Rozebranie zegarów ?

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Rozebranie zegarów ?

Postautor: Layconick dodano: 09 wrz 2011, 09:18

Witam. Czy da się rozebrać zegary? Mam na myśli ściągnięcie elementu rami ze szkiełkiem w celu jego obustronnego wyczyszczenia :) Wygląda to jakby było na wcisk i między puchą a ramką była tylko gumowa uszczelka ale wolę zapytać zanim coś zepsuję.
Awatar użytkownika
Layconick
Forumowicz
 
Posty: 64
Rejestracja: 27 sie 2011, 07:48
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet R250V
Tel. kom.: 796606601
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Rozebranie zegarów ?

Postautor: skopi dodano: 09 wrz 2011, 10:53

trzeba poodginać blache zacisniętą pod kloszem
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Rozebranie zegarów ?

Postautor: Layconick dodano: 09 wrz 2011, 11:27

W jaki sposób to zrobić. Dookoła śrubokrętem czy jest jakiś innym patent ? Nie wystarczy podważyć, żeby wyskoczyło ? Czy po podgięciu nie będzie kłopotu z ponownym założeniem ?
Awatar użytkownika
Layconick
Forumowicz
 
Posty: 64
Rejestracja: 27 sie 2011, 07:48
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet R250V
Tel. kom.: 796606601
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Rozebranie zegarów ?

Postautor: daro dodano: 10 wrz 2011, 00:27

Co prawda mam nieco inny motocykl, ale przerabiałem ten temat i to gdzieś na forum opisałem. Z tym że mi odkręciła się jedna z dwóch śrubeniek na których dokręcona jest tarcza w zegarze. I gdyby nie fakt, że tarcza się przekręciła tak, że nie dało się nic odczytać nie rozkręcał bym zegara. U mnie najpierw trzeba było odkręcić lampę, odkręcić zegar, odkręcić klosz zegara aby oddzielić przód z szybką. Tam jest tak - metalowy pierścień a pod nim gumowa uszczelka w której w odpowiednim rowku siedzi szybka. Pierścień jest fabrycznie dociśnięty i zagięty/sprasowany na takim rancie. Jest to element chyba raczej nierozbieralny, bo o ile (przynajmniej u mnie) dało się jakoś śrubokrętem odgiąć i ściągnąć pierścień, to zacisnąć go z powrotem już nie dałem rady. Gumowa uszczelka jest bardzo mocno fabrycznie dociśnięta pierścieniem tak aby zostało zaledwie kilka milimetrów pierścienia do zagięcia na rancie. Pomagałem sobie różnymi ściskami i kluczem francuskim, jednak efekt był taki, że trzasnęła mi szybka zegarów i musiałem sobie wyciąć u okolicznego szklarza kolejne szybki. Dobrze zrobiłem, że wyciął mi 3 sztuki, bo uparłem się myśląc, że tym razem lżej docisnę i trzasnęła następna :kicha: Więc dałem sobie spokój, zacisnąłem tyle o ile i skręciłem zegar. Trzeba się przyjrzeć aby zobaczyć, że nie jest to już idealnie. Bałem się, że się rozszczelni i szybka zaparuje, ale jak na razie nic takiego się nie dzieje. No ale tak było u mnie. U ciebie pewnie rozwiązanie jest takie samo ale może okazać się, że nie będzie aż takich problemów.
Awatar użytkownika
daro
Forumowicz
 
Posty: 472
Rejestracja: 27 kwie 2008, 23:45
Lokalizacja: Izabelin k/Wawy
Motocykl: prawie Yamaha Virago 250:)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Rozebranie zegarów ?

Postautor: Layconick dodano: 11 wrz 2011, 12:48

.. to chyba sobie podaruję ... ale dzięki za konkretny opis.
Awatar użytkownika
Layconick
Forumowicz
 
Posty: 64
Rejestracja: 27 sie 2011, 07:48
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet R250V
Tel. kom.: 796606601
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45


Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron