250 singiel czy twin?

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

250 singiel czy twin?

Postautor: mike_russ dodano: 02 cze 2013, 12:41

Cóż, w trosce o spalanie Dzikusa tudzież jako ciekawostkę na przyszłość. Zastanawiam się nad przekładką w Zippie Ravenie z Twina na Singla - ściślej, z Lifanowskiej Rzędówki na singla Romet Division. Czy taka przekładka ma sens? Usiłuję się doszukać jakiegoś porównania tych silników odnośnie spalania, ale też i mocy - potrzebuje motocykl do ruchu bardziej miejskiego - z drugiej strony całość - rama + zawieszenie - są wygodne.
Problem polega na stosunkowo dużym spalaniu Twina (w mieście 4,2l/100km) oraz dość skomplikowanej regulacji (podwójny gaźnik) oraz dodatkowo na dość problematycznej obsłudze skrzyni biegów (to akurat cecha tego konkretnego egzemplarza). Z drugiej strony nie wiem czy było by bardziej opłacalne ładować kolejne 2tys. w przekładkę, czy nie lepiej sprzedać za 4tys i dokładając 2 kupić coś innego, i czy silnik nie będzie zbyt słaby do dość ciężkiej maszyny
Zapraszam do uwag tudzież dyskusji właścicieli Divisiona jak i wszystkich wokół, bo mam same pytania bez odpowiedzi...

Zainspirował mnie kol. Zaleś, który przekładał w ten sposób silnik do r-150. U mnie sprawa jest bardziej skomplikowana, bo nie chodzi to o dodatkową moc, tylko o właściwości trakcyjne, obsługowe i ekonomiczne.

PS. V-ka w ramę się nie zmieści.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: 250 singiel czy twin?

Postautor: Deamiens dodano: 02 cze 2013, 13:12

Kwestia ekonomiczna - liczmy silnik za 2k pln (jak napisałeś). Różnica spalania - max 1l/100km. Więc silnik zwróciłby się po jakichś... ponad 30k km jak dobrze liczę? No chyba że liczysz na zyskowną sprzedaż starego silnika, więc może zwróci Ci się po 20k km lub mniej.
Co do skomplikowanej regulacji, w twinie faktycznie jest tego sporo więcej jak w singlu, ale zawsze miałem wrażenie, że lubisz sobie podłubać w szopce :) A z doświadczenia wiem, że wystarczy to zrobić raz a dobrze (a właściwie eksperymentalnie dojść do satysfakcjonujących efektów), i jest spokój przez dłuższy czas.
Nie doczytałem w temacie Dzikusa, jakie masz problemy ze skrzynią?

PS. Jak w singlu szlag trafi "coś z elektryką", to nie pojedziesz, a twinem dałoby radę na jednym garze :))

No i swoją drogą, motocykl do ruchu miejskiego to jednak bardziej naked, niż chopper/cruiser... Zwrotność, szerokość...
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: 250 singiel czy twin?

Postautor: DaJan dodano: 02 cze 2013, 14:26

Szacun...miki wyluzuj...załóz kuferek i smigaj... :motor: -pozdro.
Największym przeciwnikiem marzeń jest portfel.
Awatar użytkownika
DaJan
Klubowicz
 
Posty: 1509
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:58
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: Keeway Cruiser 250V-Romet R150
Tel. kom.: 511429521
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 5789859
Wiek: 69

Re: 250 singiel czy twin?

Postautor: mike_russ dodano: 02 cze 2013, 15:02

Nie doczytałem w temacie Dzikusa, jakie masz problemy ze skrzynią?

Lubi się zacinać, i wyrzucać na luz, podejrzewam coś nie tak z "gwiazdą" wybieraka, względnie za duże luzy na wałku wybieraka

Szacun...miki wyluzuj...załóz kuferek i smigaj...

Też jest to jakaś rada, choć zajrzeć do gaźnika też pewnie nie zawadzi... :D
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: 250 singiel czy twin?

Postautor: Luca dodano: 03 cze 2013, 10:01

Chyba przekombinowujesz problem. Statystycznie biorąc to singiel więcej pali, jest mniej elastyczny i mniej trwały od rzędówki o tej samej pojemności, ale za to ma bardziej rasowy dzwięk i fajniej ciągnie w pewnym zakresie obrotów. Poza tym to gaźnik w rzędówkach 250 jest bardzo udany i prosty w czyszczeniu i ustawianiu, pod warunkiem, że ktoś go wcześniej nie uszkodził lub nie ma jakiejś wrodzonej wady fabrycznej.
Co do skrzyni biegów to najczęściej występują problemy, bo sprzęgło jest źle wyregulowane i biegi nie zapinają się tak jak powinny, niewłaściwy olej lub niewłaściwie ustawiona dzwignia zmiany biegów, która nie pracuje w pełnym zakresie ruchów.
Istnieje też prawdopodobieństwo, że wcześniejszy użtkownik eksperymentował zmieniając biegi i zniszczył skrzynię.
Zanim zaczniesz jednak cudować nad motocyklem to daj do sprawdzenia komuś, kto miał trochę do czynienia z chińskimi rzędówkami 250 niech oceni w czym jest problem.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Re: 250 singiel czy twin?

Postautor: Peliks dodano: 03 cze 2013, 14:59

A ja Ci Adaś mówiłem chyba ze 100 razy V-ka . I nie było by tematu. Pozdrawiam. Peliks.
Awatar użytkownika
Peliks
Klubowicz
 
Posty: 1340
Rejestracja: 17 wrz 2009, 00:03
Lokalizacja: GWE
Motocykl: Burgman AN400 K9
Tel. kom.: 662066637
Płeć: mężczyzna

Re: 250 singiel czy twin?

Postautor: michal_krk dodano: 20 cze 2013, 14:31

Warto też dodać, że singiel wytwarza większe wibracje..
Co do spalania Divisiona nigdy nie sprawdzałem aczkolwiek w mieście zejść do 3l wydaje mi się trudne..
Awatar użytkownika
michal_krk
Forumowicz
 
Posty: 134
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: 250 singiel czy twin?

Postautor: selmen dodano: 23 cze 2013, 13:01

Polecam artykuł ze "Świata Motocykli nr6/2013 (czerwcowego- wyszedl w maju) pt. "Ginący gatunek". Jest tam porównnie jednocylindrowców do wielo. Co prawda dotyczy większych pojemności ale wiele z opisywanych tam spraw dotyczy także 250-tek. I tak jesli więc:
"Podstawowym mankamentem silników jednocylindrowych jest najniższa sprawność spalania w przestrzeni nad tłokiem w porównaniu z konstrukcjami o większej liczbie cylindrów.(...) Wynika to z faktu, ze średnica pojedyńczego cylindra przy takiej samej pojemności skokowej jest zawsze większa, niż w silnikach wielocylindrowych. Mieszanka paliwowo- powietrzna musi pokonać dłuższą drogę, by wypełnić całą komorę spalania podczas suwu ssania. Podobnie jak płomień zapalający ją podczas suwu pracy."
Te i inne aspekty są dość dobrze opisane. Co prawda można by polemizować nad wieloma z nich bo jadąc Zippem Nitro jakoś nie czuję aby byl on słabszy od Jinluna....ale na to sklada się pewnie wiele innych różnic pomiędzy tymi motocyklami niż sam silnik...
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Re: 250 singiel czy twin?

Postautor: Zaleś dodano: 02 sie 2013, 05:45

Moim zdaniem wymiana 250 na 250 jest trochę bezcelowa. Parametry i tak nie będą się specjalnie różnić. Nie umiem ci określić ile mój Romek paliłby po mieście bo zazwyczaj robi trasy. Jeśli chodzi o osiągi, raz tylko brałem się z ravenem, mój trochę lepiej przyspieszał i max miał też nieznacznie lepszy no ale to zawsze może być kwestia kierowcy. Na twoim miejscu jeśli potrzebujesz moto typowo na miasto pobawiłbym się z przełożeniami.
Awatar użytkownika
Zaleś
Forumowicz
 
Posty: 68
Rejestracja: 01 lip 2012, 10:40
Lokalizacja: Mosina
Motocykl: Hyosung ST7 Deluxe /Romet R250
Tel. kom.: 500197626
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50


Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron