close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Filtr stożkowy a sprawa chińska.

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Filtr stożkowy a sprawa chińska.

Postautor: Deamiens dodano: 04 lut 2011, 20:52

Jako że na forum kwestia stożków jest tylko lekko muśnięta, bo nawet nie poruszona, chciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami "ku przestrodze". Jako że okres słabo zachęca do jazdy, to w wolnych chwilach staram się doprowadzić motocykl do stanu który by mnie satysfakcjonował jak pogoda będzie bardziej sprzyjająca.

Jedną z modyfikacji, jakie zaplanowałem, było wyrzucenie komory filtra powietrza i założenie stożków. Nie planowałem zwiększenia mocy czy czegoś w tym stylu, jedyne czego oczekiwałem to kilka litrów miejsca pod siedzeniem na schowek na narzędzia. Początek był prosty: odkręcamy, wyrzucamy, zakładamy stożki, odpalamy, cieszymy się. Nawet doszedłem do punktu "odpalamy". Silnik na wolnych obrotach całkiem ładnie pracował, "sound" lekko uległ zmianie, aczkolwiek po odkręceniu gazu... Cóż, rozkręcał się do jakichś 6k rpm i zdychał. No tak, przecież stożki mają za zadanie dostarczać więcej powietrza i bardzo dobrze się z tego zadania wywiązują. Inna kwestia, że silnik poza powietrzem oczekuje też paliwa. Przestawiłem zapinkę na iglicy z 4 na 5 rowek, poskładałem, odpał... I na postoju mam pełen zakres obrotów. Śniegu za wiele nie ma, na ulicach zupełnie, asfalt nawet suchy więc można testować. No to rozgrzewka, wyjazd... I to samo. Rozkręca się do jakichś 6-7k rpm i zaczyna szarpać, nie da się jechać. Zaczęło się kombinowanie, konsultacje z Tamikiem, i dziś szala zwycięstwa przechyliła się na moją stronę.

Założyłem pojedynczy filtr na trójnik, okleiłem jakieś 20% powierzchni filtra taśmą samowulkanizującą, i kolejny test. Zaczyna być lepiej, ale nadal szarpie i nie chce przekroczyć 8k... Zjazd do garażu, taśma w dłoń i oklejam. Z filtru zostało jakieś 30% początkowej powierzchni, ale zadziałało. Ciągnie całkiem sprawnie (nie wiem czy lepiej niż na oryginalnym filtrze, ale zadowalająco), nie próbuje nawet szarpać, i tak aż do końca obrotów. Wg obrotomierza ponad 10k rpm, więcej szkoda było mi próbować, poza tym mimo wszystko jazda ponad 100kmph przy temperaturach około zera nie należy do najprzyjemniejszej, zwłaszcza motocyklem i w stroju kompletnie do tego nieprzystosowanym.
edit:// Zapomniałem napisać - jak na razie świece są "bardzo jasne", ale ewentualnym dalszym zmniejszaniem dostępu powietrza zajmę się po dłuższych testach.

Podsumowując, jeśli ktoś nie szuka na siłę miejsca na ew. bagaż w swoim motocyklu - to niech nie rusza czegoś, co dobrze działa. A jeśli dla kogoś ważny jest każdy litr pojemności (bynajmniej nie silnika), to niech się nastawi na metodę prób i błędów przy znajdowaniu w miarę optymalnej ilości powietrza dostarczanego do gaźnika. No i na kolejne mniej więcej 4 litry przestrzeni bagażowej - tyle, aby upchnąć komplet kluczy płaskich, klucz do świec, śrubokręty, klucze ampulowe... i wiele innych najczęściej nieprzydanych, ale czasami ratujących skórę drobiazgów.

Teraz zostało mi tylko stworzyć i zamontować jakiś pojemnik w tamto miejsce. To już nie powinno sprawiać aż takich problemów :). A może ktoś jeszcze montował u siebie stożki, nie pochwalił się a u niego nie powodowało to psucia krwi? Albo był inny sposób na rozwiązanie tego problemu? :P

Pozdrawiam,
Damian.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Filtr stożkowy a sprawa chińska.

Postautor: Peliks dodano: 04 lut 2011, 22:44

Ja w Honleju założyłem filtr stożkowy w miejsce puszki z nasyconą gąbką. Zmiany jakie zauważyłem to same plusy. Lepiej odpala, choć może to złudzenie bo odpalał świetnie z oryginalnym filtrem, dżwięk z tłumików dużo niższy oraz mniejsze spalanie około 0,2 L/100 km, mało ale zawsze. Zdjęcia z nowym filtrem widoczne na moim chomiku folder "Wydech(y)". W innych folderach fotki z filtrem oryginalnym. Po zamontowaniu nowego filtra nic nie musiałem "kombinować" tylko wymiana i tyle. Na stożku zrobiłem około 2tyś.km. Jedyna różnica to to że ja mam silnik w układzie V a Kolega Deamiens rzędówkę . Pozdrawiam. Peliks.
http://chomikuj.pl/Peliks
Awatar użytkownika
Peliks
Klubowicz
 
Posty: 1340
Rejestracja: 17 wrz 2009, 00:03
Lokalizacja: GWE
Motocykl: Burgman AN400 K9
Tel. kom.: 662066637
Płeć: mężczyzna

Filtr stożkowy a sprawa chińska.

Postautor: tamik78 dodano: 05 lut 2011, 00:41

Deamiens, zapomniałem zapytać, jakie właściwie masz te stożki? Możesz podać model lub link do jakiegoś sklepu/aukcji? Ciekawe do jakiej pojemności silnika zostały zaprojektowane.
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

Filtr stożkowy a sprawa chińska.

Postautor: Deamiens dodano: 05 lut 2011, 10:04

No z tym może być mały kłopot. Optycznie wyglądają tak: http://img819.imageshack.us/img819/601/68170604.jpg czyli jak każde inne stożki, modelu niestety nie znam. Gdybym miał przez to przechodzić ponownie, bardziej celowałbym w coś takiego: http://img140.imageshack.us/img140/5352/50537058wl8.jpg , mniejsza powierzchnia już na starcie, poza tym całość trochę krótsza - bo jak by nie patrzeć dochodzi jeszcze ten trójnik.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Filtr stożkowy a sprawa chińska.

Postautor: tamik78 dodano: 05 lut 2011, 17:20

W pamięci mam że jest jakiś olej do nasączania takich filtrów, ale nie jestem mocny w tym temacie. Możesz poszukać w sieci czy nasączanie olejem coś daje poza tym że poprawia filtrację powietrza (syf się lepi do oleju i nie leci dalej do gaźnika). Może nieco zmniejszy przepływ powietrza?
Co do położenia iglicy to mieszanka jest najbogatsza gdy zapinka jest na rowku najbliżej środka iglicy. Piszę tak kontrolnie żebyś się upewnił że w dobrą stronę przestawiłeś.
1) --------|-
2) -------|--
Położenie 2 daje bogatszą mieszankę.
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

Filtr stożkowy a sprawa chińska.

Postautor: mike_russ dodano: 05 lut 2011, 17:27

Wychodzi na to, że Twój silnik był mocno przytłumiany przez filtr powietrza, skoro tak raptownie zmienił się skład mieszanki. Teraz nie dziwi mnie niska szybkość tego motorka (około 80km/h) jak na 2x125ccm. Mój Lisek w końcu wyciąga licznikowe 90 bez jakichś specjalnych problemów, choć lżejszy ma przecież połowę(!) mniejszy silnik. Myślę, że gdyby dobrze wyregulować ilość paliwa (iglica, dysze) to byś miał tu pewne pole do tuningu. Oczywiście, bez przesady z uwagi na trwałość silnika, no i ilość paliwa/100km bo większa moc to i większe zużycie. Ale parę koników pewnie dało by się dołożyć bez znacznej szkody. ;)
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Filtr stożkowy a sprawa chińska.

Postautor: Deamiens dodano: 05 lut 2011, 17:43

Tamik, jeśli chodzi o iglicę to wiem, na najbiedniejszej to w ogóle nie chciał współpracować :). Co do oleju - zorientuję się, ale w sumie już wszystko mniej więcej działa - przed chwilą sprawdzałem (ale już lepiej ubrany) - ciekawe wrażenia jechać ponad licznikowe 110 przy dość silnym wietrze i stanie dróg "po zimie". Temperaturę pomijam, nie jest już straszna - odwilż na całego :).

Teraz nie dziwi mnie niska szybkość tego motorka (około 80km/h) jak na 2x125ccm.

Mike, nie rozumiem o czym mówisz? Jakie 80kmph, gdzie, kiedy? A z pola do tuningu nie skorzystam, jak warunki będą sprzyjały to przełożę jazdę nad dłubanie w garażu. Jak większość zapewne :)
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Filtr stożkowy a sprawa chińska.

Postautor: Dobry dodano: 05 lut 2011, 17:51

Nasączone filtry powietrza chronią silnik przed kurzem i całym tym brudem jak również olej którym sa nasączone chroni go przed piciem wody
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1709
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Filtr stożkowy a sprawa chińska.

Postautor: mike_russ dodano: 05 lut 2011, 17:53

Ja tam nie mówię, tyle wiem co mi Tadek wspominał, że trochę dla niego powolny :)) A teraz wiesz, że w razie czego masz możliwość wyciągnięcia z niego troszkę więcej mocy. A do tuningu przecież nikt nikogo nie zmusza, skoro Ci odpowiada to co jest. Ja swojego też ruszać pod tym względem nie zamierzam, bo mi odpowiada, a cenię Lisa za ekonomikę :))
Ale jeżeli jest taka możliwość do regulacji, to znaczy, że można pracę silnika polepszyć w razie takiej potrzeby. Zawsze lepiej mieć zapas na regulację, niż silnik "na styk".
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Filtr stożkowy a sprawa chińska.

Postautor: Dobry dodano: 05 lut 2011, 17:57

Panowie nie oszukujmy się macie dosyć słabe moto więc poprawienie dynamiki silnika nie mówię tu o osiągach poprawi wasze bezpieczeństwo na drodze czyli wyprzedzanie,omijanie
Po jakichkolwiek przeróbkach nie mówimy tu o radykalnych to spalenie zwiększy się o ile max 0,5l/100km przy waszych pojemnościach ale komfort jazdy się poprawi
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1709
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Następna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron