close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Skąd różnice w mocach tych samych silników?

Skąd różnice w mocach tych samych silników?

Postautor: KarolGT dodano: 24 sty 2019, 21:25

Posiadam Bartona Classica 125 o mocy 10,7 KM
ten sam silnik w Barton Volcano osiągał 11,8KM,
Z kolei w Junaku 121 ma on osiagać 11,1KM by w Junaku 123 posiadał 11,7 KM
Teoretycznie ten sam silnik 157 FMI OHC a tyle różnych wyników??
KarolGT
Forumowicz
 
Posty: 22
Rejestracja: 13 sty 2019, 17:41
Motocykl: Barton Classic 125
Płeć: mężczyzna

Re: Skąd różnice w mocach tych samych silników?

Postautor: beniamin82 dodano: 25 sty 2019, 12:41

Dla Bartona Classic importer podaje 12,23KM, więc porównywalnie do 11,7 z Junaka 123 (wtrysk/gaźnik).

Z tego co pamiętam to Barton Volcano to była tylko 50cc, nie pamiętam wersji 125, ale mogę się mylić,
Junak 121 i Romet Soft Chopper "jedynka" miały inny silnik, np. nie miały wałka wyrównoważającego.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6680
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Skąd różnice w mocach tych samych silników?

Postautor: Hangman dodano: 25 sty 2019, 19:48

Zaloguj się też na forum Rometa 125.
Kolega Elektryk111 stworzył sam hamownię do pomiaru dowolnych sprzętów:

http://romet125-forum.pl/viewtopic.php? ... t=hamownia

I nie przejmuj się tak bardzo mocą swojego sprzętu. W pewnym zakresie możesz ja tuningować, ale pewnej granicy nie przeskoczysz.
Pytanie czy warto.
Jeśli dobrze pamiętam to masz klon Hondy CG, czyli chiński 156FMI, czyli taki jak w mojej ADV 125.
Realnie przelotowo 75-80km/h. I trzeba się z tym pogodzić.
Jeden, czy 2KM nie bardzo robią różnicę.
Mam ADV 125, która przelotowo łyka stale 70km/h (max trasa stała 570km),
jechałem motkiem mającym tuningowy cylinder 150ccm i 183ccm.
Te 183ccm idzie naprawdę fajnie, ale jak nie masz A to oczywiście nie polecam.
W sumie realnie mając 125ccm ogarniamy drogi bez TIR-ów, czyli bezpieczne, chociaż czasem trochę dłuższe.
I spoko, to szczere rady. Na szybkie trasy, jak muszę biorę Yamahę TDM 850.
Ale naprawdę, swoim Rometem 125 kulam więcej kilometrów.
Szacun
Chcesz szczęścia przez rok to się ożeń, a jak na całe życie to kup moto...
Nie mówcie mojej ......
Hangman
Forumowicz
 
Posty: 557
Rejestracja: 09 lis 2016, 19:15
Lokalizacja: Szamotuły
Motocykl: ADV125, Honda Pacific Coast
Płeć: mężczyzna

Re: Skąd różnice w mocach tych samych silników?

Postautor: KarolGT dodano: 25 sty 2019, 23:09

Próbuje wybadać teren pod przyszłe modyfikację.
Przelotówkę mam obecnie na poziomie 80km/h Chciałbym osiągnąć poziom około 90km/h oraz dobre przyspieszenie do 100km/h. Wyższe prędkości mnie nie interesują.
Silnik to kopia Hondy CB 125

Może ktoś wie jakie seryjnie są montowane dysze w mocniejszych 125 np junak rs 125 pro?
KarolGT
Forumowicz
 
Posty: 22
Rejestracja: 13 sty 2019, 17:41
Motocykl: Barton Classic 125
Płeć: mężczyzna

Re: Skąd różnice w mocach tych samych silników?

Postautor: Hawk1985 dodano: 26 sty 2019, 00:39

Widzę każdy to musi przejść na własnej skórze, ja też nie słuchałem innych i cudowałem.
Nie warto modzić 125 bo przyrost będzie nieodczuwalny. Zmieniałem dyszę i tłumik na przelot w jednocylindrowej 650 i tam to robiło robotę, ale przy 125 szkoda zachodu.
Lepiej wywalone w błoto pieniądze przeznaczyć na kurs prawa jazdy (pełne A lub A2 - jeśli wiek nie pozwala)
Wtedy można przebierać i modzić gdzie to ma większy sens. Aby mieć satysfakcjonujący przyrost w 125 to chyba tylko uturbienie coś da, ale z pewnością będzie kosztować worek pieniądzy.
A turbina w 125 raczej by była widoczne ;)

Wytapatalkowano
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Awatar użytkownika
Hawk1985
Forumowicz
 
Posty: 1653
Rejestracja: 27 wrz 2014, 14:07
Lokalizacja: Jaworzno
Motocykl: DL650 + F650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Skąd różnice w mocach tych samych silników?

Postautor: KarolGT dodano: 26 sty 2019, 11:20

Myślałem nad prawkiem, ale wtedy na bank dostane terminowe z racji badania oczu, a póki co mam bezterminowe.
Do tego zakup jakiejś sensownej maszyny to też około 8k trzeba zapłacić, także z prawkiem wyjdzie ponad 10.
Następny minus jest taki że czym większa maszyna to mniej się ją chce wyprowadzać i jeździć, a jak jest mała to co chwila się wsiada i szuka pretekstu żeby gdzieś pojechać.
Ja jestem w miarę lekki, jeżdżę bez plecaczka i w moim przypadku przyrost mocy będzie odczuwalny.
Moim celem było by doprowadzenie do takiego stanu, tj parametrów: https://www.ubikemotos.cl/inicio/1698-e ... 50-3a.html
To jest mocniejsza wersja bartona volcano 125

Prędkość maksymalna 110, dobre przyśpieszenie do 100, no i przelotówka 90/h. Tylko tak naprawdę w takiej maszynie to nawet do tych 90/h to musi być dobra pogoda bo przy wietrznej to już człowiekiem poniewiera.
KarolGT
Forumowicz
 
Posty: 22
Rejestracja: 13 sty 2019, 17:41
Motocykl: Barton Classic 125
Płeć: mężczyzna

Re: Skąd różnice w mocach tych samych silników?

Postautor: NIKT dodano: 26 sty 2019, 12:06

Mam duzego :D
Mam malego :D

Z obydwu korzystam bardzo ochoczo mimo, ze na trasie 120 nie przekraczam :)

Co do grzebania w 125 nie zapomnij na koniec wymienic zebatek.
1-2 zeby z przodu wiecej, 2z z tylu mniej.
Jak nie ma takich zebatek dostepnych na rynku to nawet nie zaczynaj z silnikiem wojowac :)
Bo czy Ty bedziesz mial 125 czy 250 to skrzynia itak pozwoli na dokladnie takie same predkosci jakie masz teraz.

Masz gaznik wsadz dysze 110 miast standardowej 95 (chyba ze nie byles na pierwszym przegladzie to mozesz miec 90tke). Wtedy przednia zebatka 1Z wieksza i przelotowa jak i przyspieszenie wzrosna.

Boso, ale w ostrogach.
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1560
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: Skąd różnice w mocach tych samych silników?

Postautor: Gixer dodano: 26 sty 2019, 13:11

KarolGT pisze:Następny minus jest taki że czym większa maszyna to mniej się ją chce wyprowadzać i jeździć, a jak jest mała to co chwila się wsiada i szuka pretekstu żeby gdzieś pojechać.


a wcale nie :D ja od czasu przesiadki ze swojego piździka 125 na cbrke chętniej wychodzę pokręcić sie nawet koło komina :D
nie sztuką jest jechać,sztuką jest jeździć
Gixer
Klubowicz
 
Posty: 1930
Rejestracja: 18 maja 2013, 23:13
Motocykl: Honda CBR
Płeć: kobieta

Re: Skąd różnice w mocach tych samych silników?

Postautor: KarolGT dodano: 26 sty 2019, 13:49

NIKT pisze:
Masz gaznik wsadz dysze 110 miast standardowej 95 (chyba ze nie byles na pierwszym przegladzie to mozesz miec 90tke). Wtedy przednia zebatka 1Z wieksza i przelotowa jak i przyspieszenie wzrosna.

Boso, ale w ostrogach.


Mam do Ciebie kilka pytań

1) Jak zmienił się Vmax po zmianie dysz?
2) Czy zmiana zębatek zmieniła prędkość pokazywaną przez licznik? (nie wiem jak jest ona wyliczana... czy z obrotów czy z tylnego koła czy z przedniego)

Zrobiłem symulacje ile można zyskać poprzez ulepszenie silnika na 150. Poźniej ją przedstawie w jednym poście żeby każdy mógł sobie to przemyśleć.
Prawdopodobnie rozwiązała się zagadka mojego silnika. Poprzez zmniejszenie dyszy na mniejszą producenci zjechali z mocą z 11,7 na 10,7 KM. W ten sposób ograniczają prędkość motocykli do 90-95km/h
Tylko może mieć to 1 minus. Od otwarcia przepustnicy powyżej 80% silnik dostaje już tylko więcej powietrza a paliwa tyle samo co zmienia mieszankę i podnosi temperaturę silnika.
KarolGT
Forumowicz
 
Posty: 22
Rejestracja: 13 sty 2019, 17:41
Motocykl: Barton Classic 125
Płeć: mężczyzna

Re: Skąd różnice w mocach tych samych silników?

Postautor: Hawk1985 dodano: 26 sty 2019, 14:11

Przy prawku możesz kupić małą pojemność 250-300 będzie lżejszy (choć nie zawsze) niż pojemnośći 500+ a i mocy Ci chyba nie braknie.
Co do zębatek to zależy od wagi jeźdzca, w KSL 125 po zmianie tylnej na mniejszą nie było poprawy (waga 100+)

Wytapatalkowano
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Awatar użytkownika
Hawk1985
Forumowicz
 
Posty: 1653
Rejestracja: 27 wrz 2014, 14:07
Lokalizacja: Jaworzno
Motocykl: DL650 + F650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Następna

Wróć do Motocykle 125 ccm

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron