KEEWAY 125

Re: KEEWAY 125

Postautor: Grafvader dodano: 18 maja 2015, 17:16

Jak to jest z biegam w motocyklu. Mam taki zwyczaj z samochodu, może trochę głupi z punktu widzenia motocykla i tak nie powinno się robić . Zwyczaj polega na wrzucenie na luz jak wiem ze przez dłuższą chwilę będę jechał bez silnika zwyczajnie żeby nie męczyć sprzęgła. Później jak jest mi potrzebny silnik wrzucam dwójkę i to właśnie wzbudza mój niepokój . W czasie gdymotocykl toczy się z niewielką prędkością rzędu 20k/h wrzucenie dwójki owocuje dość mocnym uderzeniem w skrzyni biegów, nie jest to takie cichutko i delikatne jak bym ruszał z jedynki i wrzucałem kolejne biegi tylko takie łup i dalej biegi wchodzą już ok. Ten efekt powstaje tylko w opisanej sytuacji. coś robię nie tak, skrzynia biegów szwankuje, czy może ten typ tak ma?
Grafvader
Forumowicz
 
Posty: 108
Rejestracja: 29 sie 2014, 20:20
Lokalizacja: Bogdaszowice koło Wrocławia
Motocykl: Keeway Superlight 125 Brown
Tel. kom.: 512304798
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

Re: KEEWAY 125

Postautor: beniamin82 dodano: 18 maja 2015, 17:37

Nie jeździ się motocyklem na luzie...
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6748
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: KEEWAY 125

Postautor: Arcon dodano: 18 maja 2015, 17:38

Skrzynia w motocyklu nie ma synchronizatorów, i dlatego nie powinno się tak robić.
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Re: KEEWAY 125

Postautor: Grafvader dodano: 18 maja 2015, 21:00

Cały czas trzymać go na sprzęgle? Ostatnio jeździłem po górach i czasem byly na prawdę długie okresy jazdy bez silnika.
Grafvader
Forumowicz
 
Posty: 108
Rejestracja: 29 sie 2014, 20:20
Lokalizacja: Bogdaszowice koło Wrocławia
Motocykl: Keeway Superlight 125 Brown
Tel. kom.: 512304798
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

Re: KEEWAY 125

Postautor: beniamin82 dodano: 18 maja 2015, 21:06

Grafvader pisze:Cały czas trzymać go na sprzęgle? Ostatnio jeździłem po górach i czasem byly na prawdę długie okresy jazdy bez silnika.


Nie, nie na sprzęgle. Po prostu na piątce...
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6748
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: KEEWAY 125

Postautor: Arcon dodano: 18 maja 2015, 21:15

Samochodem jak jeździsz, to też w górach wrzucasz na luz...? _boisie Chłopie, że Ty się jeszcze nie zabiłeś :D
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Re: KEEWAY 125

Postautor: wydech dodano: 18 maja 2015, 21:23

no dwusuwem z górki powinno śmigać się na luzie. Jawa ma luz miedzy 3 i 4
a w samochodach z silnikiem dwusuwowym było http://pl.wikipedia.org/wiki/Wolne_ko%C ... %C3%B3d%29
Awatar użytkownika
wydech
Klubowicz
 
Posty: 1225
Rejestracja: 14 lis 2012, 20:09
Lokalizacja: okolice Torunia
Motocykl: TS 350+GSF 600
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

Re: KEEWAY 125

Postautor: Arcon dodano: 18 maja 2015, 21:48

Wiem, że dwusuwem nie, bo nie ma smarowania przy hamowaniu silnikiem, ale nie podejrzewam, żeby kolega śmigał dwusuwami :D Co nie zmienia faktu, że przy jeździe na luzie ma się ograniczone możliwości kontroli trakcji :/

Poza tym wolne koło właśnie temu służyło, że udawało luz przy jeździe z góry, ale jak chciałeś włączyć napęd, to wystarczyło nacisnąć gaz - a nie "sprzęgło, bieg, gaz". Jest spora różnica w czasie reakcji, np. przy wchodzeniu w zakręt.
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Re: KEEWAY 125

Postautor: Luca dodano: 19 maja 2015, 09:23

Oj tam, oj tam, z Transalpiny zjechałem na luzie, ale się do tego nie przyznaję :D Miałem uszkodzoną skrzynię, ale jak robi się to z głową to można i na luzie zjechać bezpiecznie. Nie można tylko przekroczyć prędkości granicznej przy której opony i hamulce nie wyrabiają.
Jednak w motocyklu 4T nie ma potrzeby jazdy na luzie i z góry zjeżdża się na biegu, bo jest bezpieczniej i dodatkowo wykorzystuje się hamowanie silnikiem.
Jeśli już masz taką fanaberię i lubisz z górki na luzie, to na dole najlepiej się zatrzymaj i wbij jedynkę, bo przy wbijaniu dwójki przy zbyt dużej prędkości uszkodzisz skrzynię biegów i będziesz miał nie lada kłopot.
Długotrwałe zjeżdżanie na wciśniętym sprzęgle też nie jest zdrowe dla łożyska dociskowego.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5109
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Re: KEEWAY 125

Postautor: Grafvader dodano: 19 maja 2015, 14:10

Dzięk, właśnie o to mi chodziło, teraz pozostaje zmienić technikę jazdy i jest ok. Zwyczajnie jak wczesniej się nie jeździło motocyklem to jakoś do głowy mi nie przyszło ze nie można wbijać dwojki w czasie jazdy z luzu. Teraz juz wiem :_hura: tylko potwierdziliscie to co mówiła do mnie moja skrzynia biegów. Ale jeszcze jedno pytanie. Skoro mogę elegancko zredukować w czasie jazdy 5 do 4 i dalej aż do dwójki i jest wszystko ok to czemu z luzu na dwójkę jest takie groźne co się zmienia technicznie w skrzyni po wrzuceniu luzu? Skoro to takie istotne to może powiesić gdzieś na przypiętym temacie jak używać skrzyni biegów i może też innych przestróg np zbyt luźnego lub napiętego łańcucha?
Grafvader
Forumowicz
 
Posty: 108
Rejestracja: 29 sie 2014, 20:20
Lokalizacja: Bogdaszowice koło Wrocławia
Motocykl: Keeway Superlight 125 Brown
Tel. kom.: 512304798
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

PoprzedniaNastępna

Wróć do Keeway

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron