Romet R250V - Kilka pytań i problemów

Romet R250V - Kilka pytań i problemów

Postautor: Luca dodano: 21 mar 2012, 10:51

żołnierz pisze:No też dobry patent tylko gumkę musiał byś zakręcać i odkręcać bo pozostawiona na lince spowoduje nie odbicie ssania do końca .....

Patent z gumką od majtek testowałem na manetce gazu, na niemieckich autostradach i było miodzio, gdy pozdrawiałem motocyklistów prawą ręką :D
to przy ssaniu też mogłoby zadziałać, ale testów jeszcze nie przeprowadzałem, bo dzwignia fabrycznie nadal działa poprawnie.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Romet R250V - Kilka pytań i problemów

Postautor: Layconick dodano: 22 mar 2012, 18:32

Też mi ssanie wpada samo ale ja już takiego kupiłem więc się przyzwyczaiłem.

Z nowości straciłem klakson ... i teraz nie wiem czy to włącznik czy sama "trąbka" :) w każdym razie nie działa.

Druga nowość to zrobiony na zamówienie pas na bak :) Musiałem go zrobić bo wkurzał mnie bak oryginalnej naklejki na baku. Dobra rzecz, szczególnie praktyczna jest sakiewka na nim.

I TERAZ WAŻNE PYTANIE !!! Mam przejechane 2700 km. Kiedy mam zmienić olej przekładniowy i jak to zrobić ? :)

Obrazek
Awatar użytkownika
Layconick
Forumowicz
 
Posty: 64
Rejestracja: 27 sie 2011, 07:48
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet R250V
Tel. kom.: 796606601
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Romet R250V - Kilka pytań i problemów

Postautor: Deamiens dodano: 22 mar 2012, 19:27

Olej przekładniowy? Co prawda nie miałem osobiście do czynienia z tym silnikiem, ale tak "w ciemno" to zakładałbym, że skrzynia jest smarowana olejem silnikowym... W sumie to mało który motocykl ma oddzielne smarowanie skrzyni.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Romet R250V - Kilka pytań i problemów

Postautor: kubuś 66 dodano: 22 mar 2012, 20:49

Co 2500-3000 km wymiana oleju silnikowego wraz filtrem oleju. Olej spuszczasz śrubą spustową znajdującą się pod wałkiem zmiany biegów, natomiast filtr oleju znajduje się pod pokrywą z napisem "ROMET"z prawej strony silnika. Ja stosuję olej o klasie lepkości 10W40
Awatar użytkownika
kubuś 66
Klubowicz
 
Posty: 313
Rejestracja: 09 lip 2011, 15:02
Motocykl: Romet R250V
Płeć: mężczyzna
Wiek: 58

Romet R250V - Kilka pytań i problemów

Postautor: Dobry dodano: 22 mar 2012, 21:58

Filtr oleju jest to metalowa siateczka więc wymieniać filtr na nowy nie ma sensu dobrze wypłukać i lala no chyba że chce się mieć full wypas to kupujesz papierowy który jest niby lepsiejszy i w tedy wymieniasz co wymianę oleju.
Przy wymianie oleju pamiętaj żeby nie dokręcać korka spustowego na chama bo później będziesz miał problem z odkręceniem,jak będziesz płukał lub wymieniał filtr oleju pamiętaj aby ładnie oczyścić tą gumową uszczelkę i przy skręcaniu posmaruj ją delikatnie wymienianym olejem.
Pamiętaj że aby spuścić cały olej będziesz musiał trochę poprzechylać moto to w jedną to w drugą więc bak zatankowany do pełna raczej Ci w tym nie pomoże a w ręcz przeciwnie będzie wylewać się paliwo z odpowietrzników
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1709
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Romet R250V - Kilka pytań i problemów

Postautor: Layconick dodano: 23 mar 2012, 15:48

Dzięki wielkie za wszystkie wskazówki, na pewno się przydadzą.

Tylko ja pytałem o olej przekładniowy. Widzę w instrukcji R250V że jest olej silnikowy i olej przekładniowy "mineralny 80W SAE 80". Tak więc skrzynia jest tutaj smarowana osobno. Co ile się go wymienia i jak ?...Ponawiam pytanie :cwaniak:
Awatar użytkownika
Layconick
Forumowicz
 
Posty: 64
Rejestracja: 27 sie 2011, 07:48
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet R250V
Tel. kom.: 796606601
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Romet R250V - Kilka pytań i problemów

Postautor: Dobry dodano: 23 mar 2012, 16:31

Co Ty masz za instrukcję na pewno od Rometa
Cały silnik smarowany jest jednym olejem
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1709
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Romet R250V - Kilka pytań i problemów

Postautor: farmi dodano: 27 mar 2012, 17:11

no i kolejny zonk :) jak jade to przy około60km/h na obojętnie którym biegu jak odkręce gwałtownie manetke to silnik tylko wyje przez chwile a po jakims czasie zaczyna sie rozpędzac dopiero wygląda na to jakby sie sprzęgło ślizgało,ale to chyba nie to bo występuje jedynie w okolicach tej prędkości a nie w całym zakresie obrotów i nie wiem ki diabeł?niby nic strasznego ale przy wyprzedzaniu jakos tak dziwnie najpierw mocy brak i wycie pozniej powoli sie rozpędzamy... :mur:
..Żyjąc w tym kraju trzeżwiejemy z marzeń....
Awatar użytkownika
farmi
Forumowicz
 
Posty: 123
Rejestracja: 12 wrz 2011, 21:38
Lokalizacja: skąd inąd:)
Motocykl: hulajnoga FLRHI:)

Romet R250V - Kilka pytań i problemów

Postautor: Arcon dodano: 27 mar 2012, 17:15

Z objawów sądząc (silnik wyje, czyli przyspiesza, a motocykl nie) to może być tylko sprzęgło.
No chyba, że łańcuch się ślizga na zębatkach ;p
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Romet R250V - Kilka pytań i problemów

Postautor: Dobry dodano: 27 mar 2012, 17:25

Tutaj koledze nie tyle o wycie co o takie buczenie chodzi chyba taka sytuacja może się zdarzać jak na ostatnim biegu przy 50km/h dodasz gazu na ful.
Z tego co opisujesz jak taka sytuacja dzieje się na każdym biegu to jest to dziwne ale jadąc te 60km/h to na jakim biegu jeśli na ostatnim to jak ty chcesz przyspieszyć wsiądź na rower zapodaj sobie najmniejszą zębatkę z tyłu i też gwałtownie przyśpiesz
Za szybka zmiana biegów to znaczy przy zbyt małych prędkościach powoduje właśnie takie zachowanie się silnika bo mu ciężko po prostu nie spowoduje to bardzo dużej oszczędności w paliwie a wręcz przeciwnie można po jakimś czasie spodziewać się wymiany korbowodów i sprzęgła
Ciągnij kolego tą V-kę na pewno nic jej nie będzie tylko nie popadajmy w skrajności :))
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1709
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

PoprzedniaNastępna

Wróć do Romet 250V

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość