beniamin82 pisze:Krzysztofie wydaje mi się że widzę tam silnik OHV na popychaczach...a to by wskazywalo na 156FMI ewentualnie z wałkiem wyrównoważającym.
To jakim cudem wyciągnęli z niego 14KM przy standardowym spalaniu? Przecież jest na gaźniku...
Jeżeli rzeczywiście ma 14 KM to świetna informacja, jeżeli nie ma to znowu się dystrybutor pochwalił i pomylił...
Po za tym nawet gdyby rzeczywiście siedziałby tam OHC to nawet Suzuki z GN 125 z SOHC wyciągnął 11-12,5KM.
Z tego co pamiętam jest to silnik z wałkiem, a na oficjalnej stronie Junaka na fb jest taka informacja:
Mamy dla Was dobrą wiadomość dotyczącą Junaków z serii 122:
Motocykle Junak serii 122 z rocznika 2015 na drodze modernizacji jednostki napędowej dysponują nowymi osiągami. Moc silnika została zwiększona o niemal 20% nadal spełniając wymagania jakie stawia się pojazdom na prawo jazdy kategorii B.
Zmiana poprzedzona była szeregiem badań oraz testów mających na celu optymalne podniesienie osiągów bez widocznego zwiększenia spalania jednostki 125 ccm oraz wpływu na trwałość silnika, jak i jego podzespołów.
Za sprawą niskiej masy motocykli Junak serii 122 oraz zmodernizowanej jednostki możemy zapewnić jeszcze przyjemniejsze doznania. W sposób zauważalny silnik chętniej reaguje na ruchy manetką gazu, zwłaszcza przy niskiej prędkości obrotowej.