: pylongomez dodano: 03 kwie 2017, 21:32

Jesli chodzi o gaznik nieodpowiem bo sam walcze ale zawory moim zdaniem nadal zaciasno - forum podaje 0.08/0.12. Ja mam 0.10/0.15. Przy 0.05/0.05 motocykl motocykl do 4000 obrotow nie mial wogole mocy. Po regulacji odżył i spalanie spadło
pylongomez
Forumowicz
 
Posty: 5
Rejestracja: 05 lip 2016, 07:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Motocykl: Raven 250 BartonFNX
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: Andrzej112 dodano: 03 kwie 2017, 22:11

Widocznie przeczytałem ustawienia zaworów dla jakiegoś skutera, ale jutro ustawię tak jak podałeś. Dziwi mnie fakt, że od nowości najprawdopodobniej takie przerwy 0,05 w nim były ustawione... ale ustawię na większe przerwy może nie będzie taki zmulony taki :) czekam na kolejne porady
Andrzej112
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:32
Motocykl: Raven 250
Płeć: mężczyzna

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: pylongomez dodano: 03 kwie 2017, 22:26

Serwisowka podaje wlasnie takie male. Ja tez takie male mialem ustawione. Juz chcialem sie pozbyc motonga, ale tu na forum wyczytalem, że to mogą być zawory. Spróbowałem i faktycznie różnica jest kolosalna.
pylongomez
Forumowicz
 
Posty: 5
Rejestracja: 05 lip 2016, 07:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Motocykl: Raven 250 BartonFNX
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: Andrzej112 dodano: 03 kwie 2017, 22:30

To ustawię 0.10 na ssących i 0.15 na wydechu. (złe ustawienie zaworów mogło właśnie być przyczyną tego że musiałem na ssaniu jeździć bo bez ssania to sie dławił i zamulał? ) Jedną już mamy kwestie rozwiązaną :) Może teraz na temat gaźnika ktoś się wypowie :)
Andrzej112
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:32
Motocykl: Raven 250
Płeć: mężczyzna

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: paweljunkers dodano: 03 kwie 2017, 23:00

Nawet na luzie może się kręcić,tzw lepkość oleju pcha przekładnie.
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 844
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: ZimA dodano: 04 kwie 2017, 08:47

w zeszłym roku jeździłem na 0.06 i 0.06 i podniesionych iglicach o jeden ząbek. Mocy nie przybywa znacząco, może jedynie ciut szybciej wkręca się w obroty na niskich biegach. Za to pali więcej i to odczuwalnie! Motocykl w korkach się szybciej przegrzewa i traci moc. Wróciłem do ustawień 0.07 i 0.10 iglice standard na środek i tak jest lepiej. Spalanie w cyklu miejskim 3,4. CO do gaźników to ja raz do roku je rozbieram i czyszczę płynem i sprężonym powietrzem. Oczywiście wymiana lub czyszczenie filtra powietrza. Ustawienie synchronizacji gaźników i jeśli masz świece Colortune to ustawienie składu mieszanki biegu jałowego.
Na luzie na zimnym silniku i oleju w każdym motocyklu jaki miałem do tej pory kręciło mi tylnym kołem.
Awatar użytkownika
ZimA
Forumowicz
 
Posty: 80
Rejestracja: 05 mar 2014, 12:34
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Zipp Raven 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: Andrzej112 dodano: 04 kwie 2017, 09:15

Sprovoje sie povawic tym gaźnikiem tylko jak go regulowac? Moze jakas podacie wskazowki jak to dobrze zrobic.
Andrzej112
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:32
Motocykl: Raven 250
Płeć: mężczyzna

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: ZimA dodano: 04 kwie 2017, 09:22

masz Wakumetry i świece ColorTune ? Jak nie, to nie wiem co Ci podpowiedzieć ;) bo na słuch i oko to raczej nic nie zrobisz.
Awatar użytkownika
ZimA
Forumowicz
 
Posty: 80
Rejestracja: 05 mar 2014, 12:34
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Zipp Raven 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: Andrzej112 dodano: 04 kwie 2017, 09:27

Nie mam niestety nic z tych rzeczy przez Ciebie wymienionych
Andrzej112
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:32
Motocykl: Raven 250
Płeć: mężczyzna

Następna

Wróć do Zipp Raven

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości