

wydech pisze:Benaimin zgadzam się z tobą ze takie ASO jest do dupy , ale pytanie czy jak nie będzie pieczątki z ASO to Almot uzna gwarancje. Dyrektywa dyrektywą,ale mechanik robiący przegląd powinien spełniać wymogi producenta odnośnie serwisu, bo jeżeli Almot uzna ze przegląd nie został wykonany poprawnie i awaria nie zostanie rozliczona z gwarancji to kto poniesie koszty , mechanik ? no nie sądzę> cieszy i to bardzo ze został podniesiony limit z 6 do 12 tyś. chociaż nie wiem jak to jest czy zgodnie z prawem może być narzucony limit
ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 461/2010 z dnia 27 maja 2010 r, oraz Obwieszczenie Urzędu Nadzoru EFTA 2012/C 307/03 precyzujące powyższe rozporządzenie UE, wyszczególnia co prawda w paragrafie 69 praktyki zakazane:
"uzależnianie prawnych lub przedłużonych gwarancji producenta wobec nabywcy od tego, czy użytkownik ostateczny zleci przeprowadzenie wszystkich napraw i konserwacji, również tych nieobjętych gwarancją, jedynie autoryzowanym warsztatom w ramach sieci"
"To samo odnosi się do warunków gwarancyjnych wymagających użycia części zamiennych marki producenta w odniesieniu do wymiany części nieobjętych warunkami gwarancji..."
Jednak rozporządzenie to mówi o pojeździe silnikowym.
Według Polskiego kodeksu o ruchu drogowym "pojazd silnikowy" definiowany jest jako: - pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru i pojazdu szynowego;
Według Prawa Unijnego zaś „pojazd silnikowy” oznacza pojazd z własnym napędem, przeznaczony do wykorzystywania na drogach publicznych, wyposażony w co najmniej trzy koła;
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość