Junak M12

Re: Junak M12

Postautor: Mist dodano: 28 sty 2016, 19:09

Czyli raczej nie jest to istotne przeźroczysta czy przydymiona - kwestia gustu.
Eh, czekam na potwierdzenie od sprzedawcy na M12 i już zżera mnie niecierpliwość, potem jeszcze drobnostka: zapodać tę wieść mojej lepszej połowie :conf: i hajda na koń :cross:
- oczywiście z umiarem, jak będą warunki ;p
mist
"nie jest błędem zrobić błąd, błędem jest trwanie w błędzie"
Awatar użytkownika
Mist
Klubowicz
 
Posty: 900
Rejestracja: 20 gru 2015, 17:03
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: Junak M12, FLSTCI
Tel. kom.: 726230066
Płeć: mężczyzna
Wiek: 70

Re: Junak M12

Postautor: Mist dodano: 11 lut 2016, 19:51

Skoro już mam rumaka w stajni, czyli Junaka w garażu :_hura: , to mam pytanie: wygląda mi na to że w moim M12 dźwignia zmiany biegów jest zdecydowanie za wysoko w stosunku do podestu żeby wygodnie zmieniać biegi. Jak to powinno być optymalnie? _bezradny
Jak tą dźwignię można (łopatologicznie) wyregulować/ustawić?
mist
"nie jest błędem zrobić błąd, błędem jest trwanie w błędzie"
Awatar użytkownika
Mist
Klubowicz
 
Posty: 900
Rejestracja: 20 gru 2015, 17:03
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: Junak M12, FLSTCI
Tel. kom.: 726230066
Płeć: mężczyzna
Wiek: 70

Re: Junak M12

Postautor: to.st dodano: 11 lut 2016, 20:38

Mist pisze:Skoro już mam rumaka w stajni, czyli Junaka w garażu :_hura: , to mam pytanie: wygląda mi na to że w moim M12 dźwignia zmiany biegów jest zdecydowanie za wysoko w stosunku do podestu żeby wygodnie zmieniać biegi. Jak to powinno być optymalnie? _bezradny
Jak tą dźwignię można (łopatologicznie) wyregulować/ustawić?

Odkręć śrubę blokującą, zdejm dźwignię z ośki i przestaw o jeden ząbek w odpowiednią stronę. Załóż, dokręć śrubę i po robocie. :)
_________________________________________
Awatar użytkownika
to.st
Klubowicz
 
Posty: 868
Rejestracja: 07 sie 2014, 21:52
Lokalizacja: Łańcut
Motocykl: Daelim VL 125F Daystar
Tel. kom.: 602501561
Płeć: mężczyzna
Wiek: 64

Re: Junak M12

Postautor: Hawk1985 dodano: 12 lut 2016, 13:30

Dźwignie trzeba ustawić odpowiednio do butów - wiadomo jedne buty mają wyższą podeszwę inne niższą.
Najlepiej jakbyś miał drugą osobę do pomocy, wtedy jest łatwiej.
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650
Awatar użytkownikaOnline
Hawk1985
Forumowicz
 
Posty: 1696
Rejestracja: 27 wrz 2014, 14:07
Lokalizacja: Jaworzno
Motocykl: DL650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Re: Junak M12

Postautor: Mist dodano: 12 lut 2016, 21:57

Dzięki za rady, jutro spróbuję to zrobić, wpierw nie czaiłem co i jak (prosiłem łopatologicznie :] ), no wziąłem na ambicję, sądzę że wiem: wpierw jak napisał to.st, potem doreguluję śrubą rzymską i fertig!
Bo dostałem moto z dźwignią okrutnie wysoko ustawioną, żeby zmieniać biegi trzebaby trzymać stopę w powietrzu :swir:
mist
"nie jest błędem zrobić błąd, błędem jest trwanie w błędzie"
Awatar użytkownika
Mist
Klubowicz
 
Posty: 900
Rejestracja: 20 gru 2015, 17:03
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: Junak M12, FLSTCI
Tel. kom.: 726230066
Płeć: mężczyzna
Wiek: 70

Re: Junak M12

Postautor: beniamin82 dodano: 12 lut 2016, 22:14

Jakbyś mógł zrobić kilka fotek to byłoby dla potomnych.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6749
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Junak M12

Postautor: Adaś 125 dodano: 18 lut 2016, 16:56

http://www.aliexpress.com/item/Free-Shi ... 54c94c69de

Tu masz fajny licznik RPM i kilka innych funkcji kabel z tego co widzę idzie do kabla WN wiec instalacja jest banalnie prosta nie trzeba kombinować z zasilaniem bo ma bateryjkę
Awatar użytkownika
Adaś 125
Forumowicz
 
Posty: 18
Rejestracja: 21 gru 2015, 17:19
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: Keeway TX 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Junak M12

Postautor: Mist dodano: 18 lut 2016, 19:45

Adaś 125 pisze:http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Digital-Resettable-Inductive-Tacho-Hour-Meter-Tachometer-For-Motorcycle-Marine-Boat-ATV-Snowmobile-Generator/32320334600.html?spm=2114.30010308.3.28.w8gLGn&ws_ab_test=searchweb201556_6,searchweb201644_2_505_506_503_504_502_10001_10002_10017_10010_10005_10011_10006_10003_10004_10009_10008,searchweb201560_8,searchweb1451318400_-1,searchweb1451318411_6451&btsid=bd17d613-ceed-4d21-814a-3a54c94c69de

Tu masz fajny licznik RPM i kilka innych funkcji kabel z tego co widzę idzie do kabla WN wiec instalacja jest banalnie prosta nie trzeba kombinować z zasilaniem bo ma bateryjkę

Adaś125 dzięki - przemyślę, na razie czekam na gmole z Chin :]
mist
"nie jest błędem zrobić błąd, błędem jest trwanie w błędzie"
Awatar użytkownika
Mist
Klubowicz
 
Posty: 900
Rejestracja: 20 gru 2015, 17:03
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: Junak M12, FLSTCI
Tel. kom.: 726230066
Płeć: mężczyzna
Wiek: 70

Re: Junak M12

Postautor: Mist dodano: 28 lut 2016, 15:14

beniamin82 pisze:Jakbyś mógł zrobić kilka fotek to byłoby dla potomnych.


Tak więc, zmobilizowany przez Beniamina spróbuję dać krótki (? :czytaj: :swir: ) opis w temacie regulacji dźwigni zmiany biegów. Chyba w każdym moto wygląda to podobnie:
Obrazek
Stawiając stopę na podeście, w zależności od założonego buta, indywidualnych preferencji, może się okazać że aktualne ustawienie dźwigni zmiany biegów w stosunku do buta nie jest dla nas wygodne. To ustawienie można wyregulować na dwa sposoby, często już na forum wspominane.
Po pierwsze (i chyba wygodniejsze),
a) należy poluzować nakrętki znajdujące się na obu końcach rzymskiej śruby (śruba rzymska - strzałka pomarańczowa, nakrętka strzałka niebieska na zdjęciu, drugiej nakrętki nie widać - jest zasłonięta mocowaniem podestu, ale naprawdę jest za nim);
b) po poluzowaniu nakrętek kręcimy śrubą rzymską w jedną, lub w drugą stronę. A oto skrajne, uzyskane tą metodą położenia dźwigni zmiany biegów:
Obrazek
lub:
Obrazek
c) po uzyskaniu najlepszego dla nas rezultau dokręcamy, poluzowane wcześniej nakrętki i gotowe :)

No chyba żeby nadal było źle :(
Wtedy należy
d) poluzować śrubę mocującą tą krótką dźwigienkę na wieloklinie (uwaga wcześniej warto zaznaczyć sobie na wszelki wypadek aktualne spasowanie dźwigienki z wieloklinem, na przykład markerem - cieńka czerwona linia na pierwszym i czwartym zdjęciu):
Obrazek
e) zdjąć dźwigienkę z wieloklina i obracając odpowiednio w lewo, lub w prawo o jeden ząbek założyć z powrotem.
f) nadal możemy podregulować zgodnie z punktami a) b) i c)
g) i gotowe :D

No chyba żeby ... :wrr: , wtedy idź do punktu d)...
następnie :kawa: , powodzenia :)
mist
"nie jest błędem zrobić błąd, błędem jest trwanie w błędzie"
Awatar użytkownika
Mist
Klubowicz
 
Posty: 900
Rejestracja: 20 gru 2015, 17:03
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: Junak M12, FLSTCI
Tel. kom.: 726230066
Płeć: mężczyzna
Wiek: 70

Re: Junak M12

Postautor: beniamin82 dodano: 29 lut 2016, 00:37

Dzięki za tutorial, na pewno się komuś przyda. :-)

Dobra robota!
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6749
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

PoprzedniaNastępna

Wróć do Junak

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość