Benyco dark star 125 przeróbka na 250

Benyco dark star 125 przeróbka na 250

Postautor: wi3err dodano: 11 sie 2015, 00:46

Witam, jak w tytule, myślę nad przerobieniem swojego Benyco na 250 cc. Pytanie czy wystarczy tylko większy tłok, cylinder i gaźnik , czy może trzeba zmieniać coś więcej. A także czy taka przeróbka wgl jest możliwa i jak ją zniesie motocykl tej klasy ?
wi3err
Forumowicz
 
Posty: 18
Rejestracja: 13 maja 2015, 21:31
Motocykl: Benyco Dark Star 125 cc
Płeć: mężczyzna
Wiek: 29

Re: Benyco dark star 125 przeróbka na 250

Postautor: beniamin82 dodano: 11 sie 2015, 07:50

Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6750
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Benyco dark star 125 przeróbka na 250

Postautor: Hawk1985 dodano: 13 sie 2015, 13:40

W sumie podłącze się pod temat bo sam zastanawiam się czy zamiast sprzedawać motocykl nie włożyć do niego 250

Dzięki uprzejmości Beniamina znamy wymiary naszych silniczków 157FMI https://lh3.googleusercontent.com/piI_4 ... 01-h700-no i tego wspomnianego silnika Zongshen 233cc https://photos.google.com/share/AF1QipM ... Vud053c1pn co prawda nie ma podanych tych samych wymiarów co na schemacie 157FMI, ale większość się zgadza.

Napisałem zapytanie do sprzedającego czy mają te silniczki http://allegro.pl/silnik-nie-125-a-250- ... 21943.html malowane na czarno, niestety nie mają :( Czyli dochodziłoby malowanie.

Mnie zastanawia jeszcze inna sprawa, jakim modyfikacją trzeba by jeszcze poddać motocykl żeby to wszystko grało?
Wydaje mi się że trzeba będzie zmienić łańcuch na mocniejszy i zębatkę napędową na mniejszą pasującą.
Pytanie co z wydechem? Przynajmniej u mnie jest zwężka za kolektorem a przed katalizatorem, jakby rurka wspawana do środka. Czy nie trzeba by modyfikować wydechu?
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650
Awatar użytkownika
Hawk1985
Forumowicz
 
Posty: 1696
Rejestracja: 27 wrz 2014, 14:07
Lokalizacja: Jaworzno
Motocykl: DL650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Re: Benyco dark star 125 przeróbka na 250

Postautor: wydech dodano: 13 sie 2015, 13:52

sprzedawca podaje moc 20 KM ja bym to zweryfikował u Benia bo coś mi się wydaje ze ze 4 konie za dużo
Awatar użytkownika
wydech
Klubowicz
 
Posty: 1225
Rejestracja: 14 lis 2012, 20:09
Lokalizacja: okolice Torunia
Motocykl: TS 350+GSF 600
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

Re: Benyco dark star 125 przeróbka na 250

Postautor: Hawk1985 dodano: 13 sie 2015, 13:56

wydech pisze:sprzedawca podaje moc 20 KM ja bym to zweryfikował u Benia bo coś mi się wydaje ze ze 4 konie za dużo

A już myślałem że kolega Wydech napisze odnośnie wydechu :P :D
W sumie moja 125 ma 10,5KM, 233 może chyba mieć te 20KM (z proporcji mi wyszło 19,57 :D )
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650
Awatar użytkownika
Hawk1985
Forumowicz
 
Posty: 1696
Rejestracja: 27 wrz 2014, 14:07
Lokalizacja: Jaworzno
Motocykl: DL650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Re: Benyco dark star 125 przeróbka na 250

Postautor: wydech dodano: 13 sie 2015, 14:02

w chińskim silniku proporcji się nie stosuje ba nawet w japonii
Awatar użytkownika
wydech
Klubowicz
 
Posty: 1225
Rejestracja: 14 lis 2012, 20:09
Lokalizacja: okolice Torunia
Motocykl: TS 350+GSF 600
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

Re: Benyco dark star 125 przeróbka na 250

Postautor: beniamin82 dodano: 13 sie 2015, 14:33

Nie ma 20KM, ale moc odczuwalna będzie na bank może 15 KM . Łańcucha zmienić nie musisz. O resztę pytajcie c64club ma o wiele większą wiedzę niż ja w zakresie przekładki. To jest praktyk, ja tylko teoretyk -samouk :-)
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6750
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Benyco dark star 125 przeróbka na 250

Postautor: c64club dodano: 22 sie 2015, 18:54

Zamiast na PM, odpowiem tutaj:
Jeśli w DarkStarze jest silnik jak w Hondzie CG i Romecie K125, to przekładka jest plug and play, tylko trzeba napęd dłuższy założyć i zweryfikować kolejność kabli we wtyczce zasilania i jedną masę dołożyć. Ew. rozpiłować nieco oczko mocowania tłumika. I w tych 233cc są szpilki wydechu M8, więc jeśli masz M6 w swoim, musisz rozwiercić na fi 9mm te otwory w kołnierzu trzymającym kolanko wydechowe.
Przekładkę do K robił Indianer, a ostatnio Maćko Diesel. Bezproblemowa robota.

Na alledrogo ostatnio pojawiły się 233cc za 1700 złotych z gaźnikiem. Brać, nie wybrzydzać.

Napęd jtrzeba zmieniać, bo typowa zębatka zdawcza ma 15 zębów, a te silniki pomieszczą max 17, co jest ideałem przy 200cc i wózku bocznym, natomiast dla solówki tylną zębatkę trzeba by dać np 32 zęby jak ktoś ma 38. Przy okazkji można się pokusić o 520. Jakby co, mam kompletny na sprzedaż, robiony pod solówkę 200cc, z tylną zębatką przerobioną pod Rometa K125, bo nie da się kupić pasującej bez przeróbek. Ja u siebie za często eksperymentuję i u mnie taki napęd jest bez sensu, bo choć o wiele trwalszy niż 428, to każdy zakup kolejnej zębatki do testu to trochę duży koszt.
c64club
Forumowicz
 
Posty: 6
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:55
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: Romet K125 z wózkiem bocznym
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Re: Benyco dark star 125 przeróbka na 250

Postautor: Hawk1985 dodano: 23 sie 2015, 15:43

c64club pisze:Zamiast na PM, odpowiem tutaj:
Jeśli w DarkStarze jest silnik jak w Hondzie CG i Romecie K125, to przekładka jest plug and play, tylko trzeba napęd dłuższy założyć i zweryfikować kolejność kabli we wtyczce zasilania i jedną masę dołożyć. Ew. rozpiłować nieco oczko mocowania tłumika. I w tych 233cc są szpilki wydechu M8, więc jeśli masz M6 w swoim, musisz rozwiercić na fi 9mm te otwory w kołnierzu trzymającym kolanko wydechowe.
Przekładkę do K robił Indianer, a ostatnio Maćko Diesel. Bezproblemowa robota.

Na alledrogo ostatnio pojawiły się 233cc za 1700 złotych z gaźnikiem. Brać, nie wybrzydzać.

Napęd jtrzeba zmieniać, bo typowa zębatka zdawcza ma 15 zębów, a te silniki pomieszczą max 17, co jest ideałem przy 200cc i wózku bocznym, natomiast dla solówki tylną zębatkę trzeba by dać np 32 zęby jak ktoś ma 38. Przy okazkji można się pokusić o 520. Jakby co, mam kompletny na sprzedaż, robiony pod solówkę 200cc, z tylną zębatką przerobioną pod Rometa K125, bo nie da się kupić pasującej bez przeróbek. Ja u siebie za często eksperymentuję i u mnie taki napęd jest bez sensu, bo choć o wiele trwalszy niż 428, to każdy zakup kolejnej zębatki do testu to trochę duży koszt.

Dzięki za odpowiedź!
A powiedz czy można włożyć jakaś mocniejszą jednostkę 250?
Bo powiem szczerze że 17KM to trochę mało, i nie wiem czy cały ten zabieg za takie pieniądze dla 7KM jest wart zachodu.
Kolejna sprawa że silniki są srebrne a Dark Star jak i Superlight mają silniki czarne - dochodzi malowanie
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650
Awatar użytkownika
Hawk1985
Forumowicz
 
Posty: 1696
Rejestracja: 27 wrz 2014, 14:07
Lokalizacja: Jaworzno
Motocykl: DL650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Re: Benyco dark star 125 przeróbka na 250

Postautor: beniamin82 dodano: 24 sie 2015, 10:48

Co do mocy to będzie taka przekładka opłacalna bo przelotową 100kmh wg. GPS da się utrzymać.
Mam w vce podobno 19kucy i odczuwam ogromną różnicę gdy między testowymi 125tkami pojeżdżę moim cruiserkiem. Jak komuś na 125 przeszkadza jazda za tirami to 233ccm spokojnie wystarczy.

Co do rządowej 250 tki trzeba pytać bayera83 on coś tam podmienić chciał, a miał 150tke (czyli ewolucję 125tki).
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6750
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Następna

Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość