ROMET SOFT CHOPPER 125

Re: ROMET SOFT CHOPPER 125

Postautor: Deamiens dodano: 17 lip 2013, 20:39

"Najmniejszy jest 0,005, a następny, to 0,10" - kapkę spory rozrzut, nie wyobrażam sobie listka 0,005, więc zakładam że o zero za dużo :) Ja mam szczelinomierz od 0,02 do 0,1 co 0,01 i dalej co 0,05, więc taki da się kupić na pewno, firma YATO. Chociażby tu: http://allegro.pl/szczelinomierz-100mm- ... 59686.html i w każdym porządnym sklepie.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: ROMET SOFT CHOPPER 125

Postautor: mike_russ dodano: 19 lip 2013, 22:50

Na pewno pomyłka z zerami - luz zaworowy określa się- dla jasności- w setnych częściach milimetra. Różnice w mniejszych wartościach (np. tysięcznych częściach milimetra) nie będą istotne w takich silnikach. Co do kontroli zaworów - w okresie dotarcia po 100km (żeby sprawdzić, czy fabryka dała prawidłowe parametry) następnie po 2000, jeśli trzyma dobrze i nie ma podejrzanych efektów to spokojnie następna kontrola po 6000(tu może być już konieczna regulacja) i dalej co 4 tysiące - przynajmniej w silniku 156FMI i podobnych. Naturalnie, trzeba słuchać silnika i reagować gdy jest znak że coś się dzieje, ale w przypadku Rometa k-125 ten system się sprawdził, silnik śmiga do dziś (aczkolwiek już w innym motocyklu).
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: ROMET SOFT CHOPPER 125

Postautor: pinky1 dodano: 07 sie 2013, 14:04

Jeżeli szukacie jakiś części zamiennych do Waszych motorków, to warto zajrzeć m.in. na taką stronę www.motor-x.pl To sklep z częsciami zamiennymi do motocykli oraz motorowerków i skuterów różnych marek, np. do rometa soft, junaka 121,123 czy też bartonów volcano 125cc i nie tylko...
pinky1
Forumowicz
 
Posty: 9
Rejestracja: 21 maja 2013, 23:17
Motocykl: Barton Volcano (Zontes)
Płeć: mężczyzna

Re: ROMET SOFT CHOPPER 125

Postautor: Jack dodano: 16 sie 2013, 19:33

W końcu znalazłem czas, i ustawiłem zawory. Teraz zimny silnik już nie gaśnie!. Niestety pojawiły się jakieś niepokojące szumy w silniku. Nie wiem czy to normalne po regulacji zaworów, czy po prostu źle skręciłem pokrywę zaworów, którą niepotrzebnie odkręciłem nie mogąc sobie początkowo dać rady z regulacją. Poprzestawiał się wałek rozrządu, i nie mogłem sobie trafić z powrotem łożyskami, i zębatką z łańcuchem rozrządu. Nie mogłem się połapać które znaki są do regulacji, i regulowałem na czuja, czyli jak pod palcami pojawiał się luz na dźwigienkach.
Romet Kadet 50 -> Romet Mińsk 125 -> Romet Soft 125 -> Romet R 250 -> Yamaha FJ 1200 A-> HONDA CBF 600 S
Awatar użytkownika
Jack
Klubowicz
 
Posty: 2324
Rejestracja: 15 cze 2012, 23:34
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Honda CBF 600 S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 57

Re: ROMET SOFT CHOPPER 125

Postautor: beniamin82 dodano: 16 sie 2013, 21:32

U mnie Keeway cały czas brzmi jakby ktoś używał papieru ściernego w cylindrach. Ale to chyba normalny odgłos. jesteś pewien że odgłos jest nowy? Może go po prostu nie zauważałeś?
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6750
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: ROMET SOFT CHOPPER 125

Postautor: Pielgrzym dodano: 26 wrz 2013, 08:09

Bagażnik pasuje od Junaka 121, można go kupić na motor-x.pl lub u dealera Rometa jako opcje.
Wygląda solidnie, jest ciężki i kosztuje 90 zł. Jest na tyle duży, że spokojnie można zamocować na nim kufer centralny.

Do zamocowania bagażnika potrzebne są dodatkowe tulejki dystansowe, bo tylne mocowanie jest na śrubie schowanej pod siedzeniem, za uchwytem dla pasażera.


Przy okazji - przesiadam się na większego sprzęta, więc mój blaszany osiołek jest do wzięcia;

Mój Soft rocznik 2010, przebieg 9000 km, zdjęte blokady:
- moduł zapłonu standard, bez opóźnienia,
- zębatka przód 16 zębów,
- łańcuch HR,
- w baku zawsze 98.

Motorek spokojnie leci 100 km/h, spalanie 2,5l / 100km. W swojej dwusezonowej historii miał dwie szkody parkingowe, pękł kierunkowskaz i złamało się mocowanie lusterka - wszystko wymieniłem na nowe. Bardzo starannie dotarty, po dotarciu olej wymieniany co 1000 km.

Wystawiam fakturę VAT, więc kupujący zwolniony z opłaty. Przegląd do 12.03.2015, ubezpieczenie 13.03.2014.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2013, 10:53 przez Pielgrzym, łącznie zmieniany 1 raz
Pielgrzym
Forumowicz
 
Posty: 2
Rejestracja: 06 sie 2013, 06:57
Motocykl: Romet R125, Honda XL650
Tel. kom.: 790634030
Płeć: mężczyzna

Re: ROMET SOFT CHOPPER 125

Postautor: jarb dodano: 26 wrz 2013, 08:31

Pielgrzym pisze:
Przy okazji - przesiadam się na większego sprzęta, więc mój blaszany siołek jest do wzięcia;

Mój Soft rocznik 2010, przebieg 9000 km, zdjęte blokady:
- modół zapłonu standard, bez opóźnienia,
- zębatka przód 15 zębów,
- łańcuch HR,
- w baku zawsze 98.

Motorek spokojnie leci 100 km/h, spalanie 2,5l / 100km. W swojej dwusezonowej historii miał dwie szkody parkingowe, pękł kierunkowskaz i złamało się mocowanie lusterka - wszystko wymieniłem na nowe. Bardzo starannie dotarty, po dotarciu olej wymieniany co 1000 km.

Wystawiam fakturę VAT, więc kupujący zwolniony z opłaty. Przegląd do 12.03.2015, ubezpieczenie 13.03.2014.

Proponuję umieścić informacje o sprzedaży (wraz z ceną) o we właściwym dziale :D
Tam będzie bardziej widoczne.
Jarek
Obyś tyle razy do domu wrócił, ile razy z niego wyjedziesz,,,
Awatar użytkownika
jarb
Sympatyk
 
Posty: 1394
Rejestracja: 04 lis 2008, 23:11
Lokalizacja: Wejherowo
Motocykl: Aktualnie rower
Tel. kom.: 883764001
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: ROMET SOFT CHOPPER 125

Postautor: Jack dodano: 26 wrz 2013, 10:18

Pielgrzym pisze:
Mój Soft rocznik 2010, przebieg 9000 km, zdjęte blokady.

Napisz dokładnie jakie, i jak zdjąć blokady?
Romet Kadet 50 -> Romet Mińsk 125 -> Romet Soft 125 -> Romet R 250 -> Yamaha FJ 1200 A-> HONDA CBF 600 S
Awatar użytkownika
Jack
Klubowicz
 
Posty: 2324
Rejestracja: 15 cze 2012, 23:34
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Honda CBF 600 S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 57

Re: ROMET SOFT CHOPPER 125

Postautor: beniamin82 dodano: 26 wrz 2013, 10:25

katalizator i dopalanie spalin??
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6750
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: ROMET SOFT CHOPPER 125

Postautor: Pielgrzym dodano: 01 paź 2013, 10:53

Jack pisze:Pielgrzym pisze:
Mój Soft rocznik 2010, przebieg 9000 km, zdjęte blokady.

Napisz dokładnie jakie, i jak zdjąć blokady?


Proszę bardzo:

Pierwsza i podstawowa sprawa to staranne dotarcie. I nie chodzi nawet o super delikatne prowadzenie ile o wymianę oleju, np. po 100 (kupiłem rocznik 2010, więc olej już na dzień dobry był do wymiany) 200 i do dotarcia co 500 km. Mój sprzęt dotarł się po około 5000 km - objawy: ustały wibracje na wyższych obrotach.

Za podpowiedzią serwisu poleciało dopalanie spalin - niestety z mizernym efektem. Motorek ciągle nie przekraczał 90, za to po zbliżeniu się do tej prędkości wzrastało zużycie paliwa nawet do 4l/100km.
Okazało się, że moduł zapłonu opóźnia zapłon na wyższych obrotach (w końcu moto na kategorię B1). Wymieniłem więc na tuningowy, sport, w efekcie czego w przedziale 2 - 3 tys. obr/min. spadła moc, za to powyżej 5000 silnik wkręcał się jak wściekły. Rozwiązanie nie dla mnie, więc wymieniłem na moduł Rometa bez blokady (zdaje się od Z albo K). Silniczek ładnie się wkręca praktycznie od zera i równo ciągnie do końca.

Szybko okazało się, że oryginalny zespół napędowy nie wykorzystuje mocy silnika, na dodatek łańcuch rozciąga się jak guma od gaci... Razem z łańcuchem HR kupiłem zębatki zdawcze 16 i 17 zębów do testów (oryginał na 15). 17 okazała się trochę za duża jak na moje 80kg z plecakiem. Motorek z trudem rozpędza się do 100km/h, a przy lekkiej górce, czy przeciwnym wietrze trzeba redukować. Na 16 jeżdżę do dziś - moc jest idealnie wykorzystana. Dobre przyspieszenie, pokonywanie lekkich wzniesień bez konieczności redukowania, 100km/h przy 8000 obr./min.

Kolejna modyfikacja to wyrzucenie katalizatora. Przy okazji rozwierciłem otworek odprowadzający kondensat (skroploną parę wodną) z tłumika, znajdujący się z tyłu tłumika na dole. Po powiększeniu średnicy do 10mm zyskałem dodatkowy efekt akustyczny. Delikatny bas, nie drażniący uszu policjantów.

Na deser wymieniłem świecę na NGK. Oryginalny Torch padł po 6000 km.

Pisałem już o tym, ale jeszcze przypomnę - do baku leję 98. Mimo, że więcej kosztuje jednak maszyna mniej spala, więc bilans finansowy pozostaje zerowy.

Miłej zabawy.
Pielgrzym
Forumowicz
 
Posty: 2
Rejestracja: 06 sie 2013, 06:57
Motocykl: Romet R125, Honda XL650
Tel. kom.: 790634030
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Romet

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość