Barton Hyper - problem na ciepłym

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: losiek dodano: 18 cze 2019, 22:18

Dzięki, sorry jeśli moje pytania są lamerskie, ale że tak powiem dopiero obczajam bazę ;)

A bak muszę ściągać do regulacji czy niekoniecznie?
Awatar użytkownika
losiek
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2019, 10:34
Lokalizacja: Żywiec
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: NIKT dodano: 18 cze 2019, 23:01

Każdy od czegoś zaczyna, a jak nie robił czegoś nigdy chce jak najwięcej informacji pozyskać i tutaj nikogo to nie dziwi.

Co do baku nie wiem jak u Ciebie będzie.

Zacznij od dekla wału i zobacz czy masz taki klucz (chyba imbus) zawory patrz czy mają luz ( jak będziesz je ruszał reka to będą klekotały) jak będziesz kręcił wałem i ustawisz znaku na wale.
(Musisz znaleźć się w cyklu 2 z tamtej animacji gdy zawory nie są podparte)

I chyba wałem kręci się u Ciebie zgodnie ze wskazówkami zegara.

Z ważniejszych rzeczy - ZIMNY SILNIK :D

Obrazek

Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Zarząd KCM
 
Posty: 1617
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: losiek dodano: 19 cze 2019, 09:35

A jak rozpoznać, że zawory są w pozycji niepodpartej?

NIKT pisze:I chyba wałem kręci się u Ciebie zgodnie ze wskazówkami zegara.


No tego właśnie nie wiem. Myślałem, że przeciwnie.
Awatar użytkownika
losiek
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2019, 10:34
Lokalizacja: Żywiec
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: paweljunkers dodano: 19 cze 2019, 11:19

Jak.jesteś w tym slaby zrób to po mojemu czyli organoleptycznie 100'/, skuteczności. Wykrec swiece włóż palec w otwór po swiecy i kręcisz powoli , możesz kopką ,walem albo jak masz stopkę centralną to kolem na zapietym wyzszym biegu. Pod palcem poczujesz sprężanie bedzie syczeć powietrze, jak przestanie to znaczy że skończył się cukl sprezania a teraz nastapi cykl pracy- czyli w tym miejscu zawory napewno sa nie podparte i tu je ustawiasz -szczelinę. Jak za mętnie opisalem wal na priw.- powodzenia.
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 844
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: NIKT dodano: 19 cze 2019, 15:24

Odkręcisz zaślepkę od znaku na wale i ręką za kopkę jak złapiesz i będziesz jądo dołu dawał zobaczysz wtedy w którą stronę kręci się wał - kluczem kręcisz w tę samą

NIKT pisze:Obrazek

numerki w nawiasach odpowiadają cyklowi na animacji:
wykrec zaslepki od zaworow i krec walem, zobaczysz jak sie poruszaja i w momencie kiedy wydechowy/wylotowy sie zamyka (4) (gdy sie zamknie tlok jest w gorze), a wlotowy sie otwiera (1) (tlok idzie do dolu I jak sie zamknie jest na dole) musisz krecic dalej i jak ponownie tlok bedzie szedl w gore ustaw na znaki (2) wtedy oba zawory sa zamkniete i ustawiasz luzy - ja tak ustawiam.



NIKT pisze: zawory patrz czy mają luz ( jak będziesz je ruszał reka to będą klekotały)


Jak tłok jest w górze (znak na wale będzie widoczny) wtedy weź ręką złap za zawory i nimi postaraj się ruszać. Jak stoją jak zaklęte -kręć dalej
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Zarząd KCM
 
Posty: 1617
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: losiek dodano: 19 cze 2019, 22:00

Ok, naciskając kopkę wał kręcił się na lewo.

Tak więc kręcąc wałem w lewo ustawiłem go w pozycji T, złapałem za zawór z przodu motocykla (u mnie rozumiem to wydechowy) i miał minimalny luz. Pokręciłem wałem ponownie pełny obrót do pozycji T, i zawór ma jak dla mnie identyczny minimalny luz... Zaworu ssącego na razie nie miałem jak sprawdzić bo muszę odpowiedni klucz załatwić do klapki nad nim, aby ją odkręcić.
Awatar użytkownika
losiek
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2019, 10:34
Lokalizacja: Żywiec
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: NIKT dodano: 20 cze 2019, 01:19

Czyli ustawiasz dobrze wałek :D

Wylotowy ma luz bo za każdym razem jak tłok jest w górze (na znaku T) walek nie podpiera zaworu wylotowego (ten od strony wydechu). W fazach 1-3 zawór ma luz.

Zawór wydechowy jest podpierany (nie ma luzu) tylko w fazie 4.

Cały myk polega na tym aby być na końcu fazy 2 na animacji czyli wałek nie podpiera ani wlotowego ani wylotowego tłok w gorze.

Jak kręcisz wałem w pewnym momencie wydechowy NIE MA luzu bo jest podparty (to jest faza 4) czyli tłok idzie do góry, zawór jest otwarty i spalona mieszkanka wylatuje do wydechu. Po tym jest faza 1 - wydech znowu ma luz. (Teraz 1 obrót wałem na znak T i masz ten moment - oba zawory mają luz, a tłok jest w gorze - ustawiasz luzy)



Innymi słowami.

Faza 1 - zrobił się luz na wydechowym - tłok jest w górze masz znak T.
Kręcisz dalej - tłok idzie do dołu, a dolot traci luz.

Faza 2 - tłok idzie do góry oba zawory mają luz bo nie są podparte. Teraz ustawiasz na znak T i masz tłok w górze
Jest to koniec fazy 2, a początek fazy 3. Ustawiasz luzy.
Skrecasz wszystko.
Po robocie.

Jazda próbna, patrzysz ze problem zniknął (albo czy zniknął).

Pijesz piwo.
Umiesz ustawiać luzy zaworowe :D

Ps.
Patrz dla pewności czy zawory tracą luzy w odpowiednich fazach.

Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Zarząd KCM
 
Posty: 1617
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: paweljunkers dodano: 20 cze 2019, 08:44

Bardzo fachowo opisane ale rozbolala nmie glowa. Jestem prosty chłop i chyba bym tego nie przebrnął, jak gość to ogarnie będzie mistrzem w ustawieniu luzow zaworowych a na zlotach będzie miał kolejki do ich
obslugi ;)
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 844
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: losiek dodano: 20 cze 2019, 14:03

No czytam już to trzeci raz i pomału bo pomału, ale zaczynam coraz więcej ogarniać temat, mam czas do jutra bo jutro przychodzi mi szczelinomierz :D :piwa:
Awatar użytkownika
losiek
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2019, 10:34
Lokalizacja: Żywiec
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: NIKT dodano: 20 cze 2019, 22:21

Kurka wódka :P
Jak tak to czytam to jednak to bezproblemowo ogarniam i odsyłam cały czas do animacji tam są pokazane wszystkie 4 fazy :D

Napisałem 2 sposoby w jednym poście :P

I wytłumaczenie dlaczego wylotowy masz zawsze niepodparty :)

Także - POWODZENIA :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Zarząd KCM
 
Posty: 1617
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość