close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

zwiększenie sztywności zawieszenia przedniego.

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

zwiększenie sztywności zawieszenia przedniego.

Postautor: Peter dodano: 10 lis 2010, 00:15

Jak będę pod koniec miesiąca wymieniał do powiem co i ile. Zamierzam wlać motula 15W.
Awatar użytkownika
Peter
Forumowicz
 
Posty: 444
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:07
Lokalizacja: Pi?a Wielkopolska
Motocykl: Wektor 150-3 FD, Yamaha XV750
Płeć: mężczyzna

zwiększenie sztywności zawieszenia przedniego.

Postautor: dziapi dodano: 23 gru 2010, 00:35

Za "nurkowanie" przodu moto przy hamowaniu odpowiada tak naprawdę sprężyna a nie olej.
Po wlaniu oleju o wyższej lepkości do amortyzatorów docelowy przechył przy dłuższym hamowaniu będzie taki sam, różnica będzie widoczna jedynie przy krótkich czasach hamowania.

Olej pełni tu wyłącznie rolę tłumienia drgań sprężyny i dobór jego lepkości jest pewnym kompromisem pomiędzy przyczepnością koła do podłoża i komfortem jazdy.
Zbyt niska lepkość mniej tłumi drgania sprężyny w amortyzatorze i powoduje efekt "pływania" pojazdu na nierównościach podłoża.
Duża lepkość zbyt mocno tłumi drgania, zawieszenie jest "sztywne", koło również nie wybiera prawidłowo nierówności przy hamowaniu, a w dodatku drgania przenoszą się na kierownicę (namistka pracy młotem udarowym).

Olej jest dobierany do konkretnej konstrukcji amortyzatora, a w szególności do jego zastosowania. Motocykle cross'owe wymagają sztywniejszego zawieszenia, a więc i olej będzie o wyższej lepkości.

Powszechnie stosowane są oleje o lepkości 15 mm2/s w 40°C, co jest przeważnie odzwierciedlone w nazwie oleju ...15...
Przykładowo - olej Orlen Amortyzol 15WL150 - to olej którym były (a może są nadal) zalewane amoryzatory produkowane u nas w kraju na sporą część motoryzacyjnego rynku europejskiego.

Osobiście odradzałbym oleju o lepkości wyższej jak 15 do motocykla szosowego.
Awatar użytkownika
dziapi
Forumowicz
 
Posty: 82
Rejestracja: 10 gru 2010, 21:17
Lokalizacja: okolice Krosna
Motocykl: V-star XVS 650 A
Płeć: mężczyzna
Wiek: 63

Poprzednia

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

cron