O co biega z tymi biegami ?

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

O co biega z tymi biegami ?

Postautor: Szubi dodano: 18 lip 2012, 14:17

Będąc w Połczynie na wycieczce, skrzynia biegów strzeliła mi focha. Mogłem wbić tylko "1" lub luz. Wyższe biegi nie wchodziły. Wcześniej zdarzało się, że były problemy z przejściem z 1-ki na 2-kę, ale sporadyczne. Dźwignię zmiany biegów mam palce-pięta. Dźwignia od pięty podeszła pod podnóżek i haczyła o podest. Selmen ustawił ją tak aby była powyżej podnóżka. Zrobił próbę - wszystko wchodziło. Za chwilę znowu tylko "1" i luz. Czary-mary o co chodzi :swir: Odpalił motocykl, przejechał kawałek i znowu wszystko wchodzi :wielkieoczy: Późna pora, do domu daleko więc z przykazaniem abym startował z "2" i też redukował tylko do "2" ruszyłem do domu. W trasie biegi wchodziły bez problemu, oczywiście od "2" wzwyż. Miałem chyba "zieloną falę" bo całą drogę do domu (160km) prawie nie musiałem się zatrzymywać. Jak już się zatrzymywałem to nie wbijałem na luz tylko sprzęgło i start z dwójki. Jak dojechałem do domu, to ze zmęczenia zredukowałem do "1" i _boisie ale spokojnie wbiłem na luz, na "2" i ok. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale dotychczas jeździłem na oleju samochodowym, teraz zmieniłem na motocyklowy. Więc jak w temacie: o co biega z tymi biegami? Sam tego robić nie będę, bo moje umiejętności ograniczają się do nasmarowania łańcucha, wymiany żarówki i oleju itp. :oops: ale może wasze wskazówki będą pomocne dla mojego mechanika.
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2788
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

O co biega z tymi biegami ?

Postautor: Luca dodano: 18 lip 2012, 15:02

szubiszu pisze: Nie wiem czy to ma znaczenie, ale dotychczas jeździłem na oleju samochodowym, teraz zmieniłem na motocyklowy. Więc jak w temacie: o co biega z tymi biegami?

No i po co zmieniałes na motocyklowy? :rotfl:
Wlej spowrotem samochodowy i będzie git, albo zmień na inny motocyklowy, bo ten co masz skrzyni nie przypasił.
Poza tym, to trzeba zwracać uwagę na wyregulowanie sprzęgła, żeby dobrze wysprzęglało i na dzwignię zmiany biegów, czy pracuje w pełnym zakresie.

--- EDYTOWANY Śro Lip 18, 2012 2:06 pm ---

szubiszu pisze: Dźwignia od pięty podeszła pod podnóżek i haczyła o podest.

Dlaczego podeszła, może tu jest przyczyna?
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

O co biega z tymi biegami ?

Postautor: Szubi dodano: 18 lip 2012, 17:57

[quote]Dlaczego podeszła, może tu jest przyczyna?[quote]

to już Selmen wyregulował. Pytanie dlaczego raz wchodzą wszystkie biegi a raz tylko jedynka i luz i koniec.
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2788
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

O co biega z tymi biegami ?

Postautor: Deamiens dodano: 18 lip 2012, 18:14

To po części może być też kwestia oleju, no i tego że dzięki dźwigni palce-pięta masz mniejszy zakres ruchu, co przy występujących luzach nie pozwala na "dopięcie" biegu. Tylko czemu czasem wskakują bez problemu... Tak jak pisze Luca, spróbuj innego oleju, jak nie pomoże to wtedy zaczniesz się martwić na poważnie.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

O co biega z tymi biegami ?

Postautor: Michoł dodano: 18 lip 2012, 18:22

No dobra ale jaki ten olej był zalany? Wiadomo że motocyklowy. Może zalał 5W40 i dlatego jest zonk.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

O co biega z tymi biegami ?

Postautor: Szubi dodano: 18 lip 2012, 18:26

dotychczas był Castrol samochodowy 10W40 półsyntetyk. Teraz chciałem dla :chopper2: dobrze i zalałem orlenowski do motocykli 10W40 półsyntetyk. Wg specyfikacji API orlenowski olej wypada bodaj najlepiej API: SM i jest polecany też przez Yamahę.
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2788
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

O co biega z tymi biegami ?

Postautor: Michał_66 dodano: 18 lip 2012, 19:09

Bardzo dużo zależy od oleju
Ja tez miałem problemy z biegami albo nie mogłem za chiny złapać luzu, albo skrzynia chodziła topornie ciężko aż noga mnie bolała od zmiany biegów, teraz przeszedłem na pełen syntetyk polecił mi go mechanik jakiś specjalny do moto ze zintegrowaną skrzynią biegów i mokrym sprzęgłem w prawdzie płace prawie 50 pln za literek ale i też zmieniam rzadziej bo co 4000 km a nie co 2000 km wiec cenowo na to samo wychodzi a wszelkie kłopoty jak ręką odjął, wszystko chodzi lekkutko żadnych kłopotów ze zmianą biegów, czy znalezieniem luzu nawet biegi zapinają się duuuuuużo ciszej
Michał_66
 

O co biega z tymi biegami ?

Postautor: Szubi dodano: 18 lip 2012, 19:15

kurczę to co mam wylać świeżo zalany olej :mur: :mur: :mur: i z powrotem zalać go samochodowym Castrolem ??
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2788
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

O co biega z tymi biegami ?

Postautor: Michoł dodano: 18 lip 2012, 19:17

No to trzeba się przyjrzeć bardziej tej twojej dźwigni zmiany biegów. Chyba że masz totalnego nie farta i w koszy sprzęgła ułamał się kawałek sprężynki i podchodzi pod wycisk albo inne cuda się dzieją. Wiesz jak to jest z tymi teoriami odnośnie napraw moto przez neta :) Jak człowiek nie popatrzy, nie dotknie, nie powącha, to ciężko tak zdiagnozować o co chodzi.

Tak ci powiem dla rozluźnienia sytuacji.
To tak jak przyjechał ostatnio kolo do mnie i się pyta. Panie bo w kole piscy jak jode, co to może być.
A ja mówię, że nie wiem. Może klocki piszczą, kamień wpadł między tarcze a ta blachę osłonową od strony łożyska, albo klocek zardzewiał w jarzemku i nie odbija kosi się i piszczy, może łożysko się wykańcza, opona trze o nakole bo się nadkole poluzowało, albo to zawieszenie piszczy jak się ugina, no dużo rzeczy może być. Trzeba samochód podnieść, pokręcić kołem, pohamować, może koło zdjąć i się porozglądać.
A facet, panie a jak pan tak tylko spojzys tak bez podnoszenia tego koła, zdejmowania, to pan nie dojdzies?
No raczej nie, ciężko powiedzieć co możne być.
Eee panie, toś pan pizda a nie mechanik, jadę dalej.


Tak że stwierdzam sam z bólem, że pizdowaty ze mnie mechanik i nie wiem jak ci pomóc :D
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

O co biega z tymi biegami ?

Postautor: mike_russ dodano: 18 lip 2012, 19:21

U Lisa na Castrolu (motocyklowym) akurat były problemy ze znalezieniem luzu, ale jakoś dojeździłem te 2000km i z ulgą wylałem do beczki. Pytanie retoryczne o stopień wk###nia przy takiej wadzie/usterce. Jak nalałem Platinum syntetyk, to Lis tak jeszcze nie jechał, ubyło mu lat ;) A bym się nie z dziwił, jak by z tymi biegami to też była kwestia stanu wybieraka...
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Następna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość