Świece irydowe

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Świece irydowe

Postautor: Michoł dodano: 11 sty 2011, 22:24

Zakładam ten temat bo zacząłem się interesować tym co piszecie na forum. W ogóle to tutaj dowiedziałem że jest coś takiego jak świeca z elektrodą irydową.
Chciałem aby każdy kto ma doświadczenie w użytkowaniu, bądź posiada wiedzę na temat tej super technologi która została użyta do stworzenia tej świecy zapłonowej, umieścił tu parę zdań w tym temacie.

Byłem ostatnio w dwóch sklepach najstarszych jakie znam i które zajmują się handlem częściami motocyklowymi, żeby zapytać o co kaman z tymi świecami.
W jednym sprzedawca wymienia same zalety, że lepsze spalanie, łatwiejszy rozruch, większy pałer z rury, ładniej reaguj na dodawanie gazu, oszczędność w paliwie i w ogóle super ultra mega wypas z dopiskiem MUSISZ TO MIEĆ.

Natomiast w drugim całkiem odmienne zdanie, że drogie i nic to prawie nie daje, że jak się taką świece parę razy zaleje to jest do wyrzucenia bo coś tam się wypala i w ogóle syf totalny, chwyt marketingowy, wyłudzanie pieniędzy, omijaj z daleka, nie bierz nawet jak za darmo dają.

Więc ja się "zapytowywuję" :) Jakie są fakty a nie pierdzielenie o szopenie.

Myślę że ten temat się przyda bardziej nie wtajemniczonym takim jak ja. Jak nie to usunąć :)
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Świece irydowe

Postautor: Grzeno dodano: 11 sty 2011, 23:19

używam tych świec już od 26tys kilometrów (około 3 sezonów) cały czas tych samych i działają wcześniej zwykłe wymieniałem z 4 razy w przedziale 2tys kilometrów


- czy niskie spalanie -nie miałem możliwości zaobserwowania bo mój zawsze mało palił
- na pewno łatwiejszy rozruch (ssania użyłem może z 3-4 razy) zalać je to musi być niezła sztuka
- czy większy pałer z rury nie zaobserwowałem
- czy lepiej reaguje na gaz takie wrażenie jest

ogólnie jestem zadowolony dałem za nie po 41zł 3 lata temu
Charlej Chininson/V-Stromx2/VN-900/NC750X
Awatar użytkownika
Grzeno
Klubowicz
 
Posty: 1463
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:32
Lokalizacja: Gdańsk (na blachach) GD ....
Motocykl: CHARLEJ CHININSON/Vstrom/VN900
Tel. kom.: 792550845
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Świece irydowe

Postautor: kubus1827522 dodano: 12 sty 2011, 02:21

Witam kolegów i koleżanki,
może ktoś mógłby mi pomóc przy doborze świeczek?? Chciałem wymienić swoje stare na takie irydowe, ale niestety nie znam oznaczenia :( na obecnych mam takie oznaczenie: "NGK R CR7HS japan"

pozdrówka
kubus1827522
 

Świece irydowe

Postautor: Michoł dodano: 12 sty 2011, 10:37

Skopiowałem wyjaśnienie oznaczeń świec NGK z allegro.
Obrazek

Wychodzi na to że jak chcemy zakupić iryde to wystarczy tylko zmienić końcówkę z S na IX i już mamy symbol potrzebnej świeczki.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Świece irydowe

Postautor: Karol dodano: 14 cze 2011, 00:00

No to teraz ja stanąłem przed problemem wyboru świeczek. Chcę kupić irydowe, bo podobno nie wymagają odpalania i jazdy na ssaniu (a tak muszę robić obecnie).

I tu jest problem, bo moja serwisówka mówi, że standardową świecą jest CR7HAS. Mogę też wybrać CR6HAS lub CG8HAS (która chyba w ogóle nie istnieje :D ).

Na stronie NGK wybieram sobie Hondę CB 250 NIGHTHAWK i tu wyskakuje mi już CR6HSA, na których śmigam obecnie.
Dziś mechanik od motongów (który jest słaby w te klocki) stwierdził, że nie powinienem jeździć na CR6, a co najmniej CR7.

No i teraz zgłupiałem już całkowicie. Brać CR6HIX czy CR7HIX ?

Świece te nie kosztują 5 zł, więc nie chciałbym żałować chybionej inwestycji. Doradzicie coś ? :)
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Świece irydowe

Postautor: Deamiens dodano: 14 cze 2011, 07:53

Ja Ci może nie tyle doradzę, co jeszcze bardziej namieszam - te cyferki to przecież ciepłota świecy, kolejny parametr do ustawienia. Może się okazać, że w zależności od warunków potrzebujesz świecy cieplejszej/zimniejszej, niż zaleca producent. Ja obecnie mam wkręcone CR7HIX i działają, gdy kupiłem moto miał wkręcone bodajże CR8HSA i też działały. Najlepiej poczytaj o ciepłocie świec to może sam uznasz w którą stronę pójść - cieplejsza czy zimniejsza:).

PS. Mój i tak wymaga odpalania na ssaniu, o ile nie chcemy ciągle trzymać milimetru gazu na manetce.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Świece irydowe

Postautor: Michałeczek dodano: 14 cze 2011, 08:09

Ja mam świecę z "ciepłotą" 7.
Moto i tak wymaga odpalania na ssaniu.
Jakiś cudów po zmianie na irydowe nie ma.
Awatar użytkownika
Michałeczek
Forumowicz
 
Posty: 73
Rejestracja: 09 wrz 2010, 10:04
Lokalizacja: Wołomin
Motocykl: Romet R150
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Świece irydowe

Postautor: koty4 dodano: 14 cze 2011, 20:51

Jak miałem ravena i wymieniłem na irydowe, to miałem wrażenie, że gorzej odpalał. Ale to moje widzi mi się
Awatar użytkownika
koty4
Klubowicz
 
Posty: 1124
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:58
Lokalizacja: Littlehampton UK
Motocykl: Yamaha Majesty 400
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Świece irydowe

Postautor: Karol dodano: 15 cze 2011, 12:55

OK, dzięki za info.

Dziś przyglądałem się swoim świeczkom i pomimo, że jedna jest trochę czarniejsza, to sądzę, że są dobrze dobrane
Obrazek

Myślę, że przy najbliższej wymianie wezmę CR6HIX, bo na obecnych szóstkach przejechałem prawie 3000 bez większych problemów.

A przy okazji zauważyłem jeszcze jedną rzecz - wiecie o co kaman, jeśli po odpaleniu moto z jednej rury leci ciepłe powietrze, z drugiej zimne ?
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Świece irydowe

Postautor: Deamiens dodano: 15 cze 2011, 15:30

Jak tak patrzę na te świece, to po 1 przeczyściłbym gaźniki (co raczej nie jest powodem różnicy) a po drugie wyregulował skład mieszanki na wolnych obrotach i zsynchronizował gaźniki - na jeden cylinder zapewne dostaje zbyt bogatą (lub zbyt ubogą) mieszankę, w tymże cylindrze właściwie nie ma suwu pracy i z wydechu zamiast spalin idzie zimna, niespalona mieszanka. Przynajmniej ja tak to widzę. Oczywiście mogę się mylić, ale ja bym zrobił tak jak mówię :).

edit:// Z ciekawości sprawdziłem - u mnie po odpaleniu z obu wydechów leci "zimne powietrze". Chyba że ono jest ciepłe, a ja tego nie czuję...
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36


Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość