Ustawienie świateł

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Ustawienie świateł

Postautor: andrzej dodano: 21 lip 2011, 20:43

Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Ustawienie świateł

Postautor: grabek dodano: 21 lip 2011, 20:49

Szczerze mówiąc odradzam takie zakupy. Może to i fajnie wygląda, jest jednak sporo ale. Polecam wizytę u diagnosty- przeglądzik do dowodziku lub poddać się dobrowlonej kontroli policji drogowej. Nie chodzi tutaj o 15, 50 czy 300 ziko bo tyle kosztuje montaż ksenonu a nie żarówki o niebieskim zabarwieniu światła. Pamiętajcie panowie, ze w naszych moto odbłyśniki mamy z plastiku i zawsze moze to nam spłynąć po ladze w dół na oponę. Lepiej kupić dobrą lampę a potem wydawać pieniązki na błyskotki.

Pozdro,
Grabek
Awatar użytkownika
grabek
Forumowicz
 
Posty: 87
Rejestracja: 24 cze 2010, 17:01
Lokalizacja: Starogard Gda?ski
Motocykl: Wektor FD 150-3
Tel. kom.: 518154905
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Ustawienie świateł

Postautor: misiek81 dodano: 21 lip 2011, 23:46

Nie wiem jak z żarówką-xenon
Natomiast jeśli chodzi o ten "semihalogen"- to ani z przeglądem, ani z przegrzewaniem nie będzie raczej problemów
Fakt - przejechałem na niej dopiero 1000 km, ale w tym czasie nic złego się nie działo - dlatego myślę, że mogę ją polecić.
Różni się co prawda niewiele od typowej "bańki" - ale świeci wyraźnie jaśniej a o to przecież chodzi....- nie o "błyskotki" - a o to żebyśmy my widzieli i nas widać było lepiej :)
a mamy tu dość małe pole manewru - bo jak pisze grabek- plastik z naszych lamp łatwo się topi :)
misiek81
Forumowicz
 
Posty: 24
Rejestracja: 31 gru 2010, 19:06
Lokalizacja: Beskid Niski
Motocykl: Zipp Roadstar 250V 2010
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Ustawienie świateł

Postautor: andrzej dodano: 21 lip 2011, 23:55

Nie no bez jaj.
Światło świeci normalnie, dobrze oświetla drogę.

Lampa się nie przegrzewa.

Chciałem tylko zwrócić uwagę na fakt, że żarówka B20 z firmy Awina (ta z okrągłą bańką) jest gówno warta, bo lampa Jinluna za cholerę nie może prawidłowo skupić światła.

Ale każdy zrobi jak uważa.
Można kupić lampę od Ursusa czy innego sprzętu.
Ale czy warto?

Pewnie tak, choć mi niebieska żarówka świecąca na biało w zupełności wystarczy.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Ustawienie świateł

Postautor: Luca dodano: 22 lip 2011, 09:30

Ja zakupiłem w necie, stare, komunistyczne żarówki, produkcji polskiej 35/45W i świecą o niebo lepiej od tych 35/35. W końcu w nocy widzę gdzie jadę :D
Co najważniejsze, to są bardzo trwałe i świecą długo.
Testowałem te semi-halogen i słabiej świecą od tych komunistycznych i szybko się przepalają.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Ustawienie świateł

Postautor: dziapi dodano: 24 lip 2011, 17:55

Luca pisze:Ja zakupiłem w necie, stare, komunistyczne żarówki, produkcji polskiej 35/45W i świecą o niebo lepiej od tych 35/35. .

Na takie żrówki nie natrafiłem - a w okresie zimowo wiosennym przetestowałem trochę różnych żarówek z pomiarem światłomierzem ilości światła padającego z odległości 3m.
1. Na allegro kupiłem żrówki "psełohalogenowe" rurkowe z niebieskim zabarwieniem bańki - krzywe bańki w stosunku do podstawki, włókna w różnych odległościach - jednym słowem bubel jakich mało, przetestowałem 8 szt, jedynie sprzedawca był OK, bo mi je wymieniał, a na koniec mu odesłałem.

2.semihalogen 35/35W - kupiłem, ilość światła nie powala, świecą nieznacznie jaśniej niż oryginał,

3. typowa żarówka do moto , ale 45/40W (taką kiedyś miałem w CZ-350) oczywiście z cokołem BA20D, w tym przypadku ilość światła jest wymiernie większa, ale i obciążenie prądowe większe. Spadek napięcia ładowania mierzony na akumulatorze rzedu 0,3-0,4V, jeśli więc ktoś ma "większą" choinkę na moto, to prądnica może nie doładowywać prawidłowo aku.

Przy okazji drobna uwaga co do jakości wykonania lampy. W moim moto (i nie tylko) żarówki wchodziły zbyt głęboko w lampę (poza ogniskową lustra) co dawało efekt smugi cienia w środkowej części smopa światła, czyli tam gdzie jest najważniejsze dobre oświetlenie - w torze jazdy. Poprzwiłem ten defekt poprzez podgięcie ok. 3mm blaszek na wkładzie lampy, w który montowana jest żrówka.
Awatar użytkownika
dziapi
Forumowicz
 
Posty: 82
Rejestracja: 10 gru 2010, 21:17
Lokalizacja: okolice Krosna
Motocykl: V-star XVS 650 A
Płeć: mężczyzna
Wiek: 63

Ustawienie świateł

Postautor: skopi dodano: 24 lip 2011, 19:10

jakby kto potrzebował mam na stanie żarowki BOSMY :D
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Ustawienie świateł

Postautor: Luca dodano: 25 lip 2011, 10:33

dziapi pisze:
Luca pisze:Ja zakupiłem w necie, stare, komunistyczne żarówki, produkcji polskiej 35/45W i świecą o niebo lepiej od tych 35/35. .

Na takie żrówki nie natrafiłem - a w okresie zimowo wiosennym przetestowałem trochę różnych żarówek z pomiarem światłomierzem ilości światła padającego z odległości 3m.

No ja natrafiłem raz i wykupiłem wszystko co gość miał, czyli ze 4szt :D
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Poprzednia

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron