szerszen125 pisze:Żeby przekroczyć 100 wg gps potrzeba większą moc niż z cylindra 150 w tym silniku.
szerszen125 pisze:Żeby przekroczyć 100 wg gps potrzeba większą moc niż z cylindra 150 w tym silniku.
Bo tak wychodzi z obliczeń
seryjnie 90 kmh na 125 i teraz zmiana pojemności 150 / 125 jest 20 % większa.W przybliżeniu można założyć że moc motoru zwiększa sie też o 20 % ale opory powietrza zwiększają sie kwadratowo z przyrostem prędkości.
Czyli 100 kmh/90 kmh = 1,11 i to trzeba podniesc do kwadratu i wychodzi ze opory przy 100kmh sa większe o 23,5% natomiast moc większa o 20% wiec brakuje 3,5 % do osiagniecia 100kmh wg gps w idealnych warunkach pogodowych.Czyli Junak wg tych obliczeń powinien osiągać teoretyczną prędkość maks 96 kmh przy tych samych przełożeniach wg gps.I to jest zupełnie normalne bo jak wcześniej napisałem opory powietrza rosną kwadratowo do prędkości a nie liniowo.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość