Porada

Porada

Postautor: Dominik dodano: 26 sty 2011, 20:57

Witam wszystkich serdecznie. jestem świeżo upieczonym posiadaczem Rometa V250. może mi doradzicie na co zwrucić uwage przy eksploatacji i plusy i minusy tego motocykla. Dziekuje serdecznie
Awatar użytkownika
Dominik
Forumowicz
 
Posty: 33
Rejestracja: 22 sty 2011, 20:21
Lokalizacja: Babice ko?o Przemy?la
Motocykl: Romet v250
Tel. kom.: 886050757
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Porada

Postautor: Dobry dodano: 26 sty 2011, 22:12

Pierwsze co to elementy gumowe przy podnóżkach-guma parcieje,smarowanie linek w szczególności od ssania i bardzo ważne trzeba uważać na stópkę pasażera z prawej strony jak jeździsz z plecaczkiem proponuję aby pasażer wsiadał z lewej strony lub wzmocnij ten kawałek szerszej blachy za którą znajduje łańcuch bo ona potrafi się skrzywić i obcierać o łańcuch.
Radził bym także pomyśleć nad zmianą konta stópki bocznej ,ponieważ mi osobiście przy dużym wietrze moto się położyło na boku i przy okazji połamała się owiewka i wóź ze sobą kawałek deseczki aby ją podkładać jak teren jest piaszczysty lub niepewny bo inaczej zakładam się że będzie gleba.
Oczywiście wszystkie śrubki są marnej jakości i podczas częstego odkręcania i zakręcania jak się naruszy powłokę a nie ma mocnych że się nie naruszy śruby rdzewieją.
Miałem przypadek braku prądu podczas jazdy ale to była wina przewodów przy cewce słabo były wkręcone więc też jest to dobrze sprawdzić.
Wielkim minusem tego moto jest kierownica na dłuższe trasy siada kręgosłup no chyba że masz 190 jak Arek-Freex ;) i waga jest za ciężki na tą moc jak dołożysz sakwy i jakiś central to automatycznie stracisz na prędkości i przyspieszeniu o spalaniu nie wspomnę,bardzo duży profil skrętu masakra R250 w porównaniu do V-ki jeździ się jak motorynką
Za to masz bezawaryjne moto super oświetlone no i ten dizajn :)) niepowtarzalny
Więcej usterek sobie nie przypominam jak masz jeszcze jakieś pytania wal śmiało jak będę coś wiedział w tym temacie na pewno odpowiem.
pozdro
a tak wyglądało moje moto teraz w posiadaniu Brzeszczota
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1709
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Porada

Postautor: Dominik dodano: 27 sty 2011, 19:58

Wielkie dzieki za infomacje. jedyne co narazie musialem poprawić to połolżenie przewodów paliwowych bo leżały bezpośrednio na cylindrach a zauważyłem to przyokazji zakładania filtra do paliwa bo u nas to z czystością teko paliwa użnie bywa :piwo:
Awatar użytkownika
Dominik
Forumowicz
 
Posty: 33
Rejestracja: 22 sty 2011, 20:21
Lokalizacja: Babice ko?o Przemy?la
Motocykl: Romet v250
Tel. kom.: 886050757
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Porada

Postautor: DRAGO. dodano: 28 sty 2011, 23:35

Cześć pozwolę sobie wtrącić jeszcze kilka uwag co do R250v
Benzyną nie masz się co przejmować filtr paliwa masz w baku.
Natomiast jeśli chodzi o sam bak podłóż pod spód jakąś gumę tak by się nie obijał o ramę
zwłaszcza w miejscu tuż za śrubami mocującymi go do ramy,jest on tam źle wyprofilowany
i po czasie może puszczać benzynę.
Następną sprawą jest filtr powietrza jest on do niczego bo łapie wilgoć, jak postoi trochę
na deszczu to nie pojedziesz bo się zaleje więc albo inwestycja K N-oski albo
szukaj na alegro wąskich takich by zamiast gumy łączącej gaźnik z ramą założyć
są takie 3cm szerokości wchodzą na styk.
Poza tym smaruj łańcuch i nie żałuj wymiany oleju.Olej spuszczaj dolnym spustem,
po odkręceniu tej śruby na sprężynie znajdziesz śitko a w nim pełno syfu.
No i mógł byś też zainwestować w świece irydowe.





SZEROKIEJ DROGI.
Awatar użytkownika
DRAGO.
Forumowicz
 
Posty: 17
Rejestracja: 19 maja 2009, 17:26
Lokalizacja: Legnica
Motocykl: Romet R250V
Tel. kom.: 664045213
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Porada

Postautor: Dobry dodano: 29 sty 2011, 10:37

DRAGO. pisze:Natomiast jeśli chodzi o sam bak podłóż pod spód jakąś gumę tak by się nie obijał o ramę
zwłaszcza w miejscu tuż za śrubami mocującymi go do ramy,jest on tam źle wyprofilowany
i po czasie może puszczać benzynę.

Ja tam miałem taką grubą gumę z dwiema tulejkami tak więc bak mi się trzymał super i nic niepokojącego tam nie zauważyłem
DRAGO. pisze:Następną sprawą jest filtr powietrza jest on do niczego bo łapie wilgoć, jak postoi trochę
na deszczu to nie pojedziesz bo się zaleje więc albo inwestycja K N-oski albo
szukaj na alegro wąskich takich by zamiast gumy łączącej gaźnik z ramą założyć
są takie 3cm szerokości wchodzą na styk.

I tutaj kolega trafił w największą wadę w tym modelu o której zapomniałem :pliz:
ale K&N to są koszta ja wymyśliłem prosty patent który nie zrealizowałem ale pomysł jest a mianowicie uciąć butelkę lub puszkę nałożyć na filtr i jakoś to przymocować i tak tego widać nie będzie tylko trzeba pamiętać aby wyciąć dolną część żeby filtr miał dostęp powietrza.Filtr łapie wodę od góry tak więc taki patęcik powinien pomóc z 0 kosztami
DRAGO. pisze:Olej spuszczaj dolnym spustem,
po odkręceniu tej śruby na sprężynie znajdziesz sitko a w nim pełno syfu.

Dokładnie
Nie przykręcaj tej śruby na maxa bo możesz mieć później problem z jej odkręceniem wiem coś o tym ;)
Co do oleju to nie zapomnij o filtrze oleju jest on metalowy tak więc wystarczy go przedmuchać i wypłukać i będzie git oczywiście są papierowe zamienniki które są niby lepsiejsze ale jednorazowego użytku
DRAGO. pisze:No i mógł byś też zainwestować w świece irydowe.

Miałem założone świece irydowe i jedno co zauważyłem pozytywnego to odpalanie moto jak jest zimny łapie za 1 razem niby mniejsze spalanie,większa moc ja tego nie stwierdziłem _bezradny
Pamiętaj że przy odpalaniu ssanie powinno się znajdować na 3/4 a nie na maxa tak mi kiedyś radził mechanik
pozdro
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1709
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Porada

Postautor: DRAGO. dodano: 29 sty 2011, 15:08

Żołnierz miałeś taką samą gumę z dwoma tulejkami na łączeniu baku z ramą jak ja
ale tuż za łączeniem jest pusta luka bak wisi w powietrzu podczas jazdy mocowanie
może się wygiąć albo i złamać ja swój kleiłem a kładąc gumę na ramę zapobiegłem
ewentualnym drganiom .



SZEROKIEJ DROGI
Awatar użytkownika
DRAGO.
Forumowicz
 
Posty: 17
Rejestracja: 19 maja 2009, 17:26
Lokalizacja: Legnica
Motocykl: Romet R250V
Tel. kom.: 664045213
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Porada

Postautor: Dominik dodano: 30 sty 2011, 14:52

Wielkie dzięki szanowni koledzy zawsze wato poradzić sie bardziej doświadczonych niż eksperymentować samemu :dzieki:
Awatar użytkownika
Dominik
Forumowicz
 
Posty: 33
Rejestracja: 22 sty 2011, 20:21
Lokalizacja: Babice ko?o Przemy?la
Motocykl: Romet v250
Tel. kom.: 886050757
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Porada

Postautor: Dominik dodano: 04 mar 2011, 14:25

Mam jeszcze jedno pytanko mam zamiar założyć diodowe podświetlenie silnika tylko nie jestem pewien czy do końca jest to legalnie i jak bede jechał to policja sie nie przyczepi do tego jak bedzie właczone.
Awatar użytkownika
Dominik
Forumowicz
 
Posty: 33
Rejestracja: 22 sty 2011, 20:21
Lokalizacja: Babice ko?o Przemy?la
Motocykl: Romet v250
Tel. kom.: 886050757
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Porada

Postautor: Dobry dodano: 04 mar 2011, 16:13

W moim byłym moto V-ce teraz posiadacz Brzeszczot miałem założone(chyba jeszcze są :)) ) ledy podświetlające silnik i nigdy nie miałem problemu z policją.Tylko moje podświetlenie silnika było delikatne a nie oświetlające moto i po 2 metrów z każdej strony ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1709
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Porada

Postautor: Dominik dodano: 04 mar 2011, 16:18

Dzięki serdeczne za informacje
Awatar użytkownika
Dominik
Forumowicz
 
Posty: 33
Rejestracja: 22 sty 2011, 20:21
Lokalizacja: Babice ko?o Przemy?la
Motocykl: Romet v250
Tel. kom.: 886050757
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Następna

Wróć do Romet 250V

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron