Blokada prędkości?

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Blokada prędkości?

Postautor: Michoł dodano: 03 cze 2011, 22:15

Sorry ale czytam to i mnie coś rzuca więc będę ciopał. Jakie blokady?! W skuterach to wiem że są ale w 150 czy 250? Twój wektor na luzie wkręca się na 12tyś obr więc gdzie ta blokada?! Ten silnik po prostu nie rozpędzi tej masy więcej niż te 120, jak się położysz na moto i zniwelujesz trochę opór powietrza to morze 130 poleci (wnioskuje z tego co mówisz). I tak uważam że to jest wyczyn. Ludzie, WSK miała 5KM ze 125, 7KM ze 175 (później poprawiali te konstrukcje i miały trochę więcej ale i tak słabiutko, oraz były mankamenty tych silników). OK były to dwusuwowe silniki ale jak by były do bani to by ich nie stosowano w krosach gdzie wykręcają z nich 12KM albo 20KM. Jak pogrzebiesz w tym silniku i uzyskasz jeszcze może te 3KM więcej to dla mnie już jest kosmos.
Nie wiem, przerób układ wydechowy, popraw dolot, grzebnij w gaźniku, większa dysza, podnieś komorę mieszania i wyreguluj to to porządnie. TO może coś poprawi. Już nie mówię o większych przeróbkach jak poszerzania kanałów wydechu i dolotu, ostrych wałkach rozrządu, podcinanie prowadnic zaworowych żeby był jak największy przelot w kanałach wydechu i dolotu, polerowania portu głowicy na lustro żeby zmniejszyć opory powietrza, polerka kanału wydechowego, niższe planowanie głowicy żeby podnieść stopień sprężania, Kur...a, jest czujnik na wale, podpinaj wtrysk paliwa, jakiś pojazd może ma już takie rozwiązanie to się podbierze, dokładne wyważenie wału razem z korbowodem, nie wiem co dalej... może odchudzony kosz sprzęgła i wszystko co dużo wazy w silniku i się kręci żeby było lżejsze to będą mniejsze straty sprawności. No i po co to? Wtedy może poleci 140Km/h, spadnie żywotność tego silnika.

Chcecie żeby wkręcał się na kosmiczne obroty, a czy zdajecie sobie sprawę że jest to tak zrobione specjalnie i obliczone. Człowiek który to projektował wiedział że np. do 12tyś obr to spoko nic nie nie dzieje, ale już przy 15tyś obr olej nie nadąża smarować, osiąga wyższą temp silnik, wirujące elementy dostają większych wibracji i tez je szybciej H... strzela.
Ja wszystko rozumiem jak masz silnik 3L V6 i tylko 150KM wypluwa na hamowni. Wtedy można się bawić i podciągnąć go prawie do tych 200KM z serii nie mówiąc już o doładowaniu, a nie mordować silnik który ma połowę szklanki wody.

Mało ci mocy? To kupuj litra. Tysiączek ładnie się odpycha. CBR liter jak dla mnie spokojnie spowoduje że świat bardzo szybko zaczyna spier... jak odkręcisz manetkę.

Przepraszam za wulgaryzmy oraz nikogo nie chciałem urazić. Ale z malucha nie da rady zrobić ferrari tylko dlatego że jest czerwony.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Blokada prędkości?

Postautor: Arcon dodano: 03 cze 2011, 23:29

Michoł :_hura" :_hura" :_hura" :oklasky:
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Blokada prędkości?

Postautor: mike_russ dodano: 05 cze 2011, 12:12

a nie mordować silnik który ma połowę szklanki wody.


:)) :)) Michoł BRAWO! :oklasky: :_hura"
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Blokada prędkości?

Postautor: showman4ff4 dodano: 05 cze 2011, 19:26

Twój wektor na luzie wkręca się na 12tyś obr więc gdzie ta blokada?! Ten silnik po prostu nie rozpędzi tej masy więcej niż te 120, jak się położysz na moto i zniwelujesz trochę opór powietrza to morze 130 poleci (wnioskuje z tego co mówisz).

Kolego gdy kupowałem motocykl to gościu powiedział że czasem zdarza się ze motor strzeli w wydech i mówi żeby podjechać do byle jakiego warsztatu i przeczyścić gaźnik. od tego czasu była jazda kangurem tylko strzały w wydech i przy powyżej 5 tys. obrotów tracenie mocy szarpanie dodam ze na każdym biegu tak było. Do czasu jak sąsiad kupił wektora.
<teraz coś napiszę z czego niektórzy się śmiali kiedyś że dziwak bo ma dwa moduły ale tak jest>
Mój to jednostka dwu cylindrowa na dwóch modułach. Widocznie gościu co kupiłem od niego motocykl wymienił jeden moduł lub kupił już takiego. Ewidentnie jeden był moduł 125 ccm a drugi od 49ccm. widać ze jeden cylinder pracował dobrze chcąc ciągnąc do przodu ale drugi go blokował;/ podmieniłem moduły od sąsiada i co odpalamy motocykl równo pracuje nie ma strzałów w wydech lepiej wkręca się na obroty, a na jeździe próbnej pokazał co potrafi prawie 130km/h <licznikowe więc w realu ok 120km/h> Lecz to był tylko test. Pojechałem do sklepu kupiłem moduł 125 ccm założyłem i teraz mam brak jakich kol-wiek szarpaniny i efektów strzelanych z wydechu.
Dodam że teraz jest mu na moje oko trochu lżej i spalanie spadlo do ok 3.3 a przedtem łykal ok 4LPrzyjemnością jest jazda 70-80 km/h i to mi wystarczy.. .:D

:ganja: dla Was... :)
Awatar użytkownika
showman4ff4
Forumowicz
 
Posty: 192
Rejestracja: 07 lut 2011, 23:33
Lokalizacja: Chrzanów
Motocykl: Wektor 150
Płeć: mężczyzna
Wiek: 33

Blokada prędkości?

Postautor: LEFTHANDY dodano: 05 cze 2011, 19:46

Michoł pisze:Sorry ale czytam to i mnie coś rzuca więc będę ciopał.[...]


He, he. Konkretnie powiedziane. Prostym klarownym technicznym językiem. Jak przystało na dział techniczny. A nie jakieś tam pitu, pitu :buttrock:
Sprawdź, czy twoje spasione dupsko pasuje do wymarzonego sprzęta: http://cycle-ergo.com/
Awatar użytkownika
LEFTHANDY
Forumowicz
 
Posty: 1620
Rejestracja: 28 mar 2008, 11:02
Lokalizacja: Praga_TARG?WEK
Motocykl: Rude Bettie V250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Blokada prędkości?

Postautor: Liderek dodano: 05 cze 2011, 20:14

Michoł konkretnie i fachowo rozwiną temat ja pozwolę sobie dodać że wysokie obroty zawsze wiążą się ze wzrostem oporów własnych silnika, urządzenia itd. a więc sprawność spada i to gwałtownie wystarczy obejrzeć wykresy mocy dla przykładu odkurzacz kręci bardzo szybko i z 1500w mocy ciągu ma 300w reszta mocy zamienia się w ciepło. Silnik bolidu kręci ponad 18tyś obrotów moc 700km z pojemności 2400cm przepięknie ale żywotność tych silników liczona jest w godzinach.Pozdrawiam
Liderek
Forumowicz
 
Posty: 24
Rejestracja: 07 sie 2010, 20:36
Motocykl: Jinlun Jl 150
Tel. kom.: 668389860
Płeć: mężczyzna

Blokada prędkości?

Postautor: skopi dodano: 05 cze 2011, 21:38

Śmialbym wątpic ze nie mają blokad- są elektornicznie zblokowane że powyzej 6000 na biegu nie poleci, zresztą kilku chłopaków już pozmieniało moduły i kręcą lepiej. ja też czekkam na nowy moduł bo tak samo powyżej 6000 nie pokręci a jeszce 1/3 manetki luzu jest i moto trochę muli jak przekroczę pewien moment na manetce a więc coś jest na rzeczy. zresztą w opisach o modułach jest że własnie kręcą powyzej 6000rpm nawet do 11000rpm więc niektóre nasze są zblokowane śmiem twierdzic. w swoim zmienialem gaźnik, podniosłem poziom paliwa i ilosc podawanego i jest tak samo. Różniece odczuje dopiero jak zatankuje np Verve ale i tak obroty nie przekroczą 6000rpm.na dniach powinien przyjsc z chin nowy moduł więc zdam relacje czy kręci ponad 6000 rpm.chyba jinsei wymieniał w swoim moduł na blue casoli

--- EDYTOWANY Dzisiaj, 20:38 ---

Śmialbym wątpic ze nie mają blokad- są elektornicznie zblokowane że powyzej 6000 na biegu nie poleci, zresztą kilku chłopaków już pozmieniało moduły i kręcą lepiej. ja też czekkam na nowy moduł bo tak samo powyżej 6000 nie pokręci a jeszce 1/3 manetki luzu jest i moto trochę muli jak przekroczę pewien moment na manetce a więc coś jest na rzeczy. zresztą w opisach o modułach jest że własnie kręcą powyzej 6000rpm nawet do 11000rpm więc niektóre nasze są zblokowane śmiem twierdzic. w swoim zmienialem gaźnik, podniosłem poziom paliwa i ilosc podawanego i jest tak samo. Różniece odczuje dopiero jak zatankuje np Verve ale i tak obroty nie przekroczą 6000rpm.na dniach powinien przyjsc z chin nowy moduł więc zdam relacje czy kręci ponad 6000 rpm.chyba jinsei wymieniał w swoim moduł na blue casoli
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Blokada prędkości?

Postautor: Karol dodano: 05 cze 2011, 23:19

A już myślałem, że z moim obrotomierzem coś nie tak. Każdy tu pisze o 10-12 tyś. obrotów, a mój sprzęt ledwie 6 tyś. wyciąga (a to 1/3 tego, co na liczniku).
Z niecierpliwością czekam zatem skopi na Twoją recenzję, co dała zmiana modułu.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Blokada prędkości?

Postautor: Michoł dodano: 06 cze 2011, 09:39

Skopi a powiedz mi czy jak odkręcisz do oporu manetkę na luzie to zamykasz obrotomierz? A jak wpijesz 1 i dasz do oporu to nie da rady żeby przekroczył 6000obr. ? Skoro tak jest to z kąt moduł zapłonowy wie że jest wbity bieg? Jak masz schemat instalacji to sprawdź czy nie wchodzi sygnał do modułu położenia biegu jałowego. Jak tak to masz rozwiązanie, Wypnij przewód i się przejedź.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Blokada prędkości?

Postautor: Luca dodano: 06 cze 2011, 13:34

Michoł pisze:Skopi a powiedz mi czy jak odkręcisz do oporu manetkę na luzie to zamykasz obrotomierz? .

Bardzo dobra metoda na rozwalenie silnika :oklasky:
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron