Udało mi się rozwiązać problem bez spawania baku więc chciałem się podzielić zastosowaną metodą
Problem polegał na tym iż przeciek paliwa był pod uchwytem mocującym bak do ramy
zdecydowałem się pokombinować Udałem się do Castoramy na przegląd klei i innych substancji nadających się do tego typu operacji no i znalazłem
Kit motoryzacyjny firmy TechnicQll do szybkiej naprawy nieszczelności motoryzacyjnych cena ok 12zł. http://technicoll.pl/index.php?lang=pl&page=product.php?id=33#
Dwuskładnikowy w formie plasteliny, mieszamy, ugniatamy i otrzymaną masę upychamy w nieszczelność. w tym przypadku była to cała szczelina między bakiem a uchwytem. Oczywiście dla uzyskania lepszego efektu zaczekałem pełne 24 godziny dla uzyskania całkowitej twardości
Następnie użyłem kitu metalowego naprawczego firmy TechnicQll do uzupełniania ubytków metalicznych oraz uszczelniania pęknięć powierzchni metalowych cena ok 14zł. http://technicoll.pl/index.php?lang=pl&page=product.php?id=38#
Tak samo dwuskładnikowy w formie plasteliny, bardzo plastyczny położyłem warstwę uzupełniającą wspomagając ją dołączoną metalową siateczką zbrojeniową, która wkleiłem (wdusiłem w warstwę masy) wypełniając szczelinę do końca. Kolejne 24h na całkowite utwardzenie
Następnie powierzchnię posmarowałem kolejnym produktem firmy TechnicQll klej termiczny przeznaczony do napraw, montażu i uszczelnień układów wydechowych cena ok 35zł http://technicoll.pl/index.php?lang=pl&page=product.php?id=70#(akurat miałem taki do naprawy rury do tłumika). Jednoskładnikowy klej w tubce w formie pasty, nakłada się go na wilgotną powierzchnię i rozprowadza równomierną warstwę używając w razie potrzeby wilgotnego pędzelka. Klej jest odporny na temperaturę do 1200`C, oleje, benzynę i inne rozpuszczalniki. Całkowita twardość uzyskuje po 24h.
Oczywiście trwało to 3 dni ale efekt jaki uzyskałem jest godzien poświęconego czasu. Położone warstwy i wypełnienia uszczelniły wyciek oraz dały efekt jednolitego odlewu metalu
co po pomalowaniu farbą zabezpieczającą daje efekt wizualny jakby uchwyt mocujący był jednolity z bakiem Całkowity koszt naprawy wyniósł co prawda 61zł ale po naprawie zostały jeszcze oba kity oraz 3/4 tubki kleju, które użyłem przy naprawie rury do tłumika
Niestety przepraszam, wszystkich którzy liczyli na fotki
bak zamontowany, a zapomniałem robić dokumentacji fotograficznej podczas prac