Junak rs125 słaby w górnym zakresie obrotów

Re: Junak rs125 słaby w górnym zakresie obrotów

Postautor: Ponury dodano: 03 maja 2017, 09:55

I jeszcze. Moja Raven najlepiej pracuje w zakresie 6-8tys.obrotów potem w zasadzie niewiele się dzieje.
Tylko w chińskich motocyklach wszystkie części są oryginalne
Awatar użytkownika
Ponury
Klubowicz
 
Posty: 280
Rejestracja: 03 maja 2016, 13:42
Lokalizacja: Skierniewice
Motocykl: Raven125, Yamaha XJ6 Diversion
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Re: Junak rs125 słaby w górnym zakresie obrotów

Postautor: ryszardtuning dodano: 03 maja 2017, 13:16

Czy zbyt duży luz zaworowy odpowiada za lekkie pogorszenie parametrów? Przed regulacją zbierał się lepiej, z tym że jak się okazało zawory były już podparte na cylindrze.
ryszardtuning
Forumowicz
 
Posty: 10
Rejestracja: 06 mar 2017, 08:50
Motocykl: JUNAK 125RS
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

Re: Junak rs125 słaby w górnym zakresie obrotów

Postautor: paweljunkers dodano: 03 maja 2017, 13:54

Oczywiste -mniej napełnia i opróżniania się cylinder _boisie
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 844
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Junak rs125 słaby w górnym zakresie obrotów

Postautor: szerszen125 dodano: 26 wrz 2017, 22:02

Żeby przekroczyć 100 wg gps potrzeba większą moc niż z cylindra 150 w tym silniku.
Bo tak wychodzi z obliczeń
seryjnie 90 kmh na 125 i teraz zmiana pojemności 150 / 125 jest 20 % większa.W przybliżeniu można założyć że moc motoru zwiększa sie też o 20 % ale opory powietrza zwiększają sie kwadratowo z przyrostem prędkości.
Czyli 100 kmh/90 kmh = 1,11 i to trzeba podniesc do kwadratu i wychodzi ze opory przy 100kmh sa większe o 23,5% natomiast moc większa o 20% wiec brakuje 3,5 % do osiagniecia 100kmh wg gps w idealnych warunkach pogodowych.Czyli Junak wg tych obliczeń powinien osiągać teoretyczną prędkość maks 96 kmh przy tych samych przełożeniach wg gps.I to jest zupełnie normalne bo jak wcześniej napisałem opory powietrza rosną kwadratowo do prędkości a nie liniowo.

PS. Przepraszam że trochę odkopałem temat bo jest sprzed 3 mscy ale to wyjaśnia dlaczego zmiana cylindra wcale nie powoduje dużego przyrostu v-max w tych silnikach.
szerszen125
Forumowicz
 
Posty: 25
Rejestracja: 21 wrz 2017, 00:33
Motocykl: Shineray xy125-10d

Re: Junak rs125 słaby w górnym zakresie obrotów

Postautor: eNgine dodano: 27 wrz 2017, 08:32

szerszen125 pisze:Żeby przekroczyć 100 wg gps potrzeba większą moc niż z cylindra 150 w tym silniku.

Wszystko fajnie szerszen125, ale zapomniałeś, że prędkość z jaką obraca się koło zależy pośrednio od prędkości obrotowej silnika - a tej nie da się zwiększyć większym cylindrem. Dlatego wraz, ze wzrostem mocy wynikającym ze zmiany cylindra, należy również dostosować przełożenie na zębatkach. Wtedy jest szansa na realną zmianę prędkości maksymalnej.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Re: Junak rs125 słaby w górnym zakresie obrotów

Postautor: szerszen125 dodano: 27 wrz 2017, 10:16

No jasne,pewnie przy optymalnym dobraniu przełożeń i lekkim pochyleniu żeby zmniejszyć opory powietrza te 100 kmh gps powinno śmignąć.Ale nie będzie tak ze zmiana o 25 ccm zwiększy v-max o 20-25 kmh.Bardziej polepszy się przyspieszenie 0-90,na niższch biegach to będzie dużo bardziej odczuwalne te dodatkowe 20% mocy.Ogólnie polepszy się jakość jazdy.
szerszen125
Forumowicz
 
Posty: 25
Rejestracja: 21 wrz 2017, 00:33
Motocykl: Shineray xy125-10d

Re: Junak rs125 słaby w górnym zakresie obrotów

Postautor: paweljunkers dodano: 29 wrz 2017, 12:50

szerszen125 pisze:Żeby przekroczyć 100 wg gps potrzeba większą moc niż z cylindra 150 w tym silniku.
Bo tak wychodzi z obliczeń
seryjnie 90 kmh na 125 i teraz zmiana pojemności 150 / 125 jest 20 % większa.W przybliżeniu można założyć że moc motoru zwiększa sie też o 20 % ale opory powietrza zwiększają sie kwadratowo z przyrostem prędkości.
Czyli 100 kmh/90 kmh = 1,11 i to trzeba podniesc do kwadratu i wychodzi ze opory przy 100kmh sa większe o 23,5% natomiast moc większa o 20% wiec brakuje 3,5 % do osiagniecia 100kmh wg gps w idealnych warunkach pogodowych.Czyli Junak wg tych obliczeń powinien osiągać teoretyczną prędkość maks 96 kmh przy tych samych przełożeniach wg gps.I to jest zupełnie normalne bo jak wcześniej napisałem opory powietrza rosną kwadratowo do prędkości a nie liniowo.


I tu szerszen trafnie ,,użądliłeś, ,temat oporu powietrza przez co ja posadająć 250 mogę tylko pomarzyc o przelotowe j 100 km. A przecież, niektórzy posiadacze 125 marzą o przelotowej 120 kmh . Żeby ostudzić marzenia to proszę wziąć pod uwagę ze nawet 400-ki mają problem z prędkością 140 kmh. Trzeba się cieszyć tym co się ma bo prędkości 70-80 to tez zacna jest :-) Oczywiście małe przeróbki podnoszą komfort jazdy zwłaszcza przyspieszenie, ale z prędkością max nie powojujesz
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 844
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Junak rs125 słaby w górnym zakresie obrotów

Postautor: szerszen125 dodano: 29 wrz 2017, 18:19

Tam sie pomyliłem o 2kmh bo teoretycznie po takiej przeróbce i dobrym dotarciu to powinien lecieć prawie 100 kmh a dokładnie 98,5 kmh gps zakładając że wszystkie założenia fabryczne są ok to będzie taki wzór:

Vt = Vs * pierwiastek [poj_t / poj_s]

Vt- predkosc po tuningu
Vs- predkość standardowa fabryczna
poj_t - pojemnosc po tuningu
poj_s - pojemnosć standardowa fabryczna

i wychodzi dokładnie Vt - 98,5 kmh gps.Czyli zmiana cylindra z 125 na 150 daje do v-maxa 8,5 kmh.Wiadomo to są takiue wyliczenia teoretyczne i wiele wiecej czynników ma wplyw na v-maxa a najwiekszy pogoda oraz nachylenie terenu jak też ciśnienie powietrza i temperatura.I te obliczenia są bardzo mocno uproszczone ale myślę że tłumaczą dlaczego ten v-max tak nie rośnie jak można by się spodziewać.

To jest ciekawe bo można sobie wyliczyć jaką prędkość by można osiągnąć gdyby zwiekszać pojemność zachowując te samy parametry pojemności do mocy.I wychodzi że przy 250 ccm ten silnik by miał v-max 126 kmh a najśmieszniejsze wyliczyłem jaka by musiał mieć pojemność żeby wyciągnąć 300 kmh i wyszło że 1400 ccm :D
szerszen125
Forumowicz
 
Posty: 25
Rejestracja: 21 wrz 2017, 00:33
Motocykl: Shineray xy125-10d

Re: Junak rs125 słaby w górnym zakresie obrotów

Postautor: paweljunkers dodano: 30 wrz 2017, 00:17

Jak nie miałem szyby,to 125 kmh nie było problemem .Ale wtedy miałem problem z bogatą mieszanką i żarcia konie miał y nadto. Chodzi o to że chyba nie ma sęsu bić się o te 10kmh wiecej wydając kasę na tłoki cylindry,głowice i jeszcze trochę dupereli- ryzykując zły montaż, wadliwe części i poważne uszkodzenia jednostki napędowej. I jeszcze jedno ,wyduszanie maksymalnych osiągów to katowanie silnika.Spróbujcie jeździć swoimi puszkami ze wskazówką obrotomierza na czerwonym polu,chyba tylko głusi albo głupi nie usłyszą rżenia zarzynanych koni.To jak ,niektórzy z was chcą traktować swoje motągi?ale to tylko moje zdanie :-)
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 844
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Poprzednia

Wróć do Junak

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron