Romet Division nie pali na zimnym silniku

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Re: Romet Division nie pali na zimnym silniku

Postautor: dongall dodano: 20 lis 2012, 12:35

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Moj moto jest jeszcze na gwarancji wiec wyglada na to ze bez serwisu sie nie obedzie...

Oczywiście zakładam że ssanie masz włączone.. (napisałeś ze zaczynasz przygodę z moto to może nie wiesz że motocykle mają ssanie)


Moto ma ssanie a linka wyglada ze dziala poprawnie bo otwiera jakis zaworek na gazniku. Niestety nie ma zadnej roznicy przy ssaniu wlaczonym. Otwieranie manetki nie wchodzi w gre bo wtedy moto wogole nie chce odpalic.

jeśli świece i przewody sa ok to stawiam na zawory sa za ciasno ustawione i mogą sie nie domykać na zimnym silniku


W lecie kiedy jezdzilem codziennie nie bylo takich problemow z odpalaniem. Na cieplym silniku tez lata dobrze wiec zakladam ze swiece i przewody sa ok.

A z którego roku jest Twój Division?
Powiem szczerze, że z ssani w tym motocyjklu (bynajmniej moim) nic nie daje, motocykl na nie zupełnie nie reaguje inie jest to problem za luźnej linki bo sprawdzałem też samą dzwiginką. Z serwisem jeszcze tego nie konsultowałem więc nie wiem o co chodzi.
Ja bym jeszcze ewentualnie spróbował podkręcić mu wolne obroty, mój ma ustawione mniej więcej na 1700-1800 i pali bez problemów nawet po 3 tygodniach..


Oficjalnie mam rocznik 2011 ale to jest jakas hybryda bo kola mam z 2012 i ssanie przy kierownicy. michal_krk a Ty gdzie serwisujesz swojego? Ja probowalem na Drewnianej ale maja strasznie dlugi czas oczekiwania. Ktora srubka na gazniku ustawia sie te obroty? Ja mam teraz 1500...

Tak jak już koledzy wspominali, najpierw zaczynasz od rzeczy najprostrzych, czyli:
wymieniasz świece i ewentualnie przewody WN
sprawdzasz luzy zaworowe (koniecznie)
Dopiero potem zabierasz się za gaźnik, czyli czyszczenie, regulacja i kontrola poziomu paliwa w komorze pływakowej.


Dzieki za rady. Liczylem szczerze mowiac ze to moze bedzie cos prostszego... W takim przypadku bede musial oddac go do serwisu..
dongall
Forumowicz
 
Posty: 5
Rejestracja: 19 lis 2012, 18:08
Lokalizacja: Krakow
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna

Re: Romet Division nie pali na zimnym silniku

Postautor: selmen dodano: 20 lis 2012, 13:29

kranik masz podciśnieniowy zapewnie? tutaj bym szukał przyczyny. miałem to samo kilka razy po dłuższym postoju w różnych motocyklach nie tylko chińskich. zapodaj do wężyka paliwo strzykawką z pominięciem kranika albo zrób tzw. kroplówkę z butelki i wężyka i zobacz czy odpala i czy dobrze chodzi. kraniki podciśnieniowe - a zwłaszcza chińskie- mają to do siebie że po dłuższym postoju membrana wysycha i nie podaje paliwa, pomijam już fakt, ze na ogół z chińskich kraników nie usuwa się nawet nadlewów technologicznych i tak częściowo zapchane są montowane w motocyklach- wystarczy lekkie przyschnięcie membrany i będa problemy z odpaleniem lub po odpaleniu będzie pracował tylko na wolnych obrotach a po dodaniu gazu zgaśnie z braku paliwa.
anyway jakby zapalił na kroplówce to potem podczas pracy silnika, przełącz wężyk na kranik, jest szansa, że pracujący silnik pobudzi membranę, która rozchodzi się pomału i znów będzie ok. oczywiście do następnego dłuższego postoju. ja skuter syna zawsze odpalam strzykawką jak stoi dłużej niż 2 tyg a kraniki już 3 wymieniłem. jak to wszystko co napisałem pomoże, rozgladaj się za nowym kranikiem np. od hondy cbr125- pasuje do większości chinolów- ale co do swego to zmierz lepiej. no ale nie kosztuje 20 zł jak chińskie. z ciekawostek powiem, że honda cbr125 na chińskim kraniku na obroty nie wchodzi i po 200m jazdy gaśnie i po dłuższym postoju nie odpala na nim jak większość chińskich moto- wiem na pewno bo serwisuje taki motocykl dla kuzyna na bieząco i wkońcu wymieniłem z powrotem kranik na oryginał. jak to nie pomoże to rób co koledzy napisali powyżej.
pozdro

a jak masz na gwarancji to pchaj do serwisu i sam nie grzeb
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Re: Romet Division nie pali na zimnym silniku

Postautor: michal_krk dodano: 20 lis 2012, 17:20

Moto-Trip ma najlepszą opinię w Krakowie, poza tym jeden z mechaników-starszy facet swego czasu jeździł divisionem co prawda nie długo ale pojęcie ma.
Co do terminów to fakt, strasznie odległe:/
Obroty regulujesz śrubką, która znajduję się po prawej stronie gaźnika, łątwo poznać bo zakręcona jest na sprężynce.

Salemen w divisionie jest zwyczajny przepływowy kranik..
Awatar użytkownika
michal_krk
Forumowicz
 
Posty: 134
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: Romet Division nie pali na zimnym silniku

Postautor: kalin20 dodano: 20 lis 2012, 18:07

Nie, w 2012 jest podciśnieniowy ;)
Zapraszam na Fanpage ;)

[url]https://www.facebook.com/RometDivision[/url]
Awatar użytkownika
kalin20
Forumowicz
 
Posty: 281
Rejestracja: 09 lip 2012, 21:12
Lokalizacja: Olsztyn
Motocykl: Romet Division
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: Romet Division nie pali na zimnym silniku

Postautor: dongall dodano: 20 lis 2012, 19:20

Dzieki, a ta srubka zeby zwiekszyc obroty krecimy w prawo czy w lewo? _bezradny :)
dongall
Forumowicz
 
Posty: 5
Rejestracja: 19 lis 2012, 18:08
Lokalizacja: Krakow
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna

Re: Romet Division nie pali na zimnym silniku

Postautor: Michał_66 dodano: 20 lis 2012, 19:45

dongall pisze:Dzieki, a ta srubka zeby zwiekszyc obroty krecimy w prawo czy w lewo? _bezradny :)

W prawo zwiększasz w lewo zmniejszasz
Michał_66
 

Re: Romet Division nie pali na zimnym silniku

Postautor: Tomciog dodano: 21 lis 2012, 21:08

Mój ma na zegarku ok 130 km i po dłuższym postoju nie bardzo chce zagadać.
Pomaga załączenie ssania na połowę i zabawa manetka gazu.
Dopiero po ok 5 mi silnik pracuje zupełnie normalnie.
Awatar użytkownika
Tomciog
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 20 paź 2012, 18:15
Lokalizacja: Goscicino
Motocykl: Division 249, XV 250, TL1000S
Tel. kom.: 605848430
Płeć: mężczyzna

Poprzednia

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron