Górna półka i mocowanie silnika

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Re: Górna półka i mocowanie silnika

Postautor: DaJan dodano: 26 maja 2013, 22:29

Szacun...wg.mnie z filmiku wychodzi-że śróba nie dociska górnej półki...daj tam podkładke i sprawdz efekt....pozdro.
Największym przeciwnikiem marzeń jest portfel.
Awatar użytkownika
DaJan
Klubowicz
 
Posty: 1509
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:58
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: Keeway Cruiser 250V-Romet R150
Tel. kom.: 511429521
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 5789859
Wiek: 69

Re: Górna półka i mocowanie silnika

Postautor: eNgine dodano: 26 maja 2013, 23:26

mariusz_ino pisze:Odkręciłem tą śrubę od półki i okazuje się że jest tam mniejsza podkładka ale ten trzpień od dolnej półki, który przechodzi przez główkę ramy wystaje 1mm ponad górną półkę. Skręcając to śrubą podkładka opiera się na trzpieniu a nie na półce. Jest luz na górnej półce. Dodam że borykałem się z problemem trzęsienia przedniego zawieszenia jakby ruch przód tył opisywałem to w innym wątku). Na mój chłopski rozum jak laga jest podparta sztywno tylko na dolnej półce to wibracje muszą być. Jeżeli 2 półki trzymają lagę sztywno wszystko powinno być fajnie. Jak jestem w błędzie to mnie poprawcie.
Te trzęsiawki już tak mnie denerwowały że zmieniam olej w lagach, cały napęd, wyważam koła a teraz widzę że winna jest odpowiednio dobrana podkładka która się oprze na półce a nie na trzpieniu. Prawdopodobnie od tych wibracji dostały łożyska w przednim kole bo jak złapię zdjęte koło i trzymam za ośkę i kręcę kołem to czuć lekkie przycieranie.


Teraz skojarzyłem, że to ty miałeś problem z wibracjami z przodu, w takim razie ( i po tym co napisał Miro ) cofam co napisałem wcześniej, a luz spróbuj wyeliminować podkładając podkładkę metalową lub z twardej gumy. Mimo wszystko dziwne, że przy skręconych lagach z kołem tego luzu nie byłeś w stanie wyczuć.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: Górna półka i mocowanie silnika

Postautor: jacecek dodano: 27 maja 2013, 10:45

Wedug mnie brakuje jakiegoś elementu (tulejka, podkładka czy cóś).
Zdaje się, że to typowy przejaw chińskiej "myśli technicznej" lub oszczędności, lub po prostu chińskiej "dokładności.
Piszę to na podstawie własnych doświadczeń - w związku z motowaniem bagażnika i stelażu pod sakwy zdjąłem obie listwy ozdobne tylnego błotnika. Okazało się, że chińczyki "zapomnieli" podczas montażu o jednej tulejce dystanowo-ustalającej przy śrubie łączącej ramę ze stalową wytłoczką błotnika. Zdjęcia tu: http://chomikuj.pl/jacecek/Galeria/Road ... ca+tulejka
W czasie jazdy z plecaczkiem odczuwałem jakąś taką dziwną "wiotkość" tyłu, ale nigdy bym nie pomyślał, że trzyma się to tylko na jednej śrubie.
Tulejkę zastąpiłem zestawem podkładek i teraz tył jest sztywny jak pal Azji.
Najlepiej byłoby gdybyś mógł porównać jak jest mocowanie półki w jakimś innym moto tego samego modelu (choć wiem, że może to być trudne).

Co do średnicy otworów oraz rozmiaru śrub - też uważam, że jest to projekt racjonalizatorski chińczyków. Przecież nie na darmo ktoś wymyślił i zatwierdził normy (międzynarodowe zresztą - chyba ISO) dotyczące śrub oraz otworów pod te śruby. Jeśli otwór ma więcej niż 10 mm to na pewno jest pod śrubę M10 a nie pod M8.
Ja wymieniłbym te śruby, najlepiej na takie z częścią walcową o długości troszkę mniejszej niż grubość skręcanych elementów - konstrukcja jest ściągnięta z japończyków - więc nie powinno być problemu z doborem odpowiedniej śruby.
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 670
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 67

Poprzednia

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości