Regulacja luzów zaworowych - dziwna sprawa,pilne

Regulacja luzów zaworowych - dziwna sprawa,pilne

Postautor: krzysieg dodano: 08 maja 2022, 15:41

Mam problem z regulacją luzów w keeway rks.
Chodzi o to że jedyny sposób na włożenie listka szczelinomierza to podniesienie wkrętakiem popychacza do góry .
Po prostu koniki zaworowe dociska jakąś sprężyna .
Teraz podnoszę śrubokrętem konik i listek 0,06 wchodzi z lekkim oporem ,czytałem że w tych silnikach ustawia się ona zawory na 0,05mm.
Nie wiem czy to normalne że trzeba tak podnosić ?
Silnik wstepnie już w miarę dobrze pracuje.
krzysieg
Forumowicz
 
Posty: 267
Rejestracja: 08 sie 2015, 16:19
Lokalizacja: Jelenia Góra / Wrocław
Motocykl: Keeway Rks 125 , FZ6 s1 fazer
Płeć: mężczyzna

Re: Regulacja luzów zaworowych - dziwna sprawa,pilne

Postautor: jacek.rc dodano: 09 maja 2022, 08:28

Tylko ty masz taki model nikt raczej nic nie wie na temat jego budowy . U mnie w ADV-le też jest taki stożek wsadzony pomiędzy popychacz a zawór i muszę go podnieść żeby wsunąć listek. jak moto dobrze chodzi ,to się nie spinaj ,luz lepiej większy jak za mały ,byle nie tykało .
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2315
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: Regulacja luzów zaworowych - dziwna sprawa,pilne

Postautor: krzysieg dodano: 10 maja 2022, 09:09

Już zrobiłem z 0,05 na obu zwiększyłem na 0,06 na ssącym i 0,08 na wydechowym .
Jechałem już 110 licznikowe , wcześniej w ub. roku jechał troszkę szybciej 115 raz 120 ,ale może kwestia wiatru warunków ....
Jak nie są idealnie ustawione to raczej były by bardziej zaniżone osiągi ?
Na innym ustawieniu mniejszych luzach słabo nabierał obroty .
Oczywiście wiem że prędkość przelotowa to w granicach 90 ale czasem można szybciej.

Przez brak wiedzy i narzędzi strasznie sobie narobiłem roboty ciężko idealnie ustawić żeby po dokręceniu listek chodził z odpowiednim oporem.
Nawet musiałem pokrywę zaworów ściągać bo mi
wpadła dorobiona blaszka-kluczyk koszmar.
Ale już wiem co i jak i motor jeździ a już byłem w strachu że popsuje - w pokrywie są umieszczone popychacze zaworów .
krzysieg
Forumowicz
 
Posty: 267
Rejestracja: 08 sie 2015, 16:19
Lokalizacja: Jelenia Góra / Wrocław
Motocykl: Keeway Rks 125 , FZ6 s1 fazer
Płeć: mężczyzna

Re: Regulacja luzów zaworowych - dziwna sprawa,pilne

Postautor: beniamin82 dodano: 10 maja 2022, 14:12

Silnik w Keeway RKS, to kopia silnika Suzuki GN 125 (GS 125) szukaj tutoriali na youtube do Suzuki.
Wszystko będzie pokazane.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6749
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Regulacja luzów zaworowych - dziwna sprawa,pilne

Postautor: krzysieg dodano: 10 maja 2022, 15:00

Szukałem , Suzuki miało większe luzy zaworowe
poza tym na filmach normalnie można było włożyć szczelinomierz nie ma sprężyny która dociska "konik" zaworowy w dół u mnie trzeba podważyć do góry .
Raczej nie będę nić zmieniać motor jeździ raczej dobrze a czy słychać zawory trudno powiedzieć może trochę ale jest to wskazane .
Chyba nie ma tego dźwięku co wcześniej a jakieś brzęczenie w chińczyku to norma nawet stacyjkę poprawiałem bo brzęczała :)
Dla Suzuki 0,08-0,13 ssący i wydechowy czasem podają większy na wydechowym .
Dla rks niektórzy podawali na forum że na obu 0,05 albo i mniej nawet co wg mnie jest trochę za mało.
0,05 a 0,13 to spora różnica.
krzysieg
Forumowicz
 
Posty: 267
Rejestracja: 08 sie 2015, 16:19
Lokalizacja: Jelenia Góra / Wrocław
Motocykl: Keeway Rks 125 , FZ6 s1 fazer
Płeć: mężczyzna

Re: Regulacja luzów zaworowych - dziwna sprawa,pilne

Postautor: beniamin82 dodano: 10 maja 2022, 15:26

napisz mi maila w wiadomości prywatnej, wyślę ci linka do serwisówki Heynesa.
Jest też tam silnik K157FMI, czyli ten co masz. Może coś znajdziesz.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6749
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Regulacja luzów zaworowych - dziwna sprawa,pilne

Postautor: krzysieg dodano: 19 maja 2022, 22:06

Jacek.rc trochę zwiększyłem luz na wydechowym i lekko tyka ale jeździ chyba lepiej bo 122 licznikowe co prawda z wiatrem w plecach ale zawsze , wcześniej tyle z górki .
Podobno lepiej większy niż za mały i właśnie lekko ma tykać .
Zwiększyłem o 1/8 obrotu ,nie mam teraz narzędzi więc nie wiem ile jest.
krzysieg
Forumowicz
 
Posty: 267
Rejestracja: 08 sie 2015, 16:19
Lokalizacja: Jelenia Góra / Wrocław
Motocykl: Keeway Rks 125 , FZ6 s1 fazer
Płeć: mężczyzna

Re: Regulacja luzów zaworowych - dziwna sprawa,pilne

Postautor: krzysieg dodano: 23 maja 2022, 18:52

Beniamin 82 dzięki za serwisówke.
Wyregulowane mam wg. niej na :
intake 0,08
ehhaust 0,15

Wlot regulowałem wczesniej na 0,06 ale
0,08 wchodzi z optymalnym oporem
0,10 nie wejdzie więc ok.
Wydech - listek 0,15 wchodzi jest opór zostaje
nawet ślad na listku ale nie przesuwa się aż tak ciężko
myślę że jest optymalnie ,
0,20 nie wchodzi ,pośredniego nie mam .
Z dopasowaniem jest tak że powinien być wyczuwalny opór ale nie można regulować tak żeby ciężko było wyjąć
listek i z wsadzenie było niemal niemożliwe.

Silnik myślę że chodzi dobrze,po rozgrzania lekko jakby słychać zawory ale lekko ma być.
Na piątce udało się dojść pod czerwone pole na prostej
tak jak pisałem wcześniej ale z wiatrem :)
Czytałem na forum że ktoś regulował mniejsze luzy tak aby nie było słychać zaworów i motor jeździł gorzej , oczywiście nie może to być stukanie podobne do sieczkarni czy maszyny do pisania :)

Nagram filmik jak silnik pracuje po nagrzaniu .
Trudno znaleźć informacje o luzach w tym silniku , każdy podaje inne wartości mimo że brane z service manual-i .
Zależało mi żeby dobrze wyregulować żeby zawory się nie wypalały.
Oczywiście nie mam zamiaru jeździć z max prędkością
95 licznikowe to jest max prędkość przelotowa.
Najlepiej napiszę instrukcje regulacji .
krzysieg
Forumowicz
 
Posty: 267
Rejestracja: 08 sie 2015, 16:19
Lokalizacja: Jelenia Góra / Wrocław
Motocykl: Keeway Rks 125 , FZ6 s1 fazer
Płeć: mężczyzna

Re: Regulacja luzów zaworowych - dziwna sprawa,pilne

Postautor: jacek.rc dodano: 24 maja 2022, 07:29

Zbyt małe luzy zaworowe poznasz po tym ,że silnik zgaśnie gdy po dłuższej jeździe staniesz np. na światłach .Wprawdzie dzieje się tak tylko przez chwilę ,ale jest to pierwszy sygnał ciasnych zaworów . Jednak jak już ci dobrze chodzi ,to zapomnij o luzach i ciesz się sezonem .Jak myślisz ,że w krajach 3-go świata ,gdzie te silniczki są najczęściej exploatowane ktoś w ogóle otwiera pokrywę zaworów _bezradny .
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2315
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna


Wróć do Keeway

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron