Motongowe przeróbki w moim nietoperzu

Motongowe przeróbki w moim nietoperzu

Postautor: KaeM dodano: 30 mar 2010, 11:27

No i stało się.
Nietoperz posiedział kilka dni w warsztacie.
Efektem tego jest:
- założona przednia szyba z dodatkowym mocowaniem
- bagażnik z nierdzewki
- podpórki pod boczne sakwy/torby
- wyrzucone katalizatory
- nawiercony tłumik i przewiercona przegroda

W kwestii katalizatorów, zdecydowałem się na całkowite wycięcie i wstawienie pustych rur w ich miejsce.
W miejsce tego podwójnego wstawiłem rurę inox, a w miejsce drugiego
zamiennik z nierdzewki ze zgrubieniem ale pusty w środku - tak żeby symulował chociaż wizualnie katalizator :) na wypadek przeglądów coby się mechanik nie czepiał.
Oryginalne rury z katalizatorami trzymam w całości - w razie czego można je założyć z powrotem jak będę sprzedawał, gdyby ktoś się uparł, że woli mieć.

Pierwsze obserwacje po 150 km.
Do szyby nie jestem przekonany. Fakt zwiększył się komfort dla tułowia. Ale od około 80 km/h na kask napiera więcej powietrza niż bez szyby co daje większy hałas i lekkie wibracje. Będę też musiał zmienić miejsce dodatkowego mocowania szyby, bo aktualny pomysł daje mały efekt uboczny też związany z wibracjami.
Może to jeszcze kwestia wysokości i kąta. Będę musiał porównać z innymi przy okazji.
Przeróbki tłumika dały zmianę brzmienia. Trochę głośniejszy i trochę niższych tonów. Co do pracy silnika, trudno ocenić, jesli jest to niewielka. Przewierconą mam jedną przegrodę, zastanawiam się czy wiercić dalej, nie chciałbvym przekroczyć punktu w którym zmniejszy się komfort z powodu zbyt dużego już hałasu. Wydaje mi się że lekko zwiększyły się wibracje odczywalne na podnóżkach po tych przeróbkach. Muszę zlokalizować ich źródło.

Podziękowania należą się koledze - Silesian Rebel pożyczył butlę z gazem, który się nam skończył w czasie spawania. Gdyby nie ten fakt miałbym problem ze skończeniem przed wyjazdem ze śląska.

Parę fotek do tej historii:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 30 mar 2010, 21:48 przez KaeM, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
KaeM
Forumowicz
 
Posty: 504
Rejestracja: 23 sie 2009, 13:11
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: BMW F800ST
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Motongowe przeróbki w moim nietoperzu

Postautor: tamik78 dodano: 30 mar 2010, 20:52

Fajny bagażnik :)
Sam bym taki założył, można wiedzieć gdzie kupiłeś?
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

Motongowe przeróbki w moim nietoperzu

Postautor: jarb dodano: 30 mar 2010, 20:57

tamik78 pisze:Fajny bagażnik :)
Sam bym taki założył, można wiedzieć gdzie kupiłeś?

O i tu popieram kolegę.
Bagażnik :oklasky:
Aaaaaaaaaaaa ile takie cacko kosztuje ??
Jarek
Obyś tyle razy do domu wrócił, ile razy z niego wyjedziesz,,,
Awatar użytkownika
jarb
Sympatyk
 
Posty: 1394
Rejestracja: 04 lis 2008, 23:11
Lokalizacja: Wejherowo
Motocykl: Aktualnie rower
Tel. kom.: 883764001
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Motongowe przeróbki w moim nietoperzu

Postautor: KaeM dodano: 30 mar 2010, 21:36

Bagażnik zrobiony przez teścia (cięcie, szlifowanie) i wujaszka (spawanie) z pręta z nierdzewki kupionego w Castoramie (68 zł) wg mojego odręcznego rysunku :).
Ja przydałem się na zasadzie -> tu potrzymaj :)

Obrazek
Awatar użytkownika
KaeM
Forumowicz
 
Posty: 504
Rejestracja: 23 sie 2009, 13:11
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: BMW F800ST
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Motongowe przeróbki w moim nietoperzu

Postautor: tamik78 dodano: 30 mar 2010, 22:11

Nie no, robi wrażenie :oklasky:
Jeszcze chyba ktoś pochromował ten bagażnik?
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

Motongowe przeróbki w moim nietoperzu

Postautor: KaeM dodano: 30 mar 2010, 22:17

tamik78 pisze:Nie no, robi wrażenie :oklasky:
Jeszcze chyba ktoś pochromował ten bagażnik?

Nie, jest tylko wypolerowany. (też mam zdjęcie :P) Przekażę, że się podoba, ale poczekajcie na ocenę naoczną jak się spotkamy.

Obrazek
Awatar użytkownika
KaeM
Forumowicz
 
Posty: 504
Rejestracja: 23 sie 2009, 13:11
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: BMW F800ST
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Re: Motongowe przeróbki w moim nietoperzu

Postautor: diunaseger dodano: 03 maja 2014, 11:57

w temacie : "nawiercony tłumik i przewiercona przegroda" od której strony wierciłeś?? Tzn próbowałeś ten tłumik wybebeszyć (da się go rozebrać?) i później przewiercić czy po prostu na żywca -z tyłu na tzw wylocie? Jakich średnicy wierteł używałeś? Możesz rzucić zdjęcie jak te otwory wyglądają... Pozdrawiam
diunaseger
Forumowicz
 
Posty: 9
Rejestracja: 16 kwie 2014, 13:28
Motocykl: romet V
Płeć: mężczyzna

Re: Motongowe przeróbki w moim nietoperzu

Postautor: farmi dodano: 03 maja 2014, 16:23

witamy Indiane Jonesa- archeologa:) łap:
Obrazek
..Żyjąc w tym kraju trzeżwiejemy z marzeń....
Awatar użytkownika
farmi
Forumowicz
 
Posty: 123
Rejestracja: 12 wrz 2011, 21:38
Lokalizacja: skąd inąd:)
Motocykl: hulajnoga FLRHI:)

Re: Motongowe przeróbki w moim nietoperzu

Postautor: diunaseger dodano: 03 maja 2014, 17:17

No albo mam coś ze wzrokiem albo zepsuty monitor.... ale na tłumik to to nie wygląda.
diunaseger
Forumowicz
 
Posty: 9
Rejestracja: 16 kwie 2014, 13:28
Motocykl: romet V
Płeć: mężczyzna

Re: Motongowe przeróbki w moim nietoperzu

Postautor: farmi dodano: 03 maja 2014, 18:28

to taka ironia ale nie będe sie rozpisywał :D ;) popatrz na date ostatniego posta przed Twoim wpisem :mur: a co do tłumika to miałem r250V z wyprutym tłumikiem i powiem Tobie ze wcale nie brzmi tak super jakby się wydawało przy większych predkościach przypomina wiertarke udarowa niestety pojemnośc nie taka,co do przeglądu to ja nie miałem nigdy problemu a tłumik wypruwała jakas firma się tym zajmująca kupiłem już z pustym ,pozatym pusty to troche za głośno i po kilku kilometrach już głowa bolała :D patrząc z perspektywy czasu to przy tak małej pojemności żeby uzyskac basowy klang to raczej nie ma mowy,moim zdaniem poządany efekty to tak od 600ccm w góre,ale co kto lubi.
..Żyjąc w tym kraju trzeżwiejemy z marzeń....
Awatar użytkownika
farmi
Forumowicz
 
Posty: 123
Rejestracja: 12 wrz 2011, 21:38
Lokalizacja: skąd inąd:)
Motocykl: hulajnoga FLRHI:)

Następna

Wróć do Romet 250V

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość