Silnik V250-części

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Silnik V250-części

Postautor: Luca dodano: 25 kwie 2012, 12:26

post przeniesiony
W rzędówce jest tak, że jedna z cewek statora (a może dwie, dawno tam zagladałem :) ) zasila tylko i wyłącznie cewki zapłonowe i czujnik położenia wału. Reszta cewek jest typową prądnicą prądu przemiennego. Czyli w układ prądnicy wbudowany jest niejako drugi niezależny układ zasilajacy, tylko i wyłącznie zapłon w motocyklu. Wystarczy zatem tylko obrócić wałem z odpowiednią prędkoscią, by na świecy pojawiła sie iskra. Może paść ładowanie, cała zewnątrzna elektryka, a silnik będzie pracował, jakby nigdy nic, bo ma własną oddzielną elektrownię i dającą sporo większe napięcie :D (układ mniej wrażliwy na zawilgocenia, kiepskie kable i marne świece).
Natomiast w V-kach jest troszkę inaczej, bo wszystkie cewki statora są jednakowe (tak mi się przynajmniej kojarzy) i tak mi się wydaje (nie rozgryzłem jeszcze do końca), że układ zapłonowy jest zasilany z tych samych cewek co cały generowany prąd w motocyklu.
Do tego V-ka powinna mieć dwa czujniki położenia wału, bo w każdym z cylindrów przy innym kącie położenia wału powinna być iskra, a jest chyba jeden czujnik, Być może, że jest zastosowany jakiś kompromis :)
Co wiedziałem, to powiedziałem, a teraz może ktoś mądrzejszy mnie naprostuje :D
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5109
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Silnik V250-części

Postautor: Arcon dodano: 25 kwie 2012, 12:42

Czujniki położenia wału (wg mnie to są właśnie "iskrowniki") to już inny temat. O takim rozdzieleniu cewek na statorze w rzędówkach nie wiedziałem, całe życie człowiek się uczy. W tych v-kach które znam, nie ma czegoś takiego - zapłon jest zasilany normalnie z instalacji prądowej motocykla.

Dzięki Luca :)
PS. Można mieć prośbę do moda o zapisanie naszych rozważań w jakimś lepszym miejscu? Sądzę, że mogą się kiedyś komuś przydać.

Edit Andrzej: Wedle życzenia kolego, tutaj chyba jest najlepsze miejsce.
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Silnik V250-części

Postautor: Karol dodano: 25 kwie 2012, 12:45

Poza tym sądzę, że każdy stator, w zależności od silnika ma inną liczbę cewek, inną średnicę zewnętrzną oraz rozstaw śrub mocujących.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Silnik V250-części

Postautor: Peliks dodano: 25 kwie 2012, 12:50

Zgadzam się z wypowiedzią Luci co do V-ek. Wszystkie cewki są identyczne (18 sztuk). Pozdrawiam. Peliks.
Awatar użytkownika
Peliks
Klubowicz
 
Posty: 1340
Rejestracja: 17 wrz 2009, 00:03
Lokalizacja: GWE
Motocykl: Burgman AN400 K9
Tel. kom.: 662066637
Płeć: mężczyzna

Silnik V250-części

Postautor: Luca dodano: 25 kwie 2012, 13:05

Arcon pisze: O takim rozdzieleniu cewek na statorze w rzędówkach nie wiedziałem, całe życie człowiek się uczy.

To rozwiązanie jest dosyć nowe w motocyklach i byłem zdziwiony, że chińczyki w Jinlunach już to zastosowali. Teraz nawet pełno skuterków na tym rozwiązaniu śmiga, bo jest bezobsługowe, proste i całkiem niezawodne.
Natomiast nie mogę się mentalnie przyzwyczaić, że nowoczesne prądnice w motocyklach pracują na zwarciu, bo nadmiar niewykorzystanej enargii elektrycznej, regulator napięcia puszcza prosto w ramę, czyli brutalnie zwiera plus z ninusem :D
Dlatego mamy takie duże radiatory na regulatorach napiecia, by wytworzone ciepło miało gdzie uciekać. Dlatego np jadąc bez świateł, regulator dostaje w kosć, dokładnie zupełnie odwrotnie niż miały to stare konstrukcje.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5109
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Silnik V250-części

Postautor: LEFTHANDY dodano: 15 maja 2012, 12:06

Qrva, ja nawet nie wiem co to jest ten "stator" i gdzie się znajduje :D
Sprawdź, czy twoje spasione dupsko pasuje do wymarzonego sprzęta: http://cycle-ergo.com/
Awatar użytkownika
LEFTHANDY
Forumowicz
 
Posty: 1620
Rejestracja: 28 mar 2008, 11:02
Lokalizacja: Praga_TARG?WEK
Motocykl: Rude Bettie V250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53


Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron