close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Prośba o identyfikację dawcy kończyny

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Re: Prośba o identyfikację dawcy kończyny

Postautor: garfik dodano: 22 gru 2015, 23:56

beniamin82 pisze:Na tarczy masz podane jaka grubość kwalifikuje ją do wymiany. Poczytaj i zmierz. Ja też panikowałem a kolejne tysiące trzaskam i tarcza jeszcze ok.

Na samej tarczy nabite? Super, jak tylko będę mógł kurdupla wytoczyć to obejrzę :D Dzięki!
--
90% wypadków wydarza się w domu. ZAKAZAĆ DOMÓW!
Those, who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety - Benjamin Franklin

KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
Awatar użytkownika
garfik
Forumowicz
 
Posty: 635
Rejestracja: 26 wrz 2015, 21:54
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Motocykl: Nornica - Yamaha XJ 600 N
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: Prośba o identyfikację dawcy kończyny

Postautor: beniamin82 dodano: 23 gru 2015, 00:05

garfik pisze:
beniamin82 pisze:Na tarczy masz podane jaka grubość kwalifikuje ją do wymiany. Poczytaj i zmierz. Ja też panikowałem a kolejne tysiące trzaskam i tarcza jeszcze ok.

Na samej tarczy nabite? Super, jak tylko będę mógł kurdupla wytoczyć to obejrzę :D Dzięki!


Powinno być przynajmniej. Nie wiem czy na każdej jest bite, ale nawet na keeway-owskich jest

O coś takiego, mininum thickness 4mm:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Prośba o identyfikację dawcy kończyny

Postautor: Snajper dodano: 23 gru 2015, 00:25

beniamin82 pisze:. ...Nie wiem czy na każdej jest bite, ale nawet na keeway-owskich jest...

Powinno być bite. Pracowałem w Brembo - oznaczenie minimalnej grubości tarczy jest wymogiem prawnym. Mało tego - producent ma obowiązek dokumentować znakowanie tarcz, ponieważ jeśli dojdzie do wypadku, a tarcze nie były oznakowane, właściciel pojazdu może wytoczyć sprawę producentowi (bo nie wiedział, że tarcze wymagają wymiany). Takie są przepisy. Jeśli na jakiejś tarczy nie ma cechy, to najprawdopodobniej producent nie stosuje się do przepisów UE.
----------------------------------------------
Obrazek Nie walcz z maszyną. Poznaj ją, zrozum, poczuj - niech stanie się częścią Ciebie.
Awatar użytkownika
Snajper
Klubowicz
 
Posty: 1289
Rejestracja: 29 cze 2015, 22:59
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: BenycoBr125/Honda Deauville650
Tel. kom.: 698398528
Płeć: mężczyzna
Wiek: 57

Re: Prośba o identyfikację dawcy kończyny

Postautor: wydech dodano: 23 gru 2015, 09:45

Drodzy koledzy mówimy tu o motocyklu 125 ccm z układem hamulcowym prawdopodobnie z Hondy Hornet , to nawet jeżeli tarcze sa na granicy to bartek nie będzie miał problemu z wyhamowaniem,
A nie wiem czy przy wypadku nie byłoby problemu bo motocykl ma w homologacji inne hamulce
Awatar użytkownika
wydech
Klubowicz
 
Posty: 1225
Rejestracja: 14 lis 2012, 20:09
Lokalizacja: okolice Torunia
Motocykl: TS 350+GSF 600
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

Re: Prośba o identyfikację dawcy kończyny

Postautor: garfik dodano: 23 gru 2015, 10:11

Sprawdzę te tarcze jak tylko będę mógł. Homologacja, powiadasz? Fakt, o tym nie pomyślałem... No nic, oryginalną nogę mam więc dla wprawnego warsztatu przywrócenie stanu niemal oryginalnego nie powinno stanowić problemu.

Ale szczerze mówiąc, Bartek z tą hondzią nogą ładniejszy niż oryginalnie był.
--
90% wypadków wydarza się w domu. ZAKAZAĆ DOMÓW!
Those, who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety - Benjamin Franklin

KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
Awatar użytkownika
garfik
Forumowicz
 
Posty: 635
Rejestracja: 26 wrz 2015, 21:54
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Motocykl: Nornica - Yamaha XJ 600 N
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: Prośba o identyfikację dawcy kończyny

Postautor: wydech dodano: 23 gru 2015, 10:16

Wydaje mi się te 2 tarcze hondzine nawet jak są poniżej min będą lepiej hamować niż oryginał.
Jeżeli jednak będziesz chciał je wymienić to moim zdaniem naprawdę szkoda kasy. hamulce z hondy do bartka to duży przerost formy nad treścią ( oczywiście nie obrażając bartka )
Awatar użytkownika
wydech
Klubowicz
 
Posty: 1225
Rejestracja: 14 lis 2012, 20:09
Lokalizacja: okolice Torunia
Motocykl: TS 350+GSF 600
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

Re: Prośba o identyfikację dawcy kończyny

Postautor: garfik dodano: 23 gru 2015, 10:23

Chyba, ze na przeglądzie ktoś by się czepnął. Ale przegląd w 2018, mam czas :-)
--
90% wypadków wydarza się w domu. ZAKAZAĆ DOMÓW!
Those, who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety - Benjamin Franklin

KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
Awatar użytkownika
garfik
Forumowicz
 
Posty: 635
Rejestracja: 26 wrz 2015, 21:54
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Motocykl: Nornica - Yamaha XJ 600 N
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: Prośba o identyfikację dawcy kończyny

Postautor: garfik dodano: 26 gru 2015, 23:40

Wigilia u rodziny dała mi możliwość, musiałem tylko suwmiarkę przemycić...
Okazało się, że te 2 tarcze są różne. Taka sama średnica zewnętrzna i rozstaw śrub, ale jedna jest taka jakaś większa (ten "margines" poniżej pola działania klocków szerszy). Ta większa ma wybitą minimalną szerokość 4 mm - i ma ciut powyżej, natomiast ta druga ma min. 3.5 mm - a ma jakieś 3.08 - 3.10. Czyli zjechana.
Zastanawiam się zatem nad wywaleniem tej gorszej - czyli trzeba by zdjąć tarczę, zacisk, wywalić trójnik na przewodzie i zastąpić cały zestaw przewodów jedną rurą. Bartku i tak wszystko jedno, zatrzyma go w miejscu.
Ale wtedy z felgi będą sterczały gniazda śrub... Czy mogę mieć z tego powodu kłopoty w razie ew. kontroli? Jak myślicie?
--
90% wypadków wydarza się w domu. ZAKAZAĆ DOMÓW!
Those, who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety - Benjamin Franklin

KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
Awatar użytkownika
garfik
Forumowicz
 
Posty: 635
Rejestracja: 26 wrz 2015, 21:54
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Motocykl: Nornica - Yamaha XJ 600 N
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: Prośba o identyfikację dawcy kończyny

Postautor: Mariuszz dodano: 27 gru 2015, 12:12

Mnie to się wydaje że brak doświadczenia w tuningu hamulców to w tym przypadku prosta droga do pchania się w kłopoty. I nie myślę tu o kłopotach związanych z ewentualną kontrolą. Chyba nikt poważny na forum nie powinien Ci doradzać w temacie "ile można przekroczyć dopuszczalne zużycie tarcz- bo taka japońska i tak da radę" czy też co można zdemontować bez szkody dla zdolności hamowania Twojego motocykla. A nie lepiej odtworzyć oryginał który ktoś skonstruował, obliczył, testował a ktoś inny homologował?
Awatar użytkownika
Mariuszz
Klubowicz
 
Posty: 1203
Rejestracja: 25 lis 2013, 09:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Motocykl: Suzuki DL 650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Re: Prośba o identyfikację dawcy kończyny

Postautor: Maciu56 dodano: 27 gru 2015, 13:32

:oklasky: :oklasky: :oklasky: . Nareszcie ktoś rozsądny... :pliz:
Awatar użytkownika
Maciu56
Sympatyk
 
Posty: 1308
Rejestracja: 19 lis 2013, 10:17
Lokalizacja: Warszawa (obecnie UK)
Motocykl: Była"Ziuta"...
Płeć: mężczyzna
Komunikator: Skype: maciu561
Wiek: 69

PoprzedniaNastępna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron