Przyszła pora na serwis Zipka:

Przy przebiegu 10308km

Postanowiłem w końcu wymienić ten cieknący w każdym Nitro uszczelniacz wałka zmiany biegów:

Jedynym sposobem na wyciągniecie go jest przecięcie poprzeczne przecinakiem w 2 miejscach:

Zjechałem wszystkie znane mi sklepy moto, żeby kupić nowy uszczelniacz i dopiero w hurtowni technicznej "Polamel" udało się znaleźć uszczelniacz 10X22X7 (w oryginale jest 8 mm grubości):

Były dostępne 2szt: za 3 zł i za 10 zł, wziąłem oba (niebieski to ten droższy o symbolach na opakowaniu powyżej):

Założyłem oba, droższy dając w głąb karteru, tańszy na zewnątrz:

Pora na świeży olej i filtr. Filtr kupiłem od suzuki gn250:

Pasuje jak robiony do Zippa Nitro:

Nie można zapomnieć o sprężynie pod dekiel filtra:

Olej jak zwykle wlałem samochodowy półsyntetyk z "Auchana":

Dałem nowy lakier samochodowy na zbiornik:

i...poległem przy próbie ustawienia zaworów...wzierniki jak przyspawane a śruby miękkie jak gównolit:

Tego dnia postanowiłem się nie wqrwiać więcej i założyłem zbiornik, dając nowego tank pada klejonego z wykorzystaniem suszarki do włosów (na miękko znacznie lepiej przylega):

to na razie tyle...
Non Omnis Moriar...