autor: Piter dodano: 24 gru 2014, 02:10
Tak jak ktoś napisał, to zależy gdzie motor nocuje, czy na otwartym parkingu czy w garażu.
Ja mam blokadę tarczy hamulcowej bo akurat motor nocuje w garażu.
Jak by musiał stać na zewnątrz to kłódka + łańcuch.
Tylko właśnie jaka kłódka i łańcuch.
Tutaj warto przemyśleć sprawę i zastanowić się co mamy do dyspozycji.
Różne firmy oferują specjalne zabezpieczenia do motocykli (kłodki, blokady tarcz hamulcowych)- lecz jest jeden haczyk , złodzieje idąc na "włam" wiedzą czego mogą się spodziewać, i przygotowują narzędzia (przeważnie łamaki bądź nożyce) pod dany model zabezpieczenia. Wcześnie oczywiście kupią sobie parę zestawów zabezpieczeń i robią teściki , czy da radę przeciąć czy nie.
Dlatego jestem sceptycznie nastawiony do tych najpopularniejszych zabezpieczeń.
Co innego wprowadzenie innowacyjności. Czyli nietypowe zabezpieczenie.
Najprostsze - wyjmowanie bezpiecznika z kostki bądź ukryty przełącznik na obwodzie akumulatora .
Najtrudniejsze do przełamania kłódka ze stali hartowanej (np firmy Viro) + łańcuch kotwiczny. Tandem nie do zdarcia bez specjalnych (ciężkich) narzędzi.
Ot moja rada.
Pozdrawiam
Piotrek
"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"